zaterdag 16 maart 2019

Geduld...

Voor sommige dingen heb ik het: GEDULD.... voor andere dingen niet.
Waar ik het zeker wel voor heb???


Natuurlijk voor mijn nieuwe project van de Kersenmuisjes, een mysterie BOM ontworpen door Ingrid van Supergoof.
Het tweede blok heb ik klaar, en gaat over thee zetten en -drinken (met veel chocolade natuurlijk) dat quilters doen tijdens hun werkzaamheden.
Ik heb er geen blokjes rand omheen gedaan, dit blok ligt daarom even over blok 1 voor de foto.


Weet namelijk niet hoe de blokken straks aan elkaar komen en wil liever 1 rij blokjes tussen de verschillende blokken doen, en dat kan ik dus pas doen als ik de volgorde bepaald heb.


In plaats van een broekje, heb ik dit muizenmeisje een rokje aangedaan, wel een keurig lang rokje natuurlijk, want het is nu eenmaal een school voor opleiding tot muizen-quilt-coach en daar gaat het keurig aan toe.
Ook dit muisje heeft kersen in haar oren, de school staat toch immers in een kersen-boomgaard.


De thee die er geserveerd word is ook niet zo maar thee..... nee, het is speciale "liefde-thee", thee die met liefde wordt gezet, ook daarin wordt les gegeven in deze quiltcoach-school.


In dit leslokaal zitten er ook weer leuke kantjes voor de ramen.
Allemaal geduld werkjes om zo'n blok te maken, helemaal geen punt voor mij, voor een quilt neem je toch altijd de tijd, nee daarvoor MAAK je tijd!

Waar ik eigenlijk geen tijd voor wil maken, maar wat wel MOET, is mijn pols die gebroken was.
Natuurlijk zit die weer keurig aan elkaar, maar het gaat niet goed, dus maandag terug naar het ziekenhuis...

Heb posttraumatische dystrofie aan mijn pols, dat betekent dus nog heel lang klachten, soms voor altijd.
Kan gelukkig ook overgaan, dat is afwachten. Zo’n 80% van de mensen die het hebben geneest, maar het kan maanden of jaren duren.
De arts zei tegen me dat ik in ieder geval GEDULD moest hebben.
Kijk, dat soort van geduld heb ik dus niet... hoewel.... "maanden" kunnen er ook twee zijn toch?

Moet naar de hand-pols poli en naar een speciale fysio voor handen en polsen.
Ook naar een revalidatiearts, dus allemaal reuze gezellig...



Maar ik blijf positief hoor en hoop mijn humor te houden, meer kan een mens niet doen toch?
Heb het gelukkig niet in hele ernstige mate, dus kan ik nog wel wat aan mijn quilts doen, maar niet te lang achter elkaar.


Nou nog een beetje zon… 
Wens jullie (en mezelf) veel zonnige dagen toe en een heerlijke week.
Liefs,
Floor 





18 opmerkingen:

  1. Liefs als jullie een reactie geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh..., ik wilde opschrijven dat je daar niet vrolijk van wordt.. Maar aangezien jij de humor er in houdt, doen wij dat ook maar. Vervelend is het wel! Niemand wil beperkt worden.
    Aan je prachtige blokjes is niet te zien dat je pijn hebt...
    De vrolijke muisjes laten het je vergeten. En kersen in je oren... hihi, dat is nog eens een originele oordop...
    Nou, ik wens je veel geduld bij alles waarvoor dat nodig is.
    En ze zeggen dat volgende week de zon weer komt!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo Floor,
    je muisjes zijn een droom, en natuurlijk haal je daar de kracht uit om ze te maken, hoop dat je vlug mag herstellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat zijn je muisjes blokken lief zeg.
    Vervelend voor je met die pols, hoop voor jou dat het snel beter..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt wordt het toch.
    En dan die lieve kersen muisjes!
    Floor, wat heb jij een geduld........en nu ook nog met je pols geduld hebben hoor!
    Liefs, Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heeft het muisje een prachtige theepot. Die zou ik ook wel willen met die mooie bloemen. Echt heell vervelend dat je pols nog pijn geeft en dat je regelmatig naar de revalidatie moet. Gelukkig wordt het weer beter komende week dat is wel een fijn vooruitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat die leuke handwerkprojecten maken dat ook ook geduld hebt en hoop houdt voor het herstel van je pols. Hier schijnt de zon al even vanmorgen, ik stuur em even naar je door.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig muizenblokje is het geworden en zo mooi gemaakt. Wens je heel veel succes maandag bij de dokter.
    Fijne zondag!
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig zie je het allemaal nog van de zonnige kant.
    Maar ja geduld is een schone zaak hè!
    Hoop dat je toch lekker steekjes kan zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook een leuke uitvoering van dit muizenblokje. Succes met jouw pols.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zonnetje is er inmiddels Floor, nu zorgen dat die pols weer helemaal in orde komt. Wat een pech dat je nu weer treft. Fijn dat je zo positief blijft, ik zeg altijd dat positiviteit de helft van genezing is, daar ben ik van overtuigd. Het gaat je vast ook weer lukken die vermaledijde pols weer goed te krijgen!
    Je muisje is weer prachtig gemaakt, zulk mooi appliceerwerk!
    Fijne en zonnige week gewenst en succes met de therapie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn echt mooie blokken die je maakt. De liefde en aandacht straalt er van af! En dan dat hartjestheelabeltje: zo lief!
    Sterkte met alles rond je pols.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een tegenvaller met je pols, hoop dat het snel weer goed komt, aan jou instelling zal het niet liggen.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is toch weer een tegenvaller voor jou Floor. Er wordt precies wel alles aan gedaan om je zo goed mogelijk te begeleiden in het genezingsproces. Maar het zal zeker van jouw kant héél wat discipline en doorzettingsvermogen vragen. En wat jammer dat je niet meer voluit voor het quilten en patchen kan gaan. Maar je muizenblokje is weer schitterend geworden!!
    Hou goede moed Floor!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,

    Je muisjes worden schattig en dat blauw erbij is ook top!
    Naar van je hand, ik hoop dat je de korte versie van klachten hebt.
    Veel quiltplezier maar weer en liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach Floor, die zon wens ik jou (en ons allemaal) wel toe...geduld is makkelijk gezegd, maar pijn is niet fijn!! Hou je goed en geniet van je schattige muizen blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lieve muisjes. Iedere keer een stukje, dan komt het vanzelf af. En dan ontzie je je pols ook een beetje. Heel veel sterkte !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O Floor wat worden de blokjes voor jou Kersenmuisjes quilt mooi en zo lief en prachtig gemaakt. Zo fijntjes. Verder hoop ik dat met goede fysio behandelingen de pijn en problemen met jou pols opgelost worden want het kan inderdaad soms wel lang duren.
    Wat de zon betreft hebben wij vandaag niet te klagen gehad.
    De Lente is goed begonnen.

    Wens je sterkte en een heel fijn weekend toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen