zaterdag 2 mei 2015

Blok 19 AWS.

Rustig, maar gestaag vordert mijn Antieke Wedding Sampler van Di Ford.
Tussen de vogels en de kipjes door werk ik aan een blok en inmiddels heb ik blog 19 klaar.


Er zitten heel veel scherpe puntjes in deze quilt die nog al eens voor moeilijkheden zorgen, maar uiteindelijk - met veel geduld - lukt het me om het netjes te krijgen.
In dit blok zit voor de afwisseling eens weinig quiltwerk, heb ik het net zo gedaan als het patroon.


Natuurlijk is er tussendoor ook weer een blije kip geboren. Was helemaal weg van het leuke stofje met de madeliefjes er op.
Ben gek op madeliefjes, alleen de naam al, hoewel ze ook meizoentjes genoemd worden, ook al zo leuk. Gelukkig bloeien ze weer.


Heb ook kip 3 al klaar, maar nog geen foto's gemaakt, dat komt een andere keer wel als de hele top klaar is. Zo komen ze dus aan elkaar, met daarboven nog twee kipjes met kuikens.
Een vrolijk quiltje.

Deze week nog maar rustig aan gedaan, want de energie is na verleden week nog niet helemaal op het oude peil.
Dus dan maar doen wat ik verleden week ook al steeds deed: lapjes knippen.... hoeveel geknipte lapjes kan een quilter nodig hebben?


Heel veel natuurlijk, vooral als je (stiekem) weer een nieuw project gaat voorbereiden :-)
Dus toog ik naar boven naar mijn quiltkamer en ging in mijn automatischelapjesknip-modus zitten.
Omdat ik heel veel driehoekjes nodig heb laat ik mijn gedachten lekker aan de wandel gaan en beleef zo toch nog wat leuke avonturen terwijl mijn handen automatisch het werk doen.
GEEN GOED IDEE!!!
Na een uur tekenen en knippen, wilde ik Terra uit gaan laten en zag toen pas dat ze te groot waren en ook de draadrichting was verkeerd!!!  :-(
Ze moesten de helft kleiner zijn en alles moest dus over..... komt van al dat dromen Floortje, eigen schuld!


Als schrale troost maar naar de bloemenwinkel, want onze lievelingsbloemen zijn er weer: Lathyrus!
Wat een lieve tere bloempjes zijn dat toch en ze ruiken zo lekker.
Vroeger op de volkstuin plukten we armen vol, maar dat is helaas verleden tijd, dus dan maar een bosje kopen.


Ter afsluiting van dit rustige weekje een leuk quilt-mopje dat ik vond in een oud Amerikaans quiltblad. Echt leuk, kan me die vrouw voorstellen hoor, zou toch zonde zijn als die mooie hartjes-quilt zou beschadigen! :-)

Ik wens jullie een fijne week en ik hoop weer eens wat te kunnen doen in de tuin, daar heb ik echt zin in.
Liefs,
Floor

14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig blok en de kippetjes zijn zo leuk! Dat plaatje is helemaal het einde, stel je voor, op zo'n mooie quilt springen ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige en vrolijke kippen worden dit Floor. Erg leuk! Die madeliefjesstof is inderdaad erg leuk, lekker voorjaarsachtig. Tja, dat snel-snel-even-wat-voorbereiden-en-dan-mis-knippen herken ik ook wel hoor. Ik heb het ook al wel eens gehad, dat ik zo enthousiast aan het snijden was voor een quilt, om er bij de laatste strook achter te komen dat ze allemaal te smal waren. Ach, daar leer je weer van, toch? Veel plezier er mee, en hopelijk ben je snel weer "de oude" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Floor, dat je toch weer aan het opknappen bent. Houen zo! Wat ga je doen met de te grote en verkeerde driehoekjes? Gebruiken in een nieuw project? Want weggooien doen wij quilters niet. Wat wordt je kippenquiltje mooi en dat madeliefstofje is om te (mei)zoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love your antik wedding sampler block and the hens are just too cute.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enig Floor je blog. Super gezellig om te lezen. Jammer van de stof en je energie dat de driehoekjes te groot zijn. Misschien toch maar even bewaren voor ooit?
    Beterschap verder. Hooen dat je snel weer opknapt
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je kipjes leuk en wat een leuke stofjes. Een quilt om vrolijk van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is toch een intensief werkje hoor, die Di Ford, moet je echt geduld voor hebben en niet dromen...... Bah, vervelend van die lapjes, maar komt wel weer goed. Je hebt jezelf in ieder geval met iets moois en fijns getroost, die lathyrus, altijd zo leuk.
    Kalm aan maar hoor, eerst weer helemaal fit worden. Dagdag.
    Ik ben ook weg van je kipjes Floor, wat een plezier om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Oh Floor, ik zou het zelf kunnen zijn.....lapjes te veel of verkeerd knippen, geeft niet joh, je knipt nog even door in deze maat, zet ze twee aan twee aan elkaar en je hebt een dot van een poppenquiltje voor één van die schattige poppenbedjes van je, nou? Heb ik een mooie oplossing aangedragen of niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige stoffen en kleuren gebruik je toch Floor voor beide quilts! Jammer van je verkeerd geknipte stofjes, heel herkenbaar, lekker wegdromen tijdens een saai klusje en dan toch de fout in gaan! Hopelijk deze week mooi weer en veel tuinplezier, de latharus kan ik in gedachten ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat weer mooi blok, en ook de kippen prachtig.
    Ik ben het dus niet alleen die achter uit moet werken.
    Ja een foutje is zo gebeurd, kan je de stofjes nog her gebruiken?
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wordt dat blok mooi maar ook de kippenblokken zijn zo lief met die madeliefjes. Wat jammer dat je de verkeerde afmeting geknipt hebt voor de hoekjes. Maar ja dat overkomt ons allemaal wel eens.
    Ik wens je een rustige week toe zodat je weer helemaal opknapt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi nieuw blok en erg leuke kippetjes. Ik moest inderdaad erg lachen om dat plaatje met die mooie hartjesquilt. Doe je het een beetje rustig aan? Zorg dat je weer helemaal de oude wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ben ik dan, Floor. Ik heb tegenwoordig een mini iPad en ben daar zo blij mee dat ik mijn laptop nauwelijks gebruik. Het duurde even voor ik door had hoe ik hiermee een reactie kon sturen. Een paar keer eerder lukte het niet en hoewel ik dan van plan was de reactie op mijn laptop te schrijven, kwam dat er natuurlijk weer niet van.
    Ik lees je blokjes echt wel, hoor en inmiddels sta je op mijn leeslijst op de iPad. Pfieuw, het wordt nog wel eens wat.
    Je AWS blok vind ik schitterend. Je bent een natuurtalent, hoor. Zo mooi geappliceerd. Ik ben helemaal weg van je kippenquiltje. Wat een gave kippetjes en het madeliefstofje is er gewoon voor gemaakt. Superleuk!
    Nou Floor, ik doe mijn best om te reageren, denk dat het voortaan wel weer gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yeah, gelukt! Alleen lees ik je blogjes en niet je blokjes, die bekijk ik 😂

    BeantwoordenVerwijderen