zaterdag 3 augustus 2019

Weer een stuke William Morris

Zo af en toe maak ik een blokje van mijn William Morris quiltje.


Nu er weer 5 blokken af zijn is hij weer een stukje gegroeid, zo leuk om te zien.


Het is altijd een uitdaging om de mooie patronen te laten uitkomen in een bepaald stukje van een blok.


Probeer zoveel mogelijk variatie aan te brengen.


De stoffen zijn zo mooi van ontwerp.


Je moet ze echt van dichtbij bekijken.


Kijk, hier zie je bovenin konijntjes en daaronder vogels, heel subtiel.


In de donkere stof is het duidelijker te zien.
Heerlijk om weer het volgende blokje te knippen en te naaien.


Wat minder leuk was, waren al die driehoekjes voor de 4 randen van de Vesalius quilt.
Maar.... de laatste rand is af!



Ging niet helemaal goed.... twee kleuren die niet bij elkaar passen....


Zo, even wat loshalen en een groene er aan, en het is opgelost.
Nu de laatste driehoekjesrand vastnaaien en daarna nog een randstof er omheen.


Gisteren kwam poppenvriendin Eva weer gezellig bij me op bezoek om bij te praten en mijn 113 Schildpadpoppen te bekijken, want sinds haar laatste bezoek was er weer veel bijgekomen.


Altijd leuk en gezellig als je dezelfde hobby deelt, daar weten wij quilters toch van alles van?

Deze keer een kort blogje (voor mijn doen) want mijn laptop is kapot, zodat ik er vrijwel niets op zie.
Echt balen, want hij is pas 1,5 jaar oud. Wat moet een mens tegenwoordig zonder?
Hopelijk komt er snel een oplossing, want dit is geen doen. (Zal wel terug moeten naar de fabriek 😫)
Wens jullie een gezellige en fijne week toe.
Liefs,
Floor



18 opmerkingen:

  1. Ben gek op reacties van jullie!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn die stofjes toch mooi, jammer van je laptop, en even gezellig bijpraten over je poppen is ook super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Morris stoffen zijn prachtig, Floor. En ze komen goed uit in dit patroon. Je kleine driehoekjes zijn ook mooi. Ik ben benieuwd hoe de quilt er in zijn geheel uit ziet. Je laptop is kapot, ik krijg sinds kort jouw reacties op mijn blog in mijn map ongewenste mail. Had ik hiervoor nooit. Dat is raar hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inmiddels een indrukwekkende verzameling, Floor. Ik heb er welgeteld ééntje, mijn oude Annelies, en dat is niet eens een schildpadje, denk ik. Maar vind haar nog steeds lief!
    En petje af voor je quiltwerk. inderdaad... prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jijnjebt zulke mooie hobby's/ verzamelingen... Ik geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,

    Wat een schoonheid gevat in je William Morris quilt! Genieten hoor ...
    Fijn dat er een 'schildpadvriendin' is, die er van kan meegenieten. Je hebt een heel bijzondere collectie.

    Fijne week maar weer, het is prima nu om weer te quilten ;)

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zijn de William Morris stoffen, als je het niet hier had geschreven waren de vogeltjes mij niet eens opgevallen, zat de krullen te bewonderen 🤗
    Gezellig om bezoek te krijgen van vriendin die dezelfde passie deelt
    En je driehoekjes heb je mooi opgelost!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kleine driehoekjes zijn ook mooi :0)
    Gezellig en fijn samen genieten met je 'poppenvriendin' !
    Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige stoffen zijn die blauwe. Ja konijntjes dus dan gaan mijn ogen wijder open. Hihi..
    Driehoekjes we kunnen er op mopperen, maar aan elkaar zo mooi!
    En dan al die mooie poppen van jou. Alleen al op een stoel er tussen te zitten is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja prachtige stoffen die Morris ontworpen heeft. En goed dat je overal een binding om doet zo worden het allemaal schilderijtjes. Fijn dat je Vesaliua bijna af is. Sterkte met je laptop

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De figuren in die mooie stofjes was mij nog niet opgevallen maar inderdaad als je goed kijkt is het meer dan een stofje met leuke figuren. Als je bezig bent met het maken van een quilt zodat de kleuren en de blokjes en hoekjes goed komen maar dan toch als alles in elkaar zit valt het pas op. Denk niet dat je de enige bent die dit overkomt. Ook leuk om met een hobby vriendin samen alles eens weer te bewonderen. Succes met de laptop want na anderhalf jaar mag je toch verwachten dat hij nog zonder problemen doet wat jij wilt?
    Fijne week
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige stoffen van Morris, dan lijken die driehoekjes opeen saai. Terwijl ze zo als geheel in een rand toch ook heel leuk zijn. Hopelijk kan je laptop snel worden gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Floor,
    Mooi jouw quilten en eerlijk gezegd had ik de vogeltjes en konijntjes niet gezien. Leuk jouw uitleg. Wat mooi jouw verzameling schildpadpoppen.En wat fijn dat je vriendin dezelfde hobby heeft. Ik hoop dat je laptop gauw gemaakt is. Net wat je zegt wat moet je zonder in deze tijd.
    Groetjes en fijne hobbyweek Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om zo'n poppenvriendin te hebben! Gedeelde hobby is gedeelde vreugd toch?
    De prachtige stofjes voor je William Morris kun je nu zeker gratis bij Trudie halen.. toch wel gemakkelijk hoor zo'n eigen winkel!
    Wat een prachtstoffen zijn dit, helemaal mijn smaak ook ... tja.. blauw hè..
    En nu maar hopen dat je laptop gemaakt kan worden, dat is echt balen als ie er mee stopt...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi je blauwe blokjes, en lief de konijntjes en de vogeltjes.
    Foto groot gemaakt. Dun biesje er tussen, zo netjes en alles met de hand. De driehoekjes zijn ook mooi. veel productie hoor, en dat in de zomer.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. First I will say so sorry for your loss of Wim. But memories are good. I love Morris as well and have a bundle of his fabrics. I can’t cut them....they are so beautiful and my skills not worthy. Happy Stitching and sketching from me in Ottawa, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig hoe jij deze Morris stofjes verwerkt. Het samenstellen van dit patroon ziet er eenvoudig uit maar dat is het zeker niet. Altijd balen als je merkt dat er toch een foutje in een patroon geslopen is. Maar dit was nog vrij snel op te lossen.
    Wat gezellig om een vriendin te hebben die jouw passie voor de poppen deelt. Altijd veel te vertellen en te showen tijdens zulke ontmoetingen.
    Fijne week weer en tot een volgende keer!
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die stof komt goed uit in de William Morris quilt. Gezellig altijd een vriendin op bezoek, zeker als je dezelfde interesse hebt.🤗

    BeantwoordenVerwijderen