zaterdag 23 mei 2015

Blije kipjes-top klaar!

Heb er veel aan gewerkt de laatste tijd omdat ik het zo leuk vond om te doen. De kleuren, de kipjes en natuurlijk het appliqueren, waar ik gek op ben.


De top is af en ik word helemaal vrolijk van die blije kipjes met hun kroost.
Nu natuurlijk nog dubbelen en quilten, maar daar wacht ik maar even mee, want ten eerste ligt mijn grote tafel boven helemaal vol met lapjes van projecten waar ik aan bezig ben, 4 tegelijk nog wel (het zal niet zo zijn), maar ik ben ook nog druk met het quilten aan mijn Vogeltuinquilt, en om er nu twee tegelijk te doen....


Ik schiet trouwens lekker op met die vogeltjes in de tuin. Ik laat jullie alleen de achterkant maar zien van het tweede stuk van de rand dat ik klaar heb.


Dit is de derde rand met de perenboom er op.
Nu het laatste deel nog en de hoekblokken. Als de quilt helemaal klaar is komt er weer een foto van de voorkant, maar dat duurt nog even, ik houd het nog even spannend :-)

Naast het patchen en quilten geniet ik momenteel ook heel veel van de natuur die wat mij betreft nu op haar mooist is met alle voorjaarsbloemen.


Kijk bijvoorbeeld wat er allemaal in mijn eigen tuin gebeurd is!
De linker foto is genomen op 21 maart, en nu op 23 mei is het groen en in volle bloei (rechts).
Wat is de natuur toch krachtig dat het mogelijk is om zo snel te groeien in 2 maanden!


Loop maar even mee en geniet van al die mooie bloeiende gele klaproosjes en blauwe Akelei.


Wilde eigenlijk alleen maar oranje klaproosjes in de tuin, maar die kwamen niet op, alleen de gele, ach ook wel mooi en lekker vrolijk toch?



Eindelijk is het me dan gelukt om een bij in een bloem te fotograferen. Deze brave bij bleef heel lang zitten, vandaar :-)




Akelei vind ik prachtig. Heb voornamelijk blauwe, die zaaien zich blijkbaar het beste uit.


Het is niet alleen in mijn tuin genieten, ook buiten in het park.
Ja, ik weet het, dat hebben jullie al zo vaak gezien, maar ik kan het niet laten om elk jaar weer al die schoonheid te fotograferen en te laten zien.


Boterbloemen..... prachtig is het, al dat geel.
En weet je.... zag van de week een verliefd jong stel zitten midden tussen dit geel.
Ze kusten elkaar..... werd best wel een beetje jaloers..... wilde er wel een foto van maken voor mijn blog..... zo romantisch..... maar ik wilde de idille niet verstoren....


Het fijne kantwerk van Fluitekruid.... daar krijg ik ook altijd romantische gevoelens bij....
wat te denken van een bruidsreportage tussen het Fluitekruid? Wel natuurlijk met zo'n mooie witte jurk....



Jammer genoeg de hele ochtend regen gehad in Utrecht, maar morgen ga ik er weer fijn van genieten.


Fijne Pinksterdagen gewenst!
Liefs,
Floor

11 opmerkingen:

  1. Prachtig Floor, dat blauw met geel in je tuin! Genieten is dat hè.
    Wat jammer nou van dat kussende stel ...... we kunnen best wat romantiek gebruiken, vind je niet. Maar ik snap je bescheidenheid hoor, haha. Je zou zelf toch ook niet gestoord willen worden en dan ook nog in een blog staan.
    Intesnief quiltwerk is dat, wordt prachtig, kan niet anders. En het kan ook niet anders dan dat je blij wordt van die kipjes. Hij is echt ontzettend leuk!
    Nou joh, fijn genieten dit weekend, morgen komt er wel een zonnetje bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Floor, wat vind ik die leuk zeg! die kleuren, dat geel/rood/groen, doen het heel goed zo bij elkaar, echt prachtig, soms kan je zomaar door iets gegrepen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Such cute Mother Hens and baby chicks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kippenquilt-top en het quiltwerk ziet er ook prachtig uit! Wat een gezellige vrolijke tuin met lekkere kleurtjes hebben jullie en de boterbloemetjes verveeld echt niet!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig blogje weer met die kippetjes. Heerlijk vrolijk quiltje wordt het en dat wordt je ook van je tuin. Wat een verschil zeg in 2 maanden! Prachtig hoe je Akelei bloeit, ook één van mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn de kippetjes mooi en leuk geworden.
    Je tuin staat er mooi bij genieten is het in deze tijd.
    Wandelde vanmiddag tussen het fluiten kruid, ja geen fototoestel mee.
    Nog even en de bermen worden weer gemaaid.
    Fijne Pinksterdagen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige tuin heb je met dat slingerpaadje. Wij houden ook van bloemen die zichzelf zaaien, lekker wild en het onkruid valt niet zo op. Trouwens, wat is onkruid?
    Het kippenquiltje is heel geestig en je quiltwerk is, als altijd, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kippenquilt, prachtige kleuren. En je quiltwerk is ook al zo mooi. Netjes hoor! Wat een prachtige tuin hebben jullie. Kan wel zien dat het jou hobby is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kippetjes quilt is het geworden. Prachtig die tuin van jou.
    Ik heb die oranje klaproosjes in de tuin, zullen we later in het jaar wat zaden uitwisselen?
    grietjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik word helemaal gelukkig van jouw kipjes quilt! alles is er mooi en goed aan, maar met name je kleur gebruik is helemaal GEWELDIG. Echt super goed gedaan. En je tuin! Prachtig, en dat in twee maandentijd, het is toch een wonder dat dat kan! geniet ervan. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een schattig blogje met hele mooie tuin en natuur foto's. De natuur die zich op dit moment van de mooiste kant laat zien. Het is echt Spring time.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen