zaterdag 14 maart 2020

De laatste pop????

Het is alweer een jaar geleden dat ik schreef over mijn nieuw aangeschafte Schildpad poppen.
Natuurlijk heeft deze verzamelaar niet stil gezeten.
Het leukste van verzamelen is toch immers het zoeken naar nieuwe objecten?
Dus laat ik de aanwinsten van het afgelopen jaar maar eens zien...


Dit prachtige Schildpad popje met lange blonde vlechten is mijn laatste aanschaf van 2019.
Heb haar Linda genoemd en ze is 40 cm.


Mijn blog heet deze keer "De laatste pop?" omdat het mijn bedoeling is dat dit mijn laatste pop is van mijn verzameling. Heb nu 115 Schildpad poppen en ongeveer 12 poppen van een ander merk.

Mijn broer in Berlijn (ook een poppenverzamelaar) zit nu te lachen, want hij denkt te weten dat ik dat toch niet volhoud.... maar het is nu half maart, dus ik heb het toch al 2,5 maand volgehouden, knap hè broertje?  :-)


Dit schatje met haar kale veel geknuffelde neusje heb ik Joke genoemd, ze is 46 cm.


Deze vind ik door dat jurkje wat ze draagt wel een beetje op een ouderwets dienstmeisje lijken.
Heb haar Geertje genoemd en ze is ook 46 cm.


Deze Barbel van Schildpad, is een replica uitvoering van de jaren 80. Die verzamel ik eigenlijk niet omdat ik ze minder mooi vind, maar ach, eentje hoort er toch bij vind ik.
Doortje is ook 46 cm.


Dit is Marcha van 35 cm met haar leuke blauwe jurkje.
Tot zo ver de Schildpad poppen van 2019


Dit popje is van een onbekend merk, maar ik vind haar gezichtje zo lief. Ze mag als Petra door het poppenleven.


Weer eentje met vlechten, maar nu donker, een Hans Volk pop.


Margriet, Linda en Petra, zitten nu gezellig samen op een plank in mijn poppenkamer.
Vond het voor de afwisseling wel eens leuk om poppen met echte haren te kopen.

Mijn voornemen om geen poppen meer te kopen werd verleden week wel erg op de proef gesteld toen ik samen met Theo op visite ging bij mijn poppenvriendin Eva.


Zij heeft een schitterende verzameling vrijwel gave poppen. Voornamelijk Schildpad.
Hier een deel van de lange plank...


...hier het andere deel. Ze stond zo enthousiast te vertellen dat ze niet stil kon blijven staan haha...


Ook nog een hele kast vol met de wat kleinere popjes, maar er staan prachtige popjes bij, echt genieten om naar te kijken.


Deze mooie Schildpad pop kom je maar zelden tegen, ik heb haar helaas niet in mijn verzameling.


Deze wel, ook zo'n schatje.
Ze heeft ongeveer net zo'n grote verzameling als ik, maar laat hier maar een deel zien.


Toen ik naar huis ging kreeg ik van haar dit mooie jurkje voor mijn popje Astrid, die ik ook nieuw heb, maar zonder jurkje gekocht.
Nu zit ze mooi aangekleed bij de andere.

Best moeilijk hoor om niets te kopen, want ja, ik blijf soms (regelmatig) toch kijken op Marktplaats en de wekelijkse poppenveiling van de veilingsite Catawiki.
Maar ik ben sterk haha!!!


Wie ook sterk is... mijn tuinman die een nieuwe paal in mijn schutting kwam zetten.
Moest wel zo af en toe helpen, dat was niet zo leuk meer toen het opeens heel hard begon te regenen.
Maar samen waren we sterk :-) dus staat ie weer stevig.

Wens jullie een heerlijke zonnige lenteweek toe!
Liefs,
Floor








17 opmerkingen:

  1. Genoten van de poppen? Leuk als je me dat wilt laten weten.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja , ik vind je verzameling echt geweldig. Maar eh... al de vraagtekens in de titel, wat zeggen die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik me sterk afvraag of dit echt mijn laatste pop is :-)

      Verwijderen
  3. Jaja, je laatste pop? Het jaar is nog niet om Floor, dus we wachten af of je het volhoudt. De nieuwelingen zijn wel weer plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverdjes, en zo mooi aangekleed. Geniet ervan, dat doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och heden, wat een beauty's komen er weer voorbij! Ik snap dat het gewoon verslavend is om te blijven kijken en kopen... ALs je niet meer wilt kopen, zou ik ook niet meer kijken!
    Petra is mijn favoriet in deze aflevering, vind haar zo lief&leuk&grappig ...
    Ja, de lente komt eraan hoor! We gaan volgende week genieten...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een indrukwekkende verzameling Floor! Leuk dat je ook elke pop een naam hebt gegeven, dat lijkt me nog een hele klus. Ken je ze ook allemaal uit elkaar? Knap dat je het al 2,5 maand vol hebt gehouden, het is net als met roken en drinken denk ik....zo lang je niet die eerste pop weer koopt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Floor,
    Altijd fijn om een deel van jouw poppenverzameling te zien.
    Er zitten toch zo'n schatjes tussen (eigenlijk allemaal wel!)
    Lijkt me geweldig om bij een andere poppenmoeder op visite te kunnen gaan. Jullie hebben dan vast enorm veel te vertellen en te bekijken. Ik probeer sterk te zijn wat het aankopen van nieuwe quiltstofjes betreft. Maar ondertussen heb ik toch weer een zwak moment gehad met prachtige lapjes tot gevolg -:))
    Fijn weekend!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Floor, je poppen, maar ook dat je stug volhoud om er niet weer 1 te kopen. En je vriendin heeft ook al zo'n mooie verzameling 🤗 Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat het niet de laatste aankopen zijn. Als er weer een beauty voorbijkomt dan wil je die toch bij je verzameling hebben? En helemaal niet erg toch, als je er maar van geniet! Heerlijk hoor, langzaamaan de tuin weer klaarmaken voor een nieuw seizoen. Als de berichten kloppen wordt het de komende dagen zonnig lenteweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om die mooie lieve en schattige poppen te zien. Toch geloof ik niet dat er geen poppen meer bijkomen. Want die ene die je maar zelden tegenkomt is zo mooi dus het kan maar zo zijn dat als hij voorbij komt je toch misschien wel besluit om te kopen.
    Ik kijk uit naar volgende week als de zon gaat komen en wij weer van de tuin kunnen genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, als rasverzamelaar zou ik zeggen, als je er zo van geniet, gewoon blijven verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,

    Leuk om de verzameling van je vriendin te zien. En o, elke keer als ik je schildpadpoppen zie, heb ik er weer spijt van dat ik mijn schildpadpop heb weggegeven. Heb zitten turen of zij er op de planken van je vriendin bij zat, maar nee ... zucht! Ik had hem je zo graag gegeven.
    Je tuin ziet er zo lief uit, met de eerste lentebloemen!

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige poppen, met haar ook en allemaal mooi gekleed.
    Je vriendin haar verzameling ook al zo geweldig.
    Zou je echt geen pop, of en klein popje meer gaan kopen.
    Sterk ben je tot nu toe maar dit is geen heel erge verslaving.
    Denk niet dat iemand je al berispen als er toch nog een popje bij komt.
    Goede nieuwe week gewenst, en blijf gezond.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastisch al die poppen zo bij elkaar! Wat hebben ze toch allemaal verschillende gezichtjes.
    Leuke hobby hoor!

    Lieve groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie poppen..zou het volhouden Floor geen pop meer kopen? Wie weet wat er nog op je pad komt.Je poppenvriendin heeft ook een mooie verzameling. Leuk om te zien.
    Geniet van je tuin..hij ziet er al mooi uit👌👌
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjonge, wat veel en wat een mooie poppen heb jij. Waardevol, zo'n verzameling!

    BeantwoordenVerwijderen