zaterdag 9 maart 2019

Steekje los...

Ja, aan mij zit ook vast wel een steekje los, maar deze week vooral aan mij Vesalius quilt.


Moest de hele linker rand er weer aftornen, en net zoals breisters niet houden van "achteruit breien", zo houden quilters niet van "achteruit naaien".
Maar het moest.... kijk maar...


Was bezig om de lapjes te knippen voor de onderrand. Die moesten natuurlijk aansluiten op de randen die al aan de zijkanten zaten.
Rechts was ik begonnen en dat liep mooi door, maar toen ik links aankwam met de driehoekjes, bleken die niet goed aan te sluiten.
Licht tegen licht en donker tegen donker.... hoe kan dat nou????


Daar was ik wel even mee bezig in mijn bovenkamertje. 
Wat blijkt? Ik had de rechter-  en de linker zijkant keurig gespiegeld, dat leek me wel mooi.
Niet dus, ja wel mooi, maar daarom kwam het niet uit. 🤬 


Kon ik de rand dan gewoon los maken en omdraaien??? Nee, dat was ook niet de oplossing.
Toen maar even op de tekening uitgeprobeerd met kleurpotlood.
Ja, zo moest het worden.

 
Omdat ik de lapjes voor de onderrand al had geknipt, heb ik de linkerzijde nu aan de bovenkant gelegd en aangevuld met wat driehoekjes omdat die rand breder wordt. Nu nog alles vastnaaien.
Als het goed is, moet alles nu aansluiten een de nieuwe zijkant die ik nog moet knippen en naaien, dus wordt vervolgd...


Deze mooie kaart met schattige kantjes viel van de week in de brievenbus.
Wat een verrassing!
Grietje een vaste lezer van mijn blog had ze me gestuurd. 
Wat lief van je Grietje, hartelijk dank daarvoor!
Je mailadres werkte niet meer en ik zag ook dat je adres niet meer klopte, dus kan ik je alleen maar hier bedanken.


Deze twee vind ik zo schattig. Leuk die hartjes en dat mooie geborduurde kantje.
Die krijgen natuurlijk t.z.t. een mooi plekje in mijn Kersen-muizen quilt waar ik mee bezig ben en waarvan ik verleden week het eerste blok liet zien.


Je mooie kaart hangt op de koelkast bij alle andere die ik de afgelopen tijd gekregen heb, staat zo gezellig.
Met mijn pols gaat het niet goed, maandag weer terug naar het ziekenhuis 😪


Goede vriend had dit leuke trommeltje gekregen, gevuld met chocolade. Dat kreeg ik omdat ik een chocolade-meisje ben haha! Leuk toch die tekst!


Gisteren een klein drama in de keuken... Ik sneed een paprika open..... was ze zwanger!
Ja echt, in haar buikje zat een heel klein mini paprikaatje, helemaal compleet maar dan klein.
Nog nooit gezien, echt een klein wondertje. Heb ze beide maar opgepeuzeld.

Dat was het weer voor deze week. Wens jullie veel zonneschijn, want het lijkt wel herfst momenteel.
Fijne week en veel liefs van mij,
Floor




 

21 opmerkingen:

  1. Fijn als jullie een reactie willen achterlaten.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och heden, ook hier vaak een steekje los hoor... Vooral met naaiwerk! Maar ja, als je het maar weer kunt herstellen... Voor jou is het niet leuk omdat je toch ook nog veel pijn hebt. Wat zullen ze gaan zeggen in het ZH?
    Wat een lieve kantjes! O ja, precies leuk voor je nieuwe blokjes... Zo schattig!
    En neem van mij nog maar een stukje chocolade hoor...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wel lastig dat je pols niet betert
    en dan nog een misser aan je patchwerk ook niet leuk, maar de kantjes en chocolade maken veel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Achteruit breien of naaien is nooit leuk. Maar niet doen is geen optie daar ga je je aan ergeren.
    Balen van je pols zeg! Hopelijk kan de dokter je goed helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja, dat is dan zo’n vervelende ontdekking... te zien dat het niet klopt. Dan zit er inderdaad niks anders op dan het tornmesje ter hand te nemen. (Wel prachtig trouwens, zo met al die kleurtjes!) Maar nu komt het vast helemaal goed. Datzelfde wens ik je toe voor je pols! Héél veel sterkte en een (voor)spoedig herstel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Troost je, ik moet ook nog wel eens iets uithalen. Althans het moet dan niet, maar dat doe ik. Je blijft je er aan ergeren als iets niet goed zit. Dit kan ik me voorstellen, zou het ook doen.
    Dan is het straks des te mooier als alles op de juiste plaats zit. Het wordt wel een erg mooie en vrolijke quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja uithalen ach het hoort ergij al is het niet altijd even leuk. Gelukkig heb ke het ook alweer opgelost. Mooie kantjes heb je gekregen. Wat naar te lezen dat het niet goed gaat met je pols. Ik hoop voor je dat het toch snel verholpen kan worden. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan je alleen maar toewensen dat het maandag meevalt in het ziekenhuis met de pols. Wat een narigheid. Gelukkig kon je wel wat aan de quilt werken al was dat dan uithalen en opnieuw beginnen. Het wordt heel mooi, laat dat een troost zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Floor, dat is bijna hogere wiskunde die rand, je Zhou er tureluurs van worden. Maar je hebt het toch voor elkaar gekregen!
    Niet leuk dat het met je pols niet goed gaat,
    Sterkte in het ziekenhuis gewenst, hoop dat het mee valt, die chocolade kan je wel gebruiken als troost.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Floor, wat heb jij een geduld met de quilt!
    En wat is er met je pols?
    Lieverd, heel veel sterkte en smikkel lekker van de chocola.
    Laat je nog weten wat de dokter zei van de pols?
    Liefs, Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Engelien,
      Kan je niet anders bereiken dan op deze manier, dus maar weer even hier schrijven.
      Natuurlijk laat ik op mijn blog weten hoe het verder gaat met mijn pols, hoop dan op goed nieuws :-)
      Hij is 6 weken geleden gebroken, maar is nu denk ik ontstoken van binnen, want het is dik, rood/blauw en warm.
      Lieve groetjes,
      Floor

      Verwijderen
    2. He bâh nee toch. Kun je de pols ook koelen onder lauw/koud water?
      Hoop dat het mee valt!
      Of misschien zit er nog een hechting in die vervelend is gaan doen!
      Sterkte morgen.

      Verwijderen
  11. Wat wordt je quilt mooi. En om hem zo mooi te krijgen moet er natuurlijk af en toe getornd worden.
    Vervelender is je pols, ik hoop echt dat de uitslag meebakt. Sterkte hè!! En nog een fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Herkenbaar... dat terugnaaien... maar het zo laten blijft je ook storen. Het wordt een prachtige rand Floor. Sterkte morgen in het ziekenhuis, balen dat het niet goed gaat met je pols.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik twijfel er geen moment aan dat het helemaal goed komt met die quilt. Nu nog hopen dat het goed komt met je pols

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtig quilt, en dus je vergist je ook wel eens.
    Maar zal zeker goed komen met je fout herstellen.
    Chocolade met mate mag toch, geniet er van.
    Denk niet dat je daar dik van zal worden.))
    Gezonde paprika met baby ook nog.
    Goed bezig Floor.
    Hoop dat het spoedig weer goed komt met je pols.
    Fijne zondag verder.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat een werk om de baan weer los te moeten maken en om uit te zoeken waar het niet goed was gegaan. Het wordt wel weer een schitterende quilt hoor, ik vind de kleuren ook prachtig!
    Wat naar om te horen dat het niet meezit met de pols. Veel sterkte, en hopelijk toch een spoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo jammer, als iets over moet, maar het uiteindelijke resultaat is erg mooi! Leuk, die kantjes voor de kersenmuisjes, ben benieuwd hoe die van jou worden. Hopelijk mag het met je pols goed gaan, wel belangrijk voor als je zonder moeite wilt handwerken. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik herken dat met je fout, ik had dat met de quilt waar ik een paar weken geleden aan was begonnen, haha, maar gelukkig opgelost toch??? Leuke kantjes heb je gekregen. Sterkte met je pols, hoop toch dat het probleem wordt opgelost. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Floor,

    Wat vervelend dat het nog steeds niet wil met je pols :( Sterkte ermee!

    Fijne week & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Floor,
    Wat vervelend om te ontdekken dat het patroon in de quilt niet goed uitkwam. Denk je dat je al goed bent opgeschoten en dan moet je beginnen lostornen. Het moet dan toch gebeuren en na wat zoeken ben je nu weer op de goeie weg!!
    Wat jammer dat je pols je weer parten speelt. Als ik het goed lees zou je nu al iets meer moeten weten. Ik hoop dat het allemaal snel weer goed komt. Misschien met de juiste medicatie en wat extra rust!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen