dinsdag 13 augustus 2024

Verder met de tuin-herinneringsquilt.

Misschien weten jullie het nog, maar een tijd geleden was ik begonnen aan een herinneringsquilt van mijn tuinen.


Kijk, zover was ik gevorderd. 
Vooral het tuinhuisje wat we hadden op de volkstuin vond ik zo leuk geworden.
Daarna kwamen er andere projecten in beeld, en verdween hij in de kast.
Toch zonde om hem niet af te maken, maar eigenlijk had ik er geen zin meer in.
Dus heb ik het ontwerp veranderd zodat er minder blokken in komen.


Inmiddels is dit grappige blok klaar.
Grappig ja, dat wordt deze quilt, maar mooi vind ik het niet.


Maar het is wel een quilt vol met herinneringen.
Dit moet ik zelf voorstellen 😊
(De tekening heb ik van het net geplukt, bij de kleurplaten)


Kijk maar eens naar deze foto van mij, gemaakt door Wim in de jaren 80.
Floortje helemaal in haar element. 
Plantjes uitplanten in de tuin, zo ongeveer als het blok hierboven wat ik gemaakt heb.
Als dat geen mooie herinnering is....


Kijk, zo is het quiltje nu gevorderd.
Er komen aan de linkerkant en onderaan nog een aantal blokken, met groenten, Lathyrus, vogels en gereedschap. 
Dat hoort er toch allemaal bij.


Voor mijn lezers die kleine kinderen of kleinkinderen hebben...
Ik zag een filmpje op FB van een baby die verschrikkelijk veel lol had omdat er 4 ballonnen aan zijn handjes en voetjes waren vastgemaakt.
Hij spartelde omdat ze zo leuk bewogen, en hij ging maar door...


Zo houd je het kindje fijn een tijdje bezig en krijgt ie veel beweging.
Wel ballonnen gebruiken met gas er in, en er bijblijven natuurlijk.
Moest erg lachen om het filmpje misschien is het nog terug te vinden.


Wat is het toch genieten van mijn Begonia's Betulia die al buiten staan vanaf april.
Ze houden niet op met bloeien.


Mijn hondje, de cavia's, Dorie de hamster waar ik op pas en ik zelf, hebben het zo warm...πŸ˜₯
Zit hier met alles dicht en de ventilator aan, helemaal niet leuk.
Veel drinken dan maar (nee, nu niet gelijk naar de alcohol grijpen πŸ˜„)

Wens jullie veel sterkte met de warmte.
Liefs,
Floor





14 opmerkingen:

  1. Ben altijd blij met jullie reacties.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Floor, hier is het vandaag ook warm, gister hadden we nog een iets frisse wind vanaf het weiland. Vandaag blijf ik ook binnen, misschien vanavond nog naar buiten
    Het quiltje is heel leuk en best mooi, benieuwd hoe je het verder maakt. Knap dat je zo mooi kan apliqueren.
    Houd het koel.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your blocks are wonderful memory blocks! The 80's don't seem so long ago, happy stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief quiltje Floor... Ik kon het me niet meer herinneren, maar dat zal aan mij liggen hoor. Veel te mooi om niet mee door te gaan. Jammer dat je er op de één of andere manier niet helemaal tevreden over bent. Wat vind je er niet mooi aan? Gaat dat over het blok waar meisje Floor op staat?
    Een enige foto van jou in jongere jaren, een natuurmens... kun je gewoon zien! Kon je die nu maar precies zo appliceren...
    Ja, het is warm. ... En vandaag ook vochtig, alhoewel de wind nu toch weer een stuk naar het noorden is gedraaid. Nog even, morgen gaat het regenen en krijgen we ander - lekker - zomerweer!
    Gezellig met de beestjes, ze zullen het ook warm hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig tuinquiltje wordt dat Floor. En wat een mooie foto van de jonge jij. Rustig aan maar met die warmte, gelukkig wordt het van de week weer wat koeler.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een idee, die ballonnen. Hier helaas geen baby's, maar Γ‘nders

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja Floor, dat quiltje kan ik me nog heel goed herinneren, jullie liefdes plekje waar zo intens van genoten is al die jaren. Vind het zo lief worden, en het maakt toch niet uit dat het iets kleiner gaat worden dan je in eerste instantie van plan was. Het geeft toch alles weer wat daar was en waar jullie van genoten hebben. Zo leuk ook hoe je jezelf hebt uitgebeeld al zittend druk met alle bloemen bezig. geweldig he je zo op je knieen zit, en die schattige geruite tuinhandschoentjes, alle details zijn aanwezig. De oude foto vind ik prachtig, je ziet daarop heel goed de intensie hoe je met de natuur omgaat. Grappig de baby met de balonnen, inderdaad mooi om in beweging te blijven en dat kleine mensje vind dat vast heel leuk. Wat staat je Begonia er prachtig bij zeg. Wij hebben toevallig ook veel Begonia's in alle vormen en maten, el jaar weer is het een en al bloemen toto heel laat in het jaar, zelfs nog als het bijna gaat vriezen. Het zijn dankbare planten. En tsja die hitte is niet prettig voor mens en dier, gelukkig gaat het vanaf morgen weer naar normaler weer en temperaturen zodat we weer lekker in de tuin kunnen zitten.

    Liefs
    Josephine 🧑

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej Floor,
    Het quiltje met tuinherinneringen wordt super mooi. Leuk om jou in het echt erbij te zien. Gelukkig is het vandaag al weer minder warm en kan de boel open. De begonia is prachtig en fijn dat die al zolang bloeit.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig zoals je dit doet naar eigen ontwerp. De tuindame is prachtig met alle details, tuinhandschoenen. Ik kan nog niet ontdekken wat er niet mooi aan is. Of is de balans voor jou weg omdat je blokken laat vervallen/aanpast? Prachtige foto van jou in de tuin. De liefde voor tuinieren is gebleven. Dat van die ballonnen aan de armen/benen van de baby havik eerder gezien. Gelukkig is het al koeler, fijn voor mens en dier. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat jammer dat je de quilt niet mooi vindt worden. Het is echt een plaatje zoals je alles maakt en bedenkt en aan elkaar zet. Maar ik weet ook, dat als het niet naar je zin is, het moeilijk is om het naar je zin te maken.
    Een beetje wind, een fris buitje, het doet de mens goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,
    Nu moest ik toch even nadenken over welk quiltje het hier gaat. Ja hoor, het zat nog ergens in mijn geheugen πŸ˜„
    Wat een geweldig idee om al jouw "tuin" herinneringen te verwerken in een quilt.
    Iedere quilt heeft een verhaal. Deze al helemaal!!
    Ik kijk mijn ogen uit op het blok wat je er nu aan toegevoegd hebt. Ik vind het onwaarschijnlijk knap dat je zo'n gedetailleerd blok in stof kan maken.
    En zoooo leuk om het naast het echte tafereeltje te zien.
    Aaah, de tijd van de ribfluwelen broeken. Zalig om te zien.
    Het baby/balonnenfilmpje heb ik ook eens gezien. Vond het toen erg grappig 🎈🎈🎈🎈.
    De hitte brengt zeker ook ongemakken met zich mee.
    Ik ben er ook geen fan van.
    Het normale is meer dan goed genoeg!
    Hopelijk kunnen de ramen en deuren snel weer opengezet worden en kan je weer genieten van het buiten zijn !
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet mooi???? Floor, je doet jezelf te kort, het nieuwe blok is schattig en echt héél mooi gemaakt!
    Lastig dat je zoveel last hebt van de warmte, gelukkig voor jou vandaag een dag regen, het is buiten flink afgekoeld dus alle ramen staan hier ook open om de koele lucht binnen te laten. Hopelijk voel je je weer wat beter als het wat koeler wordt in huis. Prachtige begonia!
    Hebben de dieren geen last van de warmte? Ik merk aan mijn poezen niets, maar zie buiten de honden wel allemaal met hun tong uit hun bek lopen puffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat word dit een super leuk persoonlijke quilt. En je haalt jou er echt uit.
    Dat filmpje met baby en ballonnen kwam ook op mijn telefoon voorbij. Vond het ook een super slim idee.
    Gelukkig is het nu niet zo warm meer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig is je begonia en een dankbare plant!
    Jammer dat je je tuinquilt zolang hebt laten liggen en gelukkig maak je toch deze herinnerings quiltje toch af. Misschien het tuingereedschap in de hoeken van de rand om het quiltje?
    Gelukkig is de temperatuur nu weer veel lager en nu te doen om buiten te zitten.
    Gisteren met dochter naar de Luie Tuinman geweest en genoten van de tuinen. Was af en toe wel lastig op de paadjes met de rollator 😁
    Gezellige dag vandaag en groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen