zondag 10 juni 2012

Bee in Lopik en Japans blauw.

Woensdagochtend was de laatste bee in Lopik bij "De lekstekers".


Het was druk, bijna iedereen was aanwezig op deze laatste bee voor de zomerstop.


Ja natuurlijk - ik zei de gek - was er ook, een beetje onderuitgezakt, want ik was erg moe,
en zo te zien kwam er ook weer een opvliegertje langs :-)
Ik denk dat ik daar tot mijn 80ste last van houd......


Het was leuk om te zien waar iedereen mee bezig was, of gemaakt had.


Zelf had ik mijn mini-vingerhoedjes meegenomen.


We waren allemaal weg van de kleine mandjes. Dus even vragen hoe ze dat precies had gedaan met dat plakken met lijm....


Even met elkaar overleggen, of gewoon gezellig in een quiltboek bladeren....


Maar het meest van al werd en gekletst, want wat hebben vrouwen elkaar toch veel te vertellen!
(Foto's van de bee zijn gemaakt door Helma de Jongh Ravestein)

Thuis ben ik natuurlijk ook druk. Mijn applicatie mini-quiltje schiet lekker op, ik werk daar met veel plezier aan.
En elke avond een stukje quilten aan mijn Amish quilt.


Maar ik werk soms ook aan mijn Japans-blauwe quilt, dus die wordt steeds een stukje langer.
Misschien valt het jullie op, maar ik heb er - op aanraden van dames op de bee in Utrecht - rode driehoekjes tussen gezet, om de quilt wat spannender te maken.
Ook komt er nog een rode bies tussen, of omheen, dat weet ik nog niet.


In de tuin is het dit jaar een feest van Vingerhoedskruid. Jaren achtereen lukte het niet om ze te krijgen.
Ze zaaide zich wel uit, maar de mini plantjes werden direct door de slakken opgegeten.
Dit keer hadden ze blijkbaar andere kost, want ze bleven staan, en ik kan nu genieten van deze prachtplanten, met in bijna elke bloem wel een dikke bij of hommel.


Maar kijk dit eens! De paksoi uit eigen moestuin doet het geweldig, en vanavond hebben we deze lekkere jongen (of meisje?) opgegeten. Lekker met oesterzwammen, vega-stukjes en pasta.
Wij eten het vaak, even roerbakken met van alles er doorheen, snel, gezond en lekker.


Tot slot nog een overlijdingsbericht..... :-(
Dit lieve kleine kwetterbekje -zo noem ik jonge meesjes omdat ze zo leuk kwetteren- vloog de verkeerde kant op, tegen ons raam...... op slag dood. Zo zielig toen ik dat warme vogellijfje in mijn hand hield. Heb hem of haar nog even in een dichte doos gelegd, in de hoop dat ze alleen maar een beetje bewusteloos was, maar helaas, het leven kwam niet meer terug en nu ligt ze begraven  in de tuin.....wat jammer toch van zo'n mooi jong leventje.....


Nee, ik kan jullie niet in tranen achterlaten, dus nog maar een foto dan om je weer een beetje op te vrolijke.
Dit mooie gedichtje over quilten stond in de nieuwsbrief van de Medische Missie Zusters (juni 2012). Prachtig hè, dus eigenlijk is quilten een soort van meditatie.....

4 opmerkingen:

  1. Nou, nou wat heb jij veel te melden in één logje inclusief een heus drama!
    Gelukkig begin je met gezelligheid en allemaal mooie quiltjes. Harde werksters op jouw bee!
    Leuk idee, van die rode driehoekjes in je Japans-blauwe quilt.
    Prachtig vingerhoedskruid, mooi gefotografeerd.
    Tja en dan schrik ik me een hoedje van dat dooie vogeltje (ik overdrijf een beetje....) Dat verhaal van jou erbij, poeh hé, een mens zou er spontaan diep treurig van worden. Oh, gelukkig... er komt nog een mooi gedichtje. Pfff, acuut ben ik het zielige vogeltje vergeten.
    Het is echt een gaaf gedicht!

    Groetjes,
    Inge, die je een beetje zit te plagen, maar dat snap je toch wel hè.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een goede tip gekregen om er af en toe een rood 3hoekje tussen te zetten. Het fleurt de zaak helemaal op. Wat zo'n klein stukje stof niet kan doen. Je zal de bee wel missen denk ik. Wij gaan gewoon met een klein clubje verder gezellig hoor. Je had weer veel te vertellen, komt zeker dat je niet geen bee hebt haha. Je gedichtje was erg passend.

    Groetjes en tot later Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedicht! Ik heb het meteen opgeschreven voor ooit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi gedicht en wat een gezellige en inspirerende bee hebben jullie. Zeker zielig voor het vogeltje. De rode driehoekjes fleurt hem zeker op.

    BeantwoordenVerwijderen