vrijdag 22 oktober 2021

Mandjes en een logé.

Zo af en toe wil een quilter wel met iets nieuws beginnen.
Ben nu alsmaar aan het appliqueren, en wil ook wel eens gewoon rustig lapjes aan elkaar naaien.


Dus leek het me wel leuk om van de stofjes die ik in september bij Supergoof in Kampen heb gekocht leuke mandjes te maken.
Denk haast dat elke quilter daar wel eens mee bezig is geweest.


Ik heb het patroon wat aangepast en er steeds een stukje andere stof tussen gezet wat er leuk bij past.






Ze zijn schattig vind ik. Misschien maak ik ook nog wel andere modelletjes zonder tussenstukje, ik zie wel als ik er wat meer heb.


Zo af en toe maak ik ook nog een paar blokjes van mijn Kaffe Fasset quilt.
 

Die komt natuurlijk ook gewoon af, maar afwisseling is wel fijn toch?
Wat een verschil van kleur vergeleken met de mandjes!


Van de  week kwam ik deze tientallen mini paddenstoeltjes tegen in het park.
Zo'n mooi gezicht zo met de lage ochtendzon er op.


Deze reiger zag ik om 5 uur in de middag.
Doodstil stond hij daar te wachten totdat er een lekker hapje voorbij kwam.
Prachtig vond ik die weerspiegeling in het water.
Neem al mijn foto's met mijn telefoon en die wilde de foto al automatisch omkeren. 
Begrijpelijk natuurlijk.


Ik heb 4 dagen een logé in huis. Overdag heel rustig, want dan slaapt Sandy de hamster.
Maar 's avonds en in de nacht begint het lieve leven en is ze heel druk.


Had wel 40 foto's gemaakt, maar mevrouwtje zat geen seconde stil, dus de meeste waren onscherp of ze stond er maar half op. 
En dan had ik ook nog last van de tralies natuurlijk.


Maar er zijn er toch nog een paar redelijk gelukt.
Even uitrusten van al dat rennen en eten 😕


Deze is niet helemaal scherp, maar ik vond het zo leuk zoals ze daar aan de tralies hing.


Wat een regen hebben we gehad de laatste dagen!
Verlang nu alweer naar het voorjaar 🎕
Nog maar "even" wachten, de tijd gaat immers toch heel snel?

Wens jullie een fijne droge en zonnige 😎week toe.
Liefs,
Floor 



15 opmerkingen:

  1. Leuk als ik een reactie krijg, ben ik altijd blij mee.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke mandjes met het tussenstukje. Benieuwd hoe je hiermee een quilt gaat maken.
    Goed weekend
    groetjes, Trijntje Huppel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh sweet little baskets and I see what you did to make yours shine with the extra piece. Also all your other blocks are very nice as well. What a cute little fellow to be caring for. We are staying mild but winter is just around the corner.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen lieve Floor, wat zijn je mandjes schattig! Heel bijzonder met zo'n mooi middenstuk, ik zit te genieten!
    Fijn weekend!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie mandjes, dat andere tussenstukje met een plaatje maakt het meer persoonlijk. Goed, dat je met de KF blokken verdergaat, dat wordt vast een kleurige, vrolijke quilt. De foto van de reiger is een juweeltje, prachtig spiegelbeeld. Handig toch, zo'n telefoon die zulke scherpe foto's maakt, fijne uitvinding. Geniet van een mooi herfstweekend, good goan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve mandjes zijn dit Floor, leuk dat tussenstukje.
    En je bent van alle markten thuis ook oppasmoeder voor de marmot.
    Wens je een fijne week toe, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn deze mandjes leuk!
    Goed weekend....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent fijn bezig, en je mandjes echt mooi en fijntjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, die afwisseling houden we erin hoor! Je mandjes zijn hartstikke leuk met die kleine tussenstukjes erin van andere stof. Maar de hengsels appliceer je denk ik weer...
    De tuin wordt verliest kleur en wordt bruiner en bruiner; tja, het is niet anders. Ik houd niet van de herfst, wèl weer van de winter. Ik las ergens dat ze een koude droge winter voorspellen, maar ik geloof er niks van...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Floor,
    Dit is een héél herkenbaar blogje Floor.
    Afwisseling van techniek, nieuw patroontje en nieuwe stofjes uitproberen. Dat willen wij quiltmakers toch allemaal 😉.
    Wat een leuke variatie heb je aan het mandjespatroon toegevoegd 👌
    Ik vind het zéér geslaagd 👍.
    Toffe fotomomenten heb je gespot 👏👏.
    Zo mooi dat je de weerspiegeling van de reiger hebt vastgelegd!!
    Grappig beestje had je te logeren 😁.
    Je geduld werd uiteindelijk toch beloond met enkele geslaagde foto's 😄.
    Fijne week Floor. Geniet van het aangekondigde zonnetje 🌞
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zijn jouw mandjes.
    Dat extra tussenstukje maakt ze heel bijzonder.
    Wat een vrolijke loge heb je.
    Kan je uren naar kijken.
    Na een paar dagen heerlijk weer is het vandaag weer als vanouds, regen, somber...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een enige mandjes, Floor. Lekker om met dit ongezellige weer zoiets te kunnen maken. Ik vind je Kaffe blokjes nog steeds enig. Ben benieuwd hoeveel je er ( nog) gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke mandjes maak je Floor. Verder weer een gezellig blog met van alles te zien, gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I have seen that every person wants to express their feelings but they are not able to express their feelings properly in words but the content you have written in your post is very beautiful, it seems that you have expressed your feelings Has expressed. Hi, you are a person who writes a very beautiful post, in the same way, you keep writing new posts in your life, our best wishes are with you. Real Photos Girl Gurugram
    Gurugram Girl Number
    Hyderabad Party Girl
    VIP girl mahipalpur
    college girl aerocity
    Cheap price girls gurgaon
    low price girls sector 29

    BeantwoordenVerwijderen