zondag 3 juni 2012

De huisjes op hun bestemming.

Vandaag, precies 40 jaar geleden, lag ik in bed. In het kraambed wel te verstaan.
Mijn kleine jongste knulletje van toen is in die 40 jaar flink gegroeid en dus vandaag jarig.
Gisteren vierde hij dit heugelijke feit en natuurlijk waren wij er ook.
En er gingen twee quilts mee naar Almere, ten eerste de huisjes voor Sydney onze jongste kleindochter.


Zo is hij geworden, met een leuke vrolijke rand er omheen.


Mijn schoondochter Moonique vond hem erg mooi geworden.
Maar ja, wat zou kleine Sydney er van vinden? Zij moest hem toch ook goedkeuren.


"Is deze mooie lap met huisjes helemaal voor mij oma"? Lijkt ze hier te vragen.


"Oh, wat leuk, allemaal beertjes!"
Gelukkig, de kleine meid was direct enthousiast!


Het etiket op de achterkant.

De Japanse poppenquilt, die ik aan Moonique had beloofd, was door omstandigheden nog steeds niet in haar bezit. Nu kon ik hem dan eindelijk aan haar geven, en gelukkig was deze grote meid ook heel enthousiast!
Die krijgt een mooi plaatsje in hun huis, en ik ben blij dat hij een goede bestemming krijgt.


Trouwens... misschien hebben jullie ook het Quiltnieuws van het Quiltersgilde, want daar staat mijn Japanse poppenquilt op het "Prikbord" (rechts) samen met nog zo'n zelfde quilt (links) die ook heel mooi is, maar weer anders door de andere stoffen.
Die rode quilt links is van Carla van de bee in Utrecht en naast mijn quilt een foto van de kleindochter van Truus, een mail-quilt-vriendin van mij, met een zelfgemaakt quiltje.
Wat een toevalligheid allemaal op één pagina!
En.... verderop staat er een stukje over "De Lekstekers", de quiltbee in Lopik, waar ik ook elke maand naar toe ga.


Ik ga nog even door hoor met mijn kleindochters! Als jullie het saai vinden, dan gewoon klikken op het rode kruisje bovenaan haha!
Ach, die kleine, dat gaat zo hard! Ze is nu alweer 8 maanden jong en staat al vrolijk in de box. Hoewel ze er veel liever uit is om over de grond te kruipen en alles te ontdekken en in haar mond te stoppen.


"Hè, daar is Indy ook, kunnen we fijn samen spelen..."


"Maar het liefst speel ik toch met mijn grote zus Lois"!


"Zij vindt mij ook heel erg leuk".

                                                                                  (Foto: Moonique Vogel)

"Zo gek is dat toch niet? Wij zijn een heerlijk stel.... toch? "
Ja, hoor lievertjes, dat vinden opa en oma ook!

9 opmerkingen:

  1. Het zijn pracht meiden, heel bijzonder en de neiging om op rode knoppen te drukken heb ik helemaal niet! Heerlijk om te zien hoe jouw familie geniet van de mooie quilts die je gemaakt hebt!Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf Floor, al die leuke foto's van je kleindochters. Het zijn plaatjes, allebei. Wat heeft Sydney een enorme bos prachtig haar, geweldig!
    Fijn ook dat je schoondochter zo blij is met haar quilt. De huisjesquilt is ook lekker enthousiast ontvangen. Hij is keileuk met die vrolijke rand er omheen.
    En ja, ik heb je quilt gezien in het blad. Kicken hè, je quilt zo te zien. Mijn herfstquilt heeft er ook ooit in gestaan en ik was toen hartstikke trots.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met je jarige zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Floor, erg leuke, vrolijke quilt geworden met de huisjes en ook de japanse poppen quilt. Ik had hem nog niet gezien. Hangt ze ze op? Ze zijn beide erg leuk. Gezellig zo'n dag met de kleinkinderen. Weten ze dat ze op jouw weblog staan? Leuk he om iets te geven wat je zelf gemaakt hebt.

    Gr. ALice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vrolijke quilt geworden!
    an natuurlijk al de blije gezicht(jes)en ...:o))

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En of ze een heerlijk stel zijn! Dat kan ook niet anders met zo'n heerlijk oma!!!! Ik heb geen rode kruisjes aangeklikt hoor, alle foto's zijn veel te leuk en die quilts zijn helemaal geweldig! Ik moet QN nog openmaken, ga ik lekker op vakantie doen en dan ga ik eerst dat prikbord bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die foto's met die blije gezichten. Maar dat kan ook niet anders. Wat een schitterende quilts. Je zult maar de gelukkige zijn om die te krijgen. En je kleindochters? Echt plaatjes. Kan me voorstellen dat je daar dol op bent. Oh ja, nog proficiat met de verjaardag van je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze beide prachtig geworden en wat leuk dat ze ze zo mooi vinden. En natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig blogje is dit weer. Fijn dat de beide quilts zo in de smaak vielen, ze zijn dan ook erg mooi. Wat doen die gekleurde bolletjes het trouwens goed rond de huisjes. En gaaf dat je zo goed vertegenwoordigd was in de QuiltNieuws.

    BeantwoordenVerwijderen