donderdag 10 februari 2011

Sneeuwklokjes in een kale tuin.

Vandaag neem ik jullie weer eens mee de tuin in.
Laatst schreef ik dat de sneeuwklokjes al in aantocht waren, maar nu met deze zachte zonnige dagen kwamen ze snel uit.


Wat een heerlijk gezicht is dat. Elk jaar worden het er meer en ze komen op andere plaatsen ook op, daar waar ik ze nooit geplant heb.
Maar dat is alleen maar leuk, want je kunt er niet genoeg van hebben in deze kale tijd van het jaar.



Ook leuk is deze zeer vroeg bloeiende naaktbloeiende Jasmijn. Als het gaat vriezen gaan de bloemetjes wel dood, maar zo snel als het weer warmer wordt, hup dan zijn er weer nieuwe!



Deze prachtige 30 jaar oude betonnen bloempot, wilde een buurvrouw weggooien!
Nou niet dus, die wilde ik wel hebben. Ik vind hem prachtig en het is de bedoeling dat dit kleine mini buxus struikje snel groter groeit, zodat hij leuk bij de pot past. Maar dat gaat van de zomer vast wel lukken.



De vogeltjes (en duif) doen zich nog steeds te goed aan de zaden, pinda's en vetbollen.
Misschien niet echt nodig met deze temperatuur, maar ik vind het zo gezellig die beestjes in mijn tuin.
Gelukkig laat mijn kat ze de laatste tijd met rust, want ze wilde nog wel eens op de voederplank springen, en heeft zo wel eens een vogeltje gevangen.
Ze nam de uitdrukking "voederplank" wel heel letterlijk!



Om jullie een indruk te geven van het verlangen van mij naar een bloeien tuin, hierbij een foto zoals het nu is, en hieronder een foto zoals het er van de zomer uitziet.



Kijk, dit bedoel ik nou! Je kunt het je bijna niet voorstellen, dat er uit die kale grond zoveel mooie en grote planten groeien, en dat elk jaar weer!
Wat een wonder is de natuur toch! Ik kan niet wachten totdat dit wonder zich weer voltrekt.

Tot slot:
Klik eens op deze link en kijk naar het filmpje (5 min) over een blinde quiltster dat ik vond op iemands blog.

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi om dat verschil in foto's te zien tussen nu en 's zomers. Met dat weer van afgelopen woensdag begin je echt al naar het voorjaar te verlangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die vroege lenteboden! Nu willen we er meer van, wat jij?!
    Fijn weekend Floor.

    BeantwoordenVerwijderen