zaterdag 16 oktober 2021

Juultje was boos en verdrietig.

Dat zijn jullie natuurlijk niet gewend dat ik boos of verdrietig ben, maar het was toch echt zo.
Twee dingen... eerst vroeg ik een paar weken geleden aan Floor wanneer ze nou eens aan mijn oktoberblok begon. 
Ze was maar druk met de hartjesquilt voor de verjaardag van Sydney waar ze verleden week over schreef.
"O, helemaal vergeten" zei ze. Nou vraag ik je! 😠 


Maar gelukkig ging ze toen heel snel aan de slag om dit leuke blok te maken en kwam het toch nog op tijd af.
Ze zei dat ze dit het leukste blok van de quilt vond, een kar vol mooi gekleurde pompoenen, echt herfst. 


Kijk me eens trots op een pompoen zitten! Toen nog wel...


Die spin in de hoek, dat is wel een heerlijk hapje voor mij.
Maar helaas kon ik geen hap door mijn keeltje krijgen omdat ik zo boos en vooral verdrietig was.
Waarom dan wel?


Ik hoorde Floor met iemand praten aan de telefoon. 
Ze zei dat "Een jaar met Juultje" zo'n enige quilt was om aan te werken. 
Je snapt, ik glom van trots!  
Maar wat ze daarna zei:
"Zo leuk dat er iedere maand weer een ander blok is, heerlijk al die afwisseling. Alleen op elk blok komt Juultje, dat is wel een beetje saai, steeds hetzelfde vogeltje".


Ik Juultje, een beetje saai... 😢😢😢
Dat is toch verschrikkelijk dat ze dat over me zei?


Toen ze mijn verdrietige kopje zag, heeft ze het gelukkig goed gemaakt en gezegd, dat 12 keer hetzelfde wel een beetje saai is, maar dat ik wel het liefste vogeltje van de hele wereld ben!


Zucht.... wat ben ik nu weer blij en gelukkig!

Lieve groetjes van mij,
Juultje

P.S.: Floor is gelukkig al aan het novemberblok begonnen 😍


11 opmerkingen:

  1. Juultje is blij met jullie reacties.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat een afknapper voor Juultje. Gelukkig kwam alles toch nog goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Floor,
    Oooh, heerlijk om weer een Juultjes blok te zien. En wat voor een. Prachtig herfstblok is het geworden 😍. En weer zo schitterend gemaakt 👏👏👏
    Die paddenstoeltjes zijn geweldig. Goed dat je er het perfecte stofje voor had. Zo ook voor de pompoenen. Werkelijk prachtig 👌
    De eindsprint kan ingezet worden. Wat ik wel een beetje jammer vind ☹️. Maar eerst nog 2x genieten van een nieuw Juultjes blokje!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, die Juultje... Ja, ik begrijp haar wel een beetje. De quilt heet toch niet voor niks 'een jaar met Juultje'? Natuurlijk moet jij op elk maandblokje prijken! En saai ben je absoluut niet, ik moet altijd weer lachen om de manier waarop je laat merken dat je er bent! Ik geniet van je hoor, Juultje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een mooi blokje heb je gemaakt.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Juultje moet niet zo zeuren. Het is toch een hele eer om elke maand in het middelpunt te staan? En hoe! Het is weer een prachtig blok geworden. Mooi, dat je nog ergens een rood-met-witte-stippen stukje stof had. Dat kwam nu goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken de quilt niet, maar deze Juul heeft toch wel verschillende houdingen om al haar pracht te tonen? Met zo'n creative quilt-teken-moeder moet dat toch lukken. Ik vind het weer wonderschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, geweldig je verhaaltje weer.
    Schattig blok heb je er weer van gemaakt.
    Nog een paar blokken en je hebt een geweldige quilt weer hoor........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen