zaterdag 31 augustus 2024

Weer twee blokjes klaar.

Momenteel ben ik maar aan drie projecten bezig.
Dat is het doorquilten van mijn Huizen en harten quilt, het breien van een sjaal waar ik al bijna een jaar mee bezig ben en die nu maar eens af moet, en aan mijn tuin herinneringsquilt.
Inmiddels heb ik daar weer twee blokjes van af.


Omdat we verschillende volkstuintjes hebben gehad, komt er natuurlijk een blok bij met verschillende groenten en een kruiwagen waarmee we van alles van de ene naar de andere plek vervoerden.
Vind het stiekem heerlijk om met een kruiwagen vol met aarde of zand te lopen, maar helaas lukt dat niet meer, dus de kruiwagen maar aan mijn tuinman gegeven.


Vogels.... vooral in mijn huidige tuin is het een komen en gaan van vogels.
Overal hangt voer (zaad en gepelde pinda's) dat ik elke dag bijvul.
Ze weten mijn tuin dagelijks te vinden, zelfs hun jongen wordt gelijk na het uitvliegen uitgelegd waar ze moeten zijn voor hun dagelijkse maaltje.

Hoe is het verder in mijn tuin, bloeit er nog wat nu het morgen september is?


Deze struik lijkt een beetje op een vlinderstruik, maar is dat niet.
Hij bloeit later en heeft heel ander blad en bloemen.
Wel is het een echte bijen- en vlindertrekker.
De naam is Vitex Agnus - Castus Latifolia. (Gelukkig had ik het kaartje nog )
Een hele mond vol dus, maar zeker de moeite waard.


De bloemen zijn wat rommelig.
De struik snoei ik elk voorjaar flink terug, kan wel een meter per jaar groeien en bloeit op het nieuwe hout.


Echt de moeite waard om aan te schaffen.


Deze aster bloeit ook laat met kleine witte bloemetjes. 
De plant wordt vanzelf steeds groter en kan zo een flink stuk van je tuin in beslag nemen, maar laat zich ook weer gemakkelijk verwijderen en ergens anders uitplanten.


Ook de Sedum bloeit natuurlijk naar hartenlust.


De Japanse Anemoon doet ook altijd haar best, maar wil ook graag andere planten verdringen, dus houd haar in toom.


Tot slot de nog steeds volop in bloei zijnde vaste Fuchsia's.
Heb er al een paar gestekt voor elders in de tuin.



Al met al is het heerlijk genieten van mijn tuin met dit mooie weer.


Ik heb ook genoten van Sydney, mijn jongste kleindochter, die een dagje op bezoek was.
Natuurlijk moest er regelmatig worden gekeken op de telefoon, maar we hebben ook veel spelletjes gedaan, Jody uitgelaten en zitten kleuren.


Een mooie selfie gemaakt, wat een lekker stel hè? 
Nu maar weer van de tuin gaan genieten. 

Liefs,
Floor

OPMERKING:
Heel vreemd wat er op mijn blog gebeurde. 
Had alles netjes nagekeken en er zaten geen fouten in.
Nu ik even keek zag ik hele rare woorden en veel fouten en veranderingen.
Zelfs mijn eigen naam was veranderd!
Wat is er aan de hand??????








12 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blokjes, Floor. En wat heb je toch een prachtige tuin. En een gezellige dag met je kleindochter, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig zo met jouw kleindochter. De tuin is prachtig Floor en het nieuwe quiltblokje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,
    Je hebt weer twee prachtige tuinblokjes gemaakt.
    Ik kijk altijd met verbazing naar dat fijne applicatiewerk van jou.
    Het gaat een prachtige quilt vol herinneringen aan vroeger worden.
    Ik kan bijna niet wachten om dit eindresultaat te bewonderen.
    Kleine meisjes worden groot, dat zie ik ook bij jou.
    Wat een prachtige kleindochter heb je. Fijn dat ze een dagje bij oma op bezoek kwam. Daar hebben jullie vast héél erg van genoten!!
    Mooi tuinverslagje heb je ons weer laten zien. De herfst zal er nu snel aankomen maar dat is ook een prachtig seizoen!!
    Fijn weekend!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi je tuin blokjes weer.
    ook de foto,s van je tuin. nee met een kruiwagen rijden lukt ons niet meer, hoeft ook niet hé. Fijn je kleindochter op bezoek, mooi meisje Gezellig samen op een selfy, Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij genieten ook elke dag van de tuin en vooral het vijvertje. Daar zwemmen nu bij de volwassen vissen, 2 jonge visjes in rond, zo'n leuk gezicht. Er bloeit ook nog zo het een en ander maar het is duidelijk dat de herfst in aantocht is. We oogsten elke dag van de tomatenplant, die doet het zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Floor, zit echt te genieten van deze twee nieuwe blokjes voor je herinneringsquilt. Wat zijn ze prachtig geworden, enig die kruiwagen met de groenen soorten, je zou ze bijna oppakken zo echt lijken ze. Wat ben je heerlijk ijverig dat je met drie projecten tegelijk bezig bent. Zo zie je ze wel natuurlijk stuk voor stuk richting voltooiing gaan. Vind de struik die op een Vlinderstruik lijkt wel een heel mooie struik, de bloemen zijn heel grappig en ik zie wel dat deze plant rijkbloeiend is, MOOI. De Japanse Anemoon vind ik ook altijd schoonheden. Fijn dat we nog steeds heerlijk van onze tuinen kunnen genieten, en het blijft nog wel even zo doorgaan als ik de berichten mag geloven. Wat ee prachtige foto heb je van jullie saampjes gemaakt, heel gezellig dat je Kleindochter Sydney weer een dagje bij je was, zo fijn om dan weer allemaal dingen samen te gaan doen inclusief iets creatiefs. Een dag met een gouden randje. Wat vervelend wat je schrijft dat de teksten steeds fout worden weergegeven, zelf heb ik dat de kaatste tijd ook een aantal keren meegemaakt en dacht dat het toch aan mijzelf lag. Misschien is Blogger weer zaken aan het veranderen zoals dat de laatste tijd vaker voorkomt. Ze bedoelen het goed daar ga ik vanuit maar de resultaten zijn meestal onaangenaam. Geniet volop van de tuin Floor, en ik wens je alle goeds toe

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik houd ook van zulke blokjes... en ik vind het zo leuk dat het voor jou een herinneringsquilt is! Wat een plezier om daaraan te werken, denk ik...
    Ja, die telefoon... je moet het allemaal bijhouden hè.. Ik betrap mezelf er ook wel op hoor.
    Ik zie alleen maar mooie woorden op je blog hoor, maar wat een vervelende toestand met die tekst. Ik heb het nog bij niemand gemerkt verder en hoop maar voor je dat het eenmalig is.
    Onze tuin verwildert nu ook een beetje met de uitgebloeide planten, tja... het hoort bij de herfst hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tuinblokken heb je gemaakt voor je herinnerings quilt ( maakt internet tuinbroeken van tuinblokken).
    Gezellig zo'n dag met je kleindochter-- wil ze ook wel creatief zijn of alleen maar spelletjes doen?
    Heb de naam van de nep vlinderstruik opgeschreven-- geen idee of er plek voor komt,maar dat zie ik nog wel als de tuinman volgend jaar aan de slag gaat.
    Heb dus ook wel last dat ik mijn tekst na kijk als ik reageer en dan lijkt alles in orde. Druk op verzenden en daar staan dan ineens andere woorden dan ik geschreven heb. Helaas geen idee hoe/wat.
    Gezellige dagen
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat raar dat je blok zichzelf schijnt te veranderen....ik heb dat gelukkig nog niet gehad, maar heb al wel een poos last van het niet kunnen posten van een commentaar, dat gaat vaak mis.....heel frustrerend.
    Hele mooie blokken heb je weer gemaakt, en je tuin dat lijkt me echt een heerlijk stukje natuur.
    Gezellig dat Sydney op bezoek kwam, dat is altijd fijn en pubers zijn niet meer zo scheutig met bezoekjes hè? Dan is het extra leuk als ze er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt een mooie oogst in je patchtuintje. De vogels hebben het ook naar hun zin.
    Gezellige dag had je met je kleindochter. Leuke selfie.
    Jouw tuin is een echt paradijsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige blokken heb je gemaakt. De tuin heeft ook prachtige bloemen zo op de foto te zien. Lekker genieten van al dat moois

    BeantwoordenVerwijderen