zaterdag 9 mei 2015

Beetje jaloers.

Soms ben ik een beetje jaloers op mijn lieve mede-bloggers die zoveel avonturen beleven.
Gelukkig schrijven jullie daar dan stukjes over met mooie foto's, zodat ik alles een beetje kan meebeleven.
Zo kom ik op verschillende bee's en maak reisjes mee naar mooie quiltwinkels of verre landen.
Daar geniet ik van natuurlijk, maar soms zou ik ook wel mee willen op één van die avonturen.
Voordat ik nou zielig ga lopen doen..... mijn man en ik brachten deze week een gezellig bezoekje aan Intratuin.
Dat is hier vlakbij, kan dus gemakkelijk op de fiets, maar ik wilde veel plantjes kopen dus dan maar met het autootje.
Het arme ding wist niet wat haar overkwam dat ze moest starten en rijden, maar dan had ze maar geen auto moeten worden :-)


Heerlijk als je op de buitenafdeling komt en je ziet al die bloemenpracht....


dan is het moeilijk kiezen. Maar ik weet wel een beetje wat ik wil hebben...


maar eerst natuurlijk even snuffelen op mijn lievelingsafdeling "oma's spulletjes".


Zag een beeld van een muurkastje (links boven), maar helaas waren al de kastjes geverfd, terwijl ik ze in de originele houtkleur wil hebben. Dan maar niet....


Dan zie ik dit leuke poppenwagentje..... zou toch schattig zijn voor mijn antieke Schildpad popjes?


Toch maar niet gedaan, want de kar zat overvol met planten, potgrond en ook nog een appelboompje.


We zijn zeker wel 20 minuten bezig geweest om het boompje en alle planten in mijn kleine autootje te proppen. Maar zoals altijd, lukte het uiteindelijk.


Twee dagen later een uurtje in mijn kasje doorgebracht om de plantjes in potten te zetten.


Dit keer wil ik appels hebben van mijn boompje, dus daarom maar ééntje gekocht met bloemen, dan weet ik zeker dat ie bloeit :-)
Alleen moeten we nu nog een diepe kuil graven om het te planten..... misschien morgen als het gaat lukken....


Wat wel heel goed lukte..... de abrikozen-noten-plaat-cake die mijn man heeft gebakken.
Eén nadeel..... we kunnen er niet van afblijven, zo lekker! :-)
Hieronder het recept, (hopelijk is het te lezen, anders even mailen.)



Naar aanleiding van mijn vorige berichtje (fantaseren en onderhand alle lapjes verkeerd knippen) vond mijn man dit berichtje op het net:


Mooie spreuk is dat. Gelukkig zijn mijn fantasieën meestal leuk...

Ik wens jullie een fijne zonnige week zonder piekeren.
Liefs,
Floor

13 opmerkingen:

  1. Oh wat ziet die taart er lekker uit. Ik wil ook wel zo 'n taartenbak mannetje. En wat is dat toch heerlijk he , in zo'n plantenkas snuffelen. Lekker je bakken weer vol en op naar de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedereen heeft dat wel eens, beetje jaloers op een ander, dat is heel normaal. Wat gezellig al die plantjes bij elkaar, hopelijk krijgen jullie veel appels van dit boompje. Wat een heerlijke platte taart, water liep mij spontaan in de mond ;-)
    Fijne dag morgen, liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je geniet van al die blogjes is een pluspunt want stel je voor dat ze allemaal verdrietig waren, ook al mag iemand best schrijven dat ze minder leuke dingen heeft beleeft het is toch fijn dat er met plezier gelezen wordt.
    Wat een hippe kleur auto heb je en dan zo vol met allemaal plantjes het ziet er prachtig uit.
    Ik hoop dat je veel appels kunt oogsten wie weet kun je er mee naar de veiling Hahaa.
    Wat een leuke afd. met Oma dingen hebben ze bij jou Intratuin. Hier zijn die niet te vinden.
    De taart lijkt mij om te smullen wil jou manlief het recept niet delen of houd hij het liever geheim?
    ik wens je in elk geval een fijne Oma Moederdag toe en een hele fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer gezellig dit blog, en laat je ons genieten van al het moois in de winkel.
    Heerlijke taart is er gebakken, als jeveel appeltjes mag oogsten kunnen jullie appeltaarten bakken
    Fijne zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn tuincentra toch verleidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat boffen jullie met die afdeling bij Intratuin zeg. Dat heb ik nog nergens eerder gezien maar het voorziet vast in een behoefte.
    Heerlijk ook jullie tuintje weer goed gevuld. Kan het genieten beginnen deze week want het wordt prachtig weer.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n auto vol met vrolijke plantjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk al die bloemen bekijken, je hebt een mooie keuze gemaakt, en die taart ziet er heerlijk uit. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tuinieren, ik kan er nix van. Ik vergeet het ook ....... ben een hele slechte plantenmoeder. Nou ja, geeft ook niks, je kunt niet alles. Ook ik pruts lekker door. Morgen weer een blog over afgelopen zaterdag. fijne zondagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie spreuk en helemaal waar! Ik ga 'm proberen te onthouden voor als ik weer eens ergens over pieker.....
    Het was dan wel geen verre reis maar er was wel heel veel moois te zien in jullie tuincentrum en wat leuk die hoek met die oude spulletjes, ik moet denk ik toch een keer die kant op!
    Je tuin ziet er vast uit als een droom met al die nieuwe plantjes, ik hoop dat het lekker weer wordt zodat je er fijn van kan genieten! De taart was vast heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om door het tuincentrum te lopen en je karretje lekker vol te proppen.
    Wat een leuke afdeling is dat bij Intratuin?
    Hier staat mijn appelboompje ook vol in de bloesem ben reuze benieuwd of we dit jaar appeltjes krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie spreuk over gepieker. Hier is er nog een: "neem geen voorschot op je sores". Geniet van je planten en lapjes, dat doe ik ook, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig dat je autootje zich nog herinnerde waar het voor gemaakt is! Planten vervoeren is toch een eer!!
    Heerlijk joh, die Intratuin zo dichtbij. Dat vind ik altijd al een uitje. Overdaad aan kleur en moois. Die oma's spulletjes staan daar ook?? Heel gevaarlijk!
    Die taart ziet er verrukkelijk uit, heb het recept opgeslagen. Wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen