zondag 13 februari 2011

Nieuwe relaties en leuke contacten.

Als iemand van jullie toevallig een nieuwe relatie zoekt, klik dan hier (even reclame maken voor de relatie-site van mijn oudste zoon).
Maar als je alleen leuke nieuwe contacten wilt, krijg je die als vanzelf door gebruik van de computer.
Ze zeggen wel eens dat het computertijdperk vriendschappen in de weg staat, omdat je daar dan niet meer aan toe zou komen. Dat zou best kunnen, als je de hele dag achter de computer zit, maar dat doen wij quiltsters niet, toch?

Ik heb er tenminste wel leuke ervaringen mee.
Natuurlijk ook door deze weblog. Ik krijg regelmatig reacties op het blog onder elk bericht, en soms hoor ik wel eens van mensen wat ze er van vinden, of ze sturen me een E-mail.
Ook door te reageren op andere weblogs krijg ik vaak een mail of een reactie terug.
Allemaal heel hartelijk dank daarvoor, want ik vind het heel fijn, en heb daardoor ook het gevoel dat mijn blogje gelezen wordt.

Maar ook door andere dingen op het net heb ik leuke contacten overgehouden.
Allereerst met Truus, die zo lief was om me -al weer een hele tijd terug- lapjes te sturen van lichte antieke stofjes voor mijn antieke quilt die ik toen aan het maken was.
We mailen nog regelmatig met elkaar en dat is heel gezellig.


Wie kent ze niet deze serie boeken van Jennifer Chiaverini!
Ik heb ze alle 5 al gelezen en er erg van genoten. Het gaat over een quiltclub en dat is allemaal heel herkenbaar, maar Jennifer kan ook heerlijk verhalen vertellen.
Op een gegeven moment had ik er een paar dubbel en die op Marktplaats te koop gezet.
Zo kreeg ik contact met Ria, die "De quiltclub" bij me kocht.
We bleven maar over en weer mailen en de mails werden steeds langer en gezelliger.
Ook bleek dat we veel gemeen hebben, o.a. dat we van quilten houden. Zij was wel net begonnen, maar hield goede moed toen het niet direct helemaal goed ging.
Leuk dat ze me toen foto's van haar eerste blokken stuurde, zodat ik kon kijken of ze het een beetje goed had gedaan.
Quiltles per E-mail zeg maar.

Verder onderhoud ik per E-mail intensieve contacten met vriendinnen en familie die ik niet zo vaak zie, en mailen gaat toch veel sneller en makkelijker dan met brieven.
Dus al met al kan de computer een hele sociale machine zijn, zeg maar een "Soci-compu" waar we dankbaar gebruik van moeten maken.

2 opmerkingen:

  1. De boeken zijn erg leuk om te lezen en om op de plank te zetten, ik zoek er nog 2. Als iemand er van af wil laat het dan maar aan Floor weten. Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Floor, ik voel me zeer vereerd dat je onze email waard vindt, te vermelden op je prachtige site.

    BeantwoordenVerwijderen