woensdag 2 december 2020

De vogeltjes zijn af.

Als ik eenmaal aan de gang ben, ben ik niet meer te stoppen om een quilt af te maken.


Dus is mijn tweede William-Morris-vogel-quiltje ook af.


Dit is het eerste quiltje dat ik maakte.


Doordat er lege vlakken in voorkomen, kon ik me lekker uitleven met de quiltpatronen.







Heb maar veel verschillende gebruikt, zo blijft er wat te kijken.
Leuk dat mijn broer in Berlijn en ik er nu beiden één hebben, wel verschillende patronen, maar allebei met die mooie vogels.
Ben er blij mee.


Waar ik ook blij mee ben, of eigenlijk moet ik zeggen "was", was een bezoekje aan de kerstmarkt bij Intratuin.
Zoals jullie inmiddels wel zullen weten is dat mijn lievelingswinkel, vooral in deze tijd.


In de ochtend op een doordeweekse dag, was het nog heerlijk stil, zodat afstand houden geen probleem was.


De kerstman zat er klaar voor, maar geen kind te zien...


Ook altijd leuk die kleine huisjes met veel lampjes en bewegende treintjes en andere voorstellingen.
Daar waren wat meer mensen, dus maar snel doorgelopen.
Het zal na deze week wel drukker worden, dan is het niet zo fijn om daar gezellig rond te lopen.
Er wordt wel steeds omgeroepen "doe gericht uw aankopen", maar ja dat lukt nu niet natuurlijk, veel te leuk om te snuffelen.


Van de week eindelijk maar eens wat blad geharkt, want de bomen en struiken zijn nu wel kaal.
Zie bij verschillende woningen al kerstlampjes in de tuinen, zo gezellig, maar wel een beetje vroeg, de Sint en zijn Pieten zijn nog in het land, dus nog maar even wachten met de 🌲

Lieve lezers, ik wens jullie weer een gezellige week, met veel kaarsjes aan om het huis wat gezellig te maken met dit donkere weer.
Lieve groetjes,
Floor 

20 opmerkingen:

  1. Lief als jullie reageren.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je quilt mooi geworden,en prachtig quiltwerk,petje af hoor.
    Je tuinhandschoenen worden ook opgeveegd?
    Fijne week toegewenst,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, nee soms moet je wat toevoegen voor het perfecte plaatje :-)

      Verwijderen
  3. Floor hij is prachtig geworden. Ik vind beide quiltjes mooi.
    Om door te quilten vind ik het hartjes patroon altijd vriendelijk en bloemen ook. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi quiltje Floor. Het quiltwerk is super gedaan. En dan ben je ook nog even uit geweest, heerlijk allemaal. Jij ook een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je quiltje is prachtig geworden.
    Kom net bij het tuincentrum vandaan.
    Normaal zijn ze de winnaars van het mooiste tuincentrum. Dit jaar hebben ze minder groot uitgepakt.
    Nog wat gekocht zal je je afvragen? Een Amaryllis bol en vogelvoer. Was allemaal weer schreeuwend duur. Geef me geld liever uit aan de vogeltjes en lapjes. Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,

    Wat leuk om de beide quiltjes zo te zien. De tweede is ook prachtig geworden, weer heel anders en fantastisch met al die quiltpatroontjes :)
    Fijn dat het rustig was bij de Intratuin, dat zal inderdaad wel anders worden! Ik heb me voorgenomen geen nieuwe dingen te halen, maar ja, na de Sint wordt het toch een keer een kerstboom en wat mos halen ;)
    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het vogeltjes quiltje is heel mooi geworden, grappig om de twee naast elkaar te zien. Wat kun jij toch goed quilten, de patronen zijn prachtig geworden, het zal vast fijn geweest zijn om het te doen. Sint en Piet zitten helaas in de verdrukking dit jaar. In de kerstman geloof ik niet maar al die lichtjes zijn natuurlijk wel fijn om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een plaatje, jouw vogeltjesquilt!
    Mooi al die verschillende quiltmotieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het quiltje is mooi geworden ook met al die verschillende quilt patroontjes.
    Gezellig die foto's van Intratuin. Die Kerstman die daar zo alleen zit dat doet me denken aan een bezoek van ons jaren geleden met onze kleindochter. De Kerstman zat mooi te knikken en te roepen maar Sara van toen twee was zo bang en zat alleen maar te schreeuwen in de wagen.
    De bomen zijn bijna kaal op een enkel blaadje zo is dat hier ook dus kun je inderdaad eindelijk opruimen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatjes zijn het allebei geworden Floor, en inderdaad een hele leuke gedachte dat zowel je broer als jij nu een eigen versie hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Floor. Wat heb je veel gedaan de laatste weken. Wat mooi de vogeltjes quilt. Mooie foto's brengt je mettenb in kerstsfeer. Altijd leuk om even naar de Intratuin te gaan. Wij wagen ons er nog niet aan. Wij gaan altijd in Halsteren en of je daar nou in de ochtend gaat het is er altijd druk. Heb hele drukke maand gehad met veel haaktestje. Nu weer rustig.
    🥰Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig quiltje gemaakt.
    En je door pitten zo mooi.
    Goede tijd verder.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is heel erg mooi. Jij hebt gouden handjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dat mooi geworden, Floor.. Je bent echt goed in quiltwerk, het heeft een prachtige uitstraling.
    Ha, natuurlijk... Een bezoekje aan Intratuin kon voor jou niet uitblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Applaus voor jou want wat is dit tweede quiltje prachtig geworden. Zoooo mooi met al die verschillende quiltmotiefjes.
    Fijn dat je ze samen hebt laten zien!!
    Ik moest zo lachen met de laatste foto.
    Net of er iemand onder die berg bladeren ligt te kreunen. Verlos me aub.
    En dat komt natuurlijk doordat die handschoenen daar zo liggen
    Fijne week ook weer voor jou!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb je werk weer met heel veel bewondering bekeken. Prachtig. En wat een mooie gedachte om zo de band met je broer bevestigd te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtig quiltje is het geworden, met mooie steekjes.
    Zo te lezen heb je weer genoten in het tuincentrum en ben je al goed in kerstsfeer.
    Wij ook hoor, Rosa wilde vorige week al de kerstboom neerzetten, wij zijn er dus ook vroeg bij dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi gequilt Floor, leuk om alle vakken verschillend in te vullen. Dan blijft het lekker afwisselend. Veel plezier met het optuigen van je kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen