donderdag 10 maart 2011

Weer nieuwe quiltbladen!

Verleden week kwam "ons" gezellige lijfblad "Quiltnieuws" van het Quiltersgilde alweer door de brievenbus glijden, en net toen ik hem vanmorgen uit had, kwam de "Quiltmania", wat een timing!


Dus dat was eerst genieten van het Nederlandse nieuws in Quiltland.
Ik lees alles, zelfs de advertenties, want ik wil er zo lang mogelijk mee doen. Het is echt het gezelligste blad van Nederland vind ik.
De Quiltmania heb ik alleen nog maar even doorgekeken, en het is weer prachtig! Wat staan er weer een mooie quilts in. Bijvoorbeeld bij de reportages over de diverse tentoonstellingen en de rubriek " Quilts en huiselijke gezelligheid". Heerlijk om te zien en te lezen hoe mensen werken aan hun quilts en natuurlijk hoeveel stapels ze al hebben liggen in hun huizen.
Zag ook alweer diverse Quilts die ik wel zou willen maken, ik moet me beheersen, want anders zijn het weer Wimmetjes!


                                          (Foto overgenomen uit Quiltmania nr. 82)

Maar heel bijzonder vind ik wel de reportage over de Amish schatten uit het Indiana State Museum.
Die ging over antieke Amish quilts en ook over antieke popjes van de Amish!
Zo schatting zijn ze en ook zo leuk om te bedenken wie daar allemaal mee gespeeld zou hebben.
De tweede van rechts is het zelfde model popje dan wat ik aan het maken ben.

                                                    ( foto overgenomen uit Quiltmania nr. 82)

Dit popje vond ik wel heel erg leuk. Het meisje dat daar lang geleden mee gespeeld had, vond het waarschijnlijk maar niks dat haar popje geen gezichtje had, en zij zelf wel.
Stiekem heeft ze onder het mutsje op de achterkant van het hoofdje een gezichtje en ook haartjes met potlood getekend.
Ik denk dat ze dan 's avonds in haar bedje het mutsje af deed om zo van haar pop met gezicht te genieten en tegen haar te kunnen praten.
Overdag snel het mutsje weer op, zodat pappa en mamma het niet zagen, want volgens de regels van de "Ordnung" mocht dat niet, dus deed men dat niet.



Ook weer een kleine update van mijn Mola. De lapjes die van de week nog los waren zijn nu netjes vast genaaid op de ondergrond. Maar het is nog een beetje kaal, dus maar weer wat lapjes knippen.

2 opmerkingen:

  1. Dat is ook toevallig, dat artikel over de popjes. Wat schattig! Oh Floor, wat wordt die mola mooi! Dat lijkt me ook leuk werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las vorige week op je blog dat jij de bladen al had, en meteen bij thuiskomst had ik ze ook in de bus liggen ^_^ Weer lekker veel om te lezen, en toevallig dat er nu een artikel over de Amish poppen instaat.

    BeantwoordenVerwijderen