zaterdag 22 juni 2019

Jane en de tandarts.

Wat een rare titel... gaat mijn Jane naar de tandarts, of is dat de titel van een boek?
Nee, dat zijn mijn twee onderwerpen deze week, plus nog even over het noodweer, maar dat komt straks.


Eerst mijn kleine Jane. Die lag maanden stil nadat ik mijn pols brak in januari.
Ook daarna lukte het quilten niet, deed teveel pijn.
In de ring quilten gaat me nog steeds niet lukken, maar zonder (erg onhandig is dat) lukt het wel, steeds een klein stukje.
De helft van de sashings had ik in december al klaar, maar de tweede helft heb ik in de laatste weken gedaan. Braaf iedere middag een half uurtje.


Kijk, zo ziet de achterkant er nu uit. Allemaal blokjes, De rijgdraden konden er uit.
Nu leuk de kleine blokjes doen, lekker afwisselend na al die saaie rechte lijnen.


Maar eerst de hartjesrand, dat gaat best goed zonder quiltring, omdat het aan de kant zit.
Alle hartjes langs en daar tussenin ook nog een klein hartje.


Natuurlijk krijg ik een bruin dwingelandje op mijn quilt, die aandacht wil...


Gisteren mocht dat ook wel, want mijn meisje was heel zieliiiiiiiigggg….


Waarom????
Omdat ze naar de dierenarts moest voor haar gebitje. Moest worden schoongemaakt, en er was weer het nodige zo slecht dat het getrokken moest worden.
Twee jaar geleden waar kruisjes bij staan, en nu waar een rondje bij staat, totaal 11 elementen verwijderd.
Straks moet ze nog aan een klikgebitje de zielepoot. 😉
Gelukkig gaat het vandaag weer beter met haar, de narcose is uitgewerkt.


Toen ik afgelopen weekend gezellig in Assen was bij mijn vriendin stond daar een mandje voor haar klaar, waar ze direct in ging liggen.
Wat een showgirl! Thuis wil ze niet in een mandje, alleen op de bank.


Het was een heerlijk weekend, we hebben lekker gekookt en eindeloos gepraat van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.


Stond mijn tuin er van de week nog stralend bij....


Dat was woensdagavond na het noodweer dat over Utrecht trok wel anders.
Er viel 60 mm regen en zelfs hagel!
Theo en ik zaten gezellig te eten in een restaurant en konden niet naar huis, waren weggegaan in de zon en zonder jas 😡


Thuisgekomen gelijk de schade opgenomen... planten lagen platgeslagen op de grond...


houtsnippers waren weggedreven...


mijn gezaaide wilde bloemen....


de Geraniums….
De volgende dag de ergste schade hersteld, de rest blijft maar zoals het is, er zijn ergere dingen nietwaar?


Volgende week krijgen we de eerste hittegolf van dit jaar.
Eerst wil het maar niet zomeren en nu is het weer overdreven...


Ook niets aan te doen. Proberen om koel te blijven, rustig aan en veel drinken dan maar.
Ondanks dat wens ik jullie een fijne en vooral rustige week toe.
Liefs,
Floor













11 opmerkingen:

  1. Ha Floor. Wat is Jane mooi. Die hartjes zijn schattig. Maar wat jammer van de tuin. Hopelijk krijgen jullie m weer een beetje op orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mens allemaal mee kan maken in een week. Mooi quiltwerk, zielig hondje, gezellig weekend en als klap op de vuurpijl, noodweer. Wat een ravage in de tuin, komen de planten alweer wat overeind? Maar goed, zolang we zelf maar overeind blijven is er niets aan de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Os het nog wat bijgetrokken in je tuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het iedere dag een half uurtje net lukt met quilten. Zielig voor je lief hondje, zie het in haar oogjes dat ze zich erg zielig vind 😘
    Ach wat jammer van je plantjes, staan ze er weer een beetje fier bij?
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah was sneu voor Jody. Voel met haar mee. Je harten DJ vordert langzaam maar gestaag. Prima toch. Ziet er leuk uit met de harten. Geniet van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent al aardig op weg met het quilten Floor. Leuk die kleine hartjes ertussen.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Arme Jody, hopelijk hoeft ze nog niet aan het vloeibaar voedsel.
    Maar pijn in je gekkie is ook niet fijn natuurlijk.
    Fijn dat je toch weer wat kunt doorquilten, ziet er mooi uit. Minder mooi is de tuin na de storm, hoop dat het zich wat hersteld.
    Sterkte de komende warme dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terwijl er bij ons bijna geen druppel viel zag ik op de tv dat jullie heel veel water kregen. Niet normaal meer.
    En dan aankomende week weer heel ander weer.
    Zou bijna van de winter gaan houden. hihih...
    Ach en dan Jody, heel veel sterkte. Nog even en er moet vloeibaar eten gemaakt worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Floor je kleine Jane met de hartjesrand. Sterkte met Jody.
    Mijn hartenquilt is eindelijk gedubbeld. Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat erg van je tuin! Die hagel is de boosdoener hoor... Er is veel schade bij mensen. Bij ons viel het erg mee, wel veel regen maar dat was super welkom.
    Ik dacht dat jij naar de tandarts moest, maar het was arme Jody.. Leg het maar eens uit aan zo'n hondje! Wat kijkt hij schattig op de foto met je Dear Jane. Oh, dat is toch een prachtquilt en er beginnen hier toch veel belletjes te rinkelen... maar ik kom er gewoon nog niet toe, de motivatie moet eerst terugkomen.
    Hoop dat jij geniet van het warme weer... ikke niet hoor. Zit lekker binnen met de airco aan, maar dat voelt toch ook wel weer een beetje raar als je naar buiten kijkt!
    Groetjes en een knuffel voor Jody...

    BeantwoordenVerwijderen