zaterdag 11 januari 2020

Teckeltje.

Heb vandaag tijd, zin en iets nieuws te laten zien, dus klim ik maar eens in "de pen".


Hoe vinden jullie dit schattige teckeltje, is ie niet snoeperig?


Kwam het patroon al een hele tijd geleden tegen op het internet.
Het was gratis, dus netjes uitgeprint.


Eerst maar eens stofjes kopen in leuke kleuren...
Omdat ik niet kon kiezen of ik een rode of een blauwe Teckel wilde maken, kocht ik maar beide kleuren, wel zo handig toch?


Het heeft lang geduurd voordat ik er aan begon...


Eerst maar eens proberen op de naaimachine...


Zoals je ziet ben ik daar erg onhandig in, ik kan gewoon niet recht stikken hoe goed ik ook mijn best doe :-(


Dus samen met Jody, mijn lieve halve teckel, alles uithalen.


Weer spelden en lekker met de hand. Wel hele kleine mini steekjes, want het hondje moest straks strak worden opgevuld.
Dat opvullen heb ik drie keer opnieuw moeten doen, vooral de pootjes waren moeilijk goed gevuld te krijgen.


Maar uiteindelijk was ze klaar. Ze staat op het muurtje in de keuken, maar waarschijnlijk verhuisd ze naar boven, naar mijn quiltkamer.


Heb haar Lucy genoemd. Leuk hè, dat puntige snuitje en staartje.
Ze kijkt graag naar buiten en wilde wel eens zien wat daar allemaal te doen is.


Dus mocht ze eventjes de tuin in, lekker snuffelen...


Ruiken aan de sneeuwklokjes die al opkomen, gelukkig heeft ze er niet overheen geplast :-)


Zo grappig dat koppie met die grote flaporen..... zal ik er ook nog eentje van de rode stof gaan maken????

Wens jullie een fijn weekend.
Veel liefs,
Floor, Lucy en Jody

23 opmerkingen:

  1. Ben altijd heel blij met jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk maak je ook nog een rode. En daarna nog een verkleinde paarse, dan heb je een complete familie. Je bent het nieuwe jaar goed begonnen Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerd, Floor. En helemaal op de hand: knap hoor. Natuurlijk ga je die rode ook maken, past mooi bij al je glas in lood.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje. Ik heb ooit eens een quiltje gemaakt met een teckeltje voor kleindochter Sara en ze is er nog steeds heel blij mee. Misschien ook eens voor haar een echt teckeltje maken want jou Lucy ziet er wel heel lief uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een snoepie.
    Voel dat ze een rood vriendje krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi teckeltje. Leuk gemaakt
    Alles met de hand naaien, nee bij mij gaat zo iets met de machine. teken wel de lijn waar ik moet naaien. Er zijn handige pennen waarvan je de lijntjes zo weg kan strijken.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Floor,

    Lucy is prachtig geworden en wil vast heel graag een rood maatje ;)
    Fijn weekend en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Floor, wat een schattig teckeltje, waar heb je het patroon gevonden??? En komen er meer van deze lieve hondjes???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha....die is erg leuk geworden, ook maar een rode maken hoor.
    Ik heb er vorig jaar een kado gekregen..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk patroon! En dan Lukt het je ook om er zo'n schattig diertje van te maken. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat een schatje. En Jody niet jaloers? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieverd.
    En een vriendje of vriendinnetje in het rood zou ik er zeker bij maken 😀.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een liefie is het geworden Floor. Ik heb het patroon ook, alleen nog niet gemaakt. Wij hebben op dit moment niet voldoende tijd om een hond te nemen, maar als dat ooit wel het geval is, wil ik erg graag een teckel. Wie weet, ooit, later als ik groot ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Floor,
    Je teckeltje is erg leuk geworden. Wat ben jij toch goed in dit soort handvaardigheden. Zo te zien is het opvullen toch héél goed gelukt want Lucy staat stevig op haar pootjes!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Floor,

    Wat hou ik toch van je "toon". Weet je dat uit al je schrijfsels zo'n blijmoedigheid, kracht en positiviteit straalt? Dat maakt het leuk om te lezen. En je teckel is heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve bijzondere reactie Marion, dank je wel!
      Kan je niet terugmailen, dus ik hoop dat je dit leest.
      Lieve groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  16. Wat een leuke tekkel. Jammer dat het op de machine niet lukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een snoepje, je Lucy!! Ik denk dat Jody ook wel plezier in haar heeft. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, Lucy is echt wel een lieverdje! Wat moest ik lachen dat je beide lapjes maar had gekocht omdat je niet kon kiezen... Uiteindelijk moet je toch een keertje kiezen hè.. Of ga je nu ook nog een rood teckeltje maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O Floor wat een schattige tekkel is het geworden. Ik heb het patroon ook, je kent het voor ooit.
    Ik wil er eentje maken voor mijn kleinkind.
    Fijne week en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schattig teckeltje. Ik zou er zeker ook eentje in het rood maken. Anders is de blauwe ook maar alleen ;-)
    Wat staan de sneeuwklokjes er al mooi bij. Hier zijn het nog maar kleine sprietjes, maar misschien staan ze bij jou heel beschut?

    BeantwoordenVerwijderen