zaterdag 16 mei 2015

Lois kwam logeren.

Drie drukke dagen achter de rug, want onze Lois kwam logeren en dat betekent hard werken voor oma en opa, want lekker even rustig niets doen is er echt niet bij.


Donderdagochtend nadat haar pappa was vertrokken nog even naar de kinderboerderij gefietst om de geitjes "uit te proberen"  :-)


Vrijdagochtend wachten op de bus naar de stad. Leuk dat mijn  man nu ook een fototoestel heeft gekocht, zodat ik ook eens op de foto kom, want normaal was ik van de foto's maken.


Als verrassing hadden we bedacht iets leuks van kleding voor haar te kopen, natuurlijk mocht ze het zelf uitzoeken.
Zegt ze: "oma ik hou helemaal niet van shoppen"......
Een meisje dat niet van shoppen houdt, bestaan die dan????
Heeft ze toch iets van oma en opa, want wij houden ook niet van shoppen, geef ons maar online :-)


Gelukkig vond ze het toch wel leuk toen we eenmaal in de winkel waren.
Nadat ik haar lengte had gemeten en we wat hadden uitgezocht werd er natuurlijk heel lang gepast.... en opa maar wachten.....


Winkelen zonder een lekker broodje zalm kan natuurlijk niet.


Vanaf de bushalte door het mooie Beatrixpark terug naar huis. Oma en Lois natuurlijk weer druk aan het kwekken.


Eén van de twee jurkjes die Lois had uitgezocht even showen.


Na mijn middagrust (en Lois met opa een dvd kijken) moest ik weer aan de bak met de playmobil.


Natuurlijk met heel veel paarden.


Daarna niets meer??? Jawel hoor, lekker uit eten met het kleine vreetwolfje.


Natuurlijk gingen we tussendoor steeds met Terra uit, gelukkig was het lekker weer.


Vandaag (zaterdag) was het weer niet zo. Erg koud, maar toch op de fiets naar Houten om naar een biologische boerderij te gaan. Eerst bij de paarden kijken die daar waren.
Er zijn daar ook veel andere dieren en een gezellige winkel.


Dus gelijk maar even lekker biologisch winkelen.

Heb ik dat geen "steek" gedaan?


Jawel, in de avond deze quilt gedubbeld, gequilt en afgewerkt!
Ben ik dan zo supersnel?.....


Nee hoor, het was het mini quiltje voor het kleine poppenbedje van 20 cm.


Vandaag na het eten is Lois weer opgehaald en ga ik therapeutisch aan het werk om van mijn opgelopen "Barbie-fobie" af te komen.
Steeds gonst het nog in mijn oren "oma, zullen we met de Barbies spelen"? (Zo'n 1000 keer gehoord de afgelopen drie dagen)
Denk dat ik vannacht nog droom van de avonturen van de Barbies met hun paard :-(

Morgen maar lekker bijkomen en een rustdagje houden op zolder in mijn quiltpaleisje.
Ik wens jullie een fijne week toe.
Liefs,
Floor

7 opmerkingen:

  1. Dat waren een paar heerlijke en gezellige dagen zo te lezen. Leuke jurk heeft ze uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige (en drukke ;-) ) dagen hebben jullie gehad. Maar wel leuk dat jullie zo van haar kunnen genieten. Succes met het verwerken van je "Barbie-trauma" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. met zo een leuke kleindochter an een barbie trauma toch niet zo erg zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar dat je moe bent van een bezoek van jullie kleindochter. Je wilt zo graag dat ze het naar hun zin hebben bij Opa en OMa maar dat kost heel veel energie. Wij hopen altijd maar dat als ze later groot zijn de kleinkinderen met plezier aan ons terug denken en aan alles wat wij met hun gedaan hebben.
    Barbie's zijn hier niet aan de orde maar paarden des temeer en spelletjes.
    Toch wil ik ook nog even een opmerking maken over de quilt aan de muur wat is tie MOOOOOI. en het poppen bedje zo schattig.
    Ik wens je een hele fijne rustige week toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe is het met je "Barbie-fobie" Floor?? Had je geen eelt op de billen van al dat gedraaf, haha. Toch heerlijk genieten hè van zo'n kind. Volgens mij heeft ze het helemaal naar haar zin bij jullie, shoppen of niet shoppen. Maar ze kijkt toch wel heel trots met haar nieuwe jurkje. Zulke dingen vergeet ze nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na een druk weekend met Lois nu weer lekker "rustig" met je quilts verder.
    Maar het geeft toch ook wel voldoening om leuk met je kleindochter om te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen