zondag 5 april 2020

Voorjaar!

Dag lieve mensen, een tijd geleden dat ik een berichtje plaatste.
Ben ziek geweest en daarna totaal geen energie, gelukkig gaat het nu weer iets beter (nee, geen virus!).
Heb al jullie blogjes wel gelezen, maar er even niet op gereageerd, hopelijk gaat dat allemaal weer lukken.
Heb in die tijd niet stil gezeten hoor, want niets zo ontspannend als tussen de lapjes zitten.


Omdat het inmiddels (vooral vandaag) lente is, heb ik deze lente-cirkel gemaakt.


Je weet het vast nog wel dat ik van de winter een winter-cirkel gemaakt heb.
Een applicatie werkje, ingeklemd in een borduur-ring.
Heb vier ringen gekocht, voor elk seizoen één.
Die voor de zomer heb ook ik al getekend.


De leuke kip met hokje heb ik niet zelf bedacht. Ik kwam op het idee toen ik voor mijn verjaardag deze beeldige kaart kreeg van vrienden.
Je kunt zien dat het origineel ook van stofjes is gemaakt, vandaar dat ik op het idee kwam om dat voorbeeld te gebruiken.


Dus de kaart overgetrokken, en nog wat kuikentjes en tulpen er bij getekend, omdat ik vind dat dit echt bij het voorjaar hoort.


Eerst de ondergrond aan elkaar genaaid, en de tekening daarop op de lichtbak overgetekend.


Toen alle lapjes geknipt waren even kijken of het op de kaart leek, ja hoor, leuk!


Heb er met veel plezier aan gewerkt. Inmiddels hangt ie gezellig in de kamer, en is de winter-cirkel naar een lade in de quiltkamer verhuisd.


Wat ook is verhuisd, zijn deze mooie takjes, die nu binnen staan in een vintage vaasje.



Die groeide eerst aan deze boom in het park. Heerlijk om daar van te genieten als ik met Jody daar wandel.




Nog wat mooie voorjaarsplaatjes van mijn park.


Deze vind ik echt aandoenlijk. Een paardenbloem die heerlijk knus en beschut groeit tussen de stam van een grote populier.


Nu er niemand meer op bezoek kan komen, kreeg ik van mijn zoon dit heerlijk ruikende geitenmelk zeepje uit zijn online winkel.
Wil je ook iemand verrassen met plastic-vrije en natuurvriendelijke producten met of zonder persoonlijke boodschap, klik dan HIER en geniet van het grote assortiment.


Van de zoon en schoondochter van Theo kreeg ik deze prachtige bloemen bezorgd.


En van de kleinzoon van Theo en zijn vriendin deze lekker kip en een bos tulpen.
Ik word maar verwend...

Inmiddels zijn al mijn kersenmuizenblokken ook af, maar die laat ik weer een andere keer zien.

Voor volgende week alvast, fijne rustige Paasdagen en veel gezondheid gewenst.
Liefs,
Floor





21 opmerkingen:

  1. Lief als je wilt reageren op mijn blog.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gezelllig weer een blogje, maar belangrijker ik hoop dat je je echt weer wat beter voelt. Lekker in de zon komende week.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn weer een blogje van jou.
    En meteen weer zo'n super schattig lente quiltje.
    In je hoofd zit de zomer alweer.
    Nu maar hopen dat alles dan weer zo goed als normaal is...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb je weer een mooi verhaaltje gemaakt als teken dat je opgeknapt bent. Wat is de lente-cirkel leuk geworden, ben nu al benieuwd naar de zomer-cirkel. Geniet deze dagen van het kleurrijke parkje, fijn dat je daar lekker met Jody kunt wandelen, heel belangrijk in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je er weer bent met een nieuw blogje.
    En wat een schattig voorjaars werkje heb je gemaakt.
    De nieuwe week begint met een heerlijk zonnetje geniet ervan.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee daar ben je weer, gelukkig weer opgeknapt en geen virus.
    Wat een heel leuk werkje heb je gemaakt weer, schattig echt voorjaar met die tulpen..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk voorjaarsblokje heb je gemaakt. Fijn dat je weer beter bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een en al voorjaar bij jou, Floor! Gezellig! Wat heb je een geweldig mooie lente-cirkel gemaakt. Fijn dat het weer beter met je gaat. Houden zo! Geniet van de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige ringen zijn het geworden. Zo lief om het zeepje van jou zoon te zien maar ook de bloemen van vd zoon en schoondochter van Theo zijn ook zo mooi. Fijn dat er mensen zijn die aan je denken en verrassen. Heerlijk die Lente plaatjes. Zo zie je maar weer dat er niet ver van huis ook wel te genieten valt.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar de een uit de spreekwoordelijke lappenmand probeert te komen of te blijven.....
    voel jij je er juist helemaal thuis en het doet je goed;-)
    Wanneer ik zie wat voor leuks er weer uit jou handige handen tevoorschijn gekomen is ontbreekt het je niet echt aan energie.
    Het zijn zorgelijke tijden waarin wij ons allemaal bevinden,helaas.
    En alsof dat nog niet genoeg is kregen we enkele weken geleden totaal onverwacht een heel naar bericht te horen waardoor onze wereld van de ene minuut op de andere instorten....
    maar manlief had het geluk dat de medische molen in het topklinisch ziekenhuis meteen op volle toeren begon te draaien,hij is inmiddels geopereerd door chirurg die goed met robot overweg kan en hij de vijfde dag het ziekenhuis al weer kon verlaten om verder thuis te herstellen,gaat gelukkig heel goed met hem en hij gaat dagelijks zijn verplichte blokje om maken.

    We kunnen weer verder met ons leventje!

    Alleen heb ik geen eigen park waar ik van die prachtige bloesem kan plukken voor in de vaas.
    Maar pluk af en toe bosje heerlijk geurende blauwe druifjes uit de bakken in mijn eigen tuin,zo hebben we de lente buiten en binnen.

    Beste Floor blijf gezond en geniet van alles wat er te genieten valt!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je weer opgeknapt bent! Je ontwerp is erg leuk en helemaal voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je je weer better voelt Floor. Je creativiteit heeft in ieder geval niet te lijden gehad onder je zoek zijn. Wat een leuk idee weer dat quiltje met de kaart als voorbeeld.
    Nu gezond blijven en genieten van de kleine dingen om ons heen. Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed om weer wat van je te lezen, ik had je al wel gemist hoor... Jammer hè dat je nu even verstandig moet zijn met bezoek enzo, je mist je dierbaren toch!
    Gelukkig heb je een fijne hobby.. en wat is er toch een leuk lentecirkeltje uit je handen gerold!
    En nu genieten van de lente, we krijgen prachtig weer deze week...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent weer lekker bezig geweest. Echt leuk je kippen/ voorjaar quiltje. Gelukkig wordt het weer beter weer dan kun je ook weer genieten van je tuin. Fijne Paastijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om weer wat van je te lezen. Ik maakte me al een beetje bezorgd, gelukkig dat alles goed is! Een prachtig lentetafereel voor in je hanger heb je gemaakt.
    Wat lief, dat iedereen zo aan je denkt. Ik geniet nog iedere dag van de heerlijke spulletjes die ik bij je zoon besteld heb. Ben echt dankbaar voor de tip, artikelen waar mijn huid gewoon tegen kan, heerlijk ruikend en ook nog eens niet of veel minder milieubelastend!
    Goede paasdagen en geniet van je tuin en het prachtige weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je huid zo goed reageert op de spulletjes die mijn zoon verkoopt. Het is zeker goed spul, hij heeft het erg druk.
      Dank je voor je lieve reactie.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  16. Wat leuk om je blog weer eens te lezen, maar zo jammer dat je ziek bent geweest. Ben blij dat je weer beter bent. Wat lief dat je van je zoon een cadeautje hebt gekregen en ook een bos bloemen van de zoon en schoondochter van Theo, fijn om zo verwend te worden. Blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Floor..wat vervelend dat je ook ziek bent geworden. Gelukkig ook geen corona.Ik stuurde je net al een mail met de laatste nieuwtjes.
    Mooi je voorjaars quiltje. Super gedaan weer.
    Coby🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Floor,
    Wat heerlijk dat je weer onder de bloggers bent!! En hoe!!!
    Wat heb je een PRACHTIG werkje gemaakt voor in de borduurring.
    Zo leuk om te zien hoe het stap voor stap is ontstaan. Het is echt beeldig geworden. Dat jij toch nog zo fijn kan werken ondanks dat je ziekjes was, hoedje af voor jou!!
    Hopelijk komt door het heerlijke lentezonnetje de energie snel weer terug. Ik gun het je zo hard!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha fijn, daar ben je weer. En meteen weer met een heel mooi werkje, de ring met lentequiltje.doe aub rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wens jou ook veel GEZONDHEID, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen