zaterdag 10 augustus 2019

Lois en Sydney logeren.

Heerlijke (maar vermoeiende) dagen gehad,  want donderdagmiddag tot vrijdagmiddag kwamen mijn kleindochters Lois en Sydney logeren.
Gelukkig kan ik op mijn oude laptop nog een berichtje schrijven om jullie te laten meegenieten.


We begonnen toen ze kwamen om 4 uur, met het beschilderen van de door mij van te voren gekochte bijenhotels van Natuurmonumenten.


Eerst werden ze helemaal van een kleurtje voorzien, zodat de bijen de hotels extra aantrekkelijk zouden vinden.


Toen de verf moest drogen en Jody was uitgelaten, gingen we naar de Chinees waar we heerlijk hebben gegeten.


Natuurlijk ook een lekker ijsje toe.


Toen we thuis kwamen de bijenhotels voorzien van bloemetjes en wolkjes.
Nou... laat de bijen maar komen!


Veel te laat gingen de dames samen naar het grote bed....
Het bleef nog lang onrustig die avond :-)

De volgende ochtend gingen we naar het Universiteitsmuseum hier in Utrecht.
Daar is Lois in de jaren dat ze hier gelogeerd heeft al zo'n keer of 4 geweest, Wim ging ook altijd mee, op het laatst met de scootmobiel, dat kan daar gelukkig.
Maar Sydney nog nooit, en omdat ik het zo leuk en leerzaam vind gingen we nog maar eens.


Ze vond alles wat er te zien was heel interessant en bekeek het met aandacht.


Als de vitrines wat te hoog waren mocht ze bij Lois op haar rug, dan kon ze het goed zien.


Spannend om te zien waar je grote bloedvaten lopen in je hand.
Grappig, het was bij ons alle drie anders, dat wist ik niet.


Er is daar veel te zien. Veel over mensen en vooral dieren. Veel wat er is misgegaan zoals Siamese varkentjes en lammetjes op sterk water, maar ook modellen, echt te veel om op te noemen.


Hier een diertje (ben vergeten wat) in alle stadia van ontwikkeling.


Er zijn mappen met uitleg zodat je kunt zien wat het precies is.


Lois vond de eendjes wel erg lief. Fijn dat ze nu zelf foto's kunnen maken.


Zelfs Sydney had haar eigen toestel en was er druk mee.


Hoewel Lois ook wel haar instagram moest bekijken natuurlijk, je zult toch maar een berichtje iets later zien :-)


Hoewel het voor Lois wel oude koek was, heeft Sydney er veel aan gehad, en heeft met belangstelling alles bekeken.


Grappig als je in deze spiegel keek zag je (zogenaamd) hoe je hoofd er van binnen uitzag.



Mochten jullie in Utrecht zijn... zeker een bezoekje waard, niet alleen voor- of met kinderen.
Terwijl de kinderen bij mij waren, hebben jongste zoon en zijn vrouw heerlijk genoten van een nachtje hotel en van elkaar.



Inmiddels hangt mijn bijenhotel al aan de schutting.... ben benieuwd of er eitjes worden gelegd.


Van de Hortensia's moeten ze het niet hebben, want de meeste zijn verbrand met de hittengolf en inmiddels gekortwiekt.


Oudste zoon heeft mijn nieuwe computer zoveel mogelijk leeggemaakt en op een stick gezet, maar helaas ben ik de meeste mails en alle nieuwe mailadressen nu kwijt, heb alleen nog wat op de oude staat.
Maar al blij dat ik die nog heb, anders kon ik weken lang niets meer.
Nu maar terugbrengen naar de winkel.

Ik hou 2 weken blogpauze. Heb weinig te laten zien, ben alsmaar bezig geweest met de Vesalius quilt en de Kersenmuisjes zijn met vakantie :-)

Fijne weken gewenst en ik ga weer verder bloggen eind augustus.
(Nieuwsgierig als ik ben blijf ik jullie wel lezen hoor!)
Liefs,
Floor




















21 opmerkingen:

  1. Gezellig als ik een berichtje van jullie krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig samen met je klein dochters, mooie bijenhuis zeg. Heb er ook een hangen en er zijn verschillende gaatjes dicht gemetseld door de bijen. Maar wanneer er jonge bijen komen geen idee, blijft het wel volgen in de tuin. Interessant hoor waar jullie geweest zijn en nu weer effe bijkomen oma van die drukke dagen................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dagen, Floor. En wat een prachtige quilt hangt er aan je muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk museum.
    Kan me niet herinneren dat ik daar ooit ben geweest in de 29 jaar dat ik Utrecht heb gewoond heb.
    Leuk ook de bijenhotels.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend dat dat ding kapot is. Het is al net als je de mobiele telefoon een keer vergeet, compleet onthand.
    Maar je hebt geweldige leuke hotels gemaakt. Leuke tip om te onthouden. En prachtige kleindochters. Gezellig samen knutselen en uitgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk voor de meiden om met hun oma gezellige dingen te doen Floor, en oma geniet net zo hard! Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn,creatief,leerzaam,lekker en gezellige logeerpartij.
    Dat zijn de mooie en onvergetelijke geluksmomenten zo samen met je prachtige kleindochters.

    Fijne dagen en tot blogs maar weer,
    lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk, met kinderen naar een museum. Zelfs ons "kleintje" van 18 gaat nog graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke logeerpartij voor en met Lois en Sydney, en wat worden ze groot!
    Dat museum gaat op mijn lijstje! Ik denk dat Rosa dat ook wel interessant zal vinden.
    Tot over een paar weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn, je kleindochters weer eens te zien. Ze hebben zich goed vermaakt bij oma Floor. Wat zijn ze groot geworden. Leuk idee dat bijenhotel, ben benieuwd of er gasten komen logeren. Geniet van een paar rustige weken en tot lezens, good goan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zijn je kleindochters echt al zó groot Floor. Daar verschiet ik nu echt van. Bij jou vliegt de tijd dus even snel als bij mij -:))
    Je hebt de meiden prima weten te vermaken. Boeiend museum, moet ik zeker onthouden voor als ik ooit in Utrecht kom.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lois en Sydney hebben het wel naar hun zin gehad bij hun crea oma.Het zijn al hele dames. Wat leuk om te doen die bijenhotels.Super👏 De volgende keer als we naar Utrecht komen toch maar een keer naar het Universiteitsmuseum.
    Geniet van je vakantie en doe het rustig aan. COBY

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk dat je kleindochters gezellig samen kwamen logeren! En dan zoveel leuke dingen ondernemen. Fijne blog-vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat ziet dat er gezellig uit met de meiden... Ja, ik snap dat het tegelijkertijd ook vermoeiend was!
    Heerlijk om zo met elkaar aan de tafel te zitten verven. Het kan niet anders of je lokt alle bijtjes van Utrecht naar je tuin.. Ik zou het wel weten als ik een bij was hoor...:)
    Nou, wat een interessant museum.. daar moeten wij ook maar eens naar toe. Er komt meestal niet van, altijd bezig hier.
    Jammer van de info die verloren gaat op je oude laptop, maar die beestjes hebben ook niet het eeuwige leven. En je hebt een handige zoon zie ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad kleinkinderen die komen logeren is zo gezellig maar ook heel vermoeiend. Toch zullen ze als ze alter gorten zijn er met veel plezier op terug kijken. Het zijn super leuke vogelhuisjes geworden. Fijn dat je een zoon hebt die goed met de comp. overweg kan. Want wij als ouderen kunnen wel veel maar jongere mensen zijn er toch wel iets gewiekster in als het om digitale dingen gaat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo gezellig de kleinkinderen te logeren. Wij hadden er vorige week 3 te logeren voor 3 dagen. Meisjes van 9 en 7 en ons enige kleinzoon van 3. Heerlijk genieten.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi museum trouwens. Met de Museumclub waren we er in juni. Erg interessant en er is ook een mooie tuin bij.👍🏼🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat worden de dametjes al weer groot...geniet van je rust en tot later..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heerlijk, zo'n logeerpartij. Echt genieten lijkt me! Leuk idee om insectenhotels te beschilderen, ik overweeg ook om er een voor de tuin aan te schaffen. Het ziet er sowieso heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat gezellig om beide dames op bezoek te krijgen.benbeniejwd hoeveel bijen er komen logeren. Ik hoop ook dat je nieuwe computer weer aan de praat komt.

    BeantwoordenVerwijderen