zondag 3 juli 2011

Weer een paar blokjes af.

Het is momenteel erg stil in "blogland". Ongezellig dat er velen met vakantie zijn, of misschien - net als ik - weinig te melden hebben.
Het is heerlijk om alles te lezen en de foto's te bekijken, maar goed, dat komt wel weer in september denk ik.
Misschien dat iedereen dan weer aan nieuwe projecten begint en veel te vertellen heeft.
Ik wil eerst de quilts waar in mee bezig ben afmaken, dus laat ik af en toe mijn vorderingen zien.
Van de Japanse quilt heb ik nu 10 blokken klaar en aan elkaar gezet.
Nu kan je goed zien hoe het gaat worden met die cirkels.
Mijn quiltjuf was zeer tevreden met de keurige ronde cirkels, omdat het rond naaien met deze los geweven stof erg moeilijk is volgens haar.
Hij wordt vierkant, dus nog 15 blokken te gaan.

Gisteren was er weer zomer-bee in Utrecht. Heel gezellig, omdat we dan met 2 groepen bij elkaar zitten, zie ik ook eens andere mensen met andere projecten. Wat waren er veel mooie dingen bij!
Toen ik naar huis reed, zag ik deze prachtige rieten mand voor een winkel staan.
Ik ben helemaal gek van riet en rotan. Dus....... "wil ik hebben!".
Het is een fijne grote mand - handgemaakt - voor maar 10 euro! Ze had er 150 stuks van ingekocht en al 80 verkocht, dus er zijn meer mensen die daar de mogelijkheden wel van inzien.
(Wat ik me wel altijd afvraag: wat krijgen de mensen die deze mooie manden maken voor hun werk?)
Ik zag natuurlijk maar één mogelijkheid: mijn quiltspulletjes!
Het meeste ligt boven, maar waar ik mee bezig ben en mijn kleine naaidoosje liggen her en der in een kast.
Nu niet meer, allemaal in de mand! Genieten voor 10 euro!

Wat ook handig is, deze tijdschriften standaard. Ik kreeg hem van mijn zoon en schoondochter die hem over hadden.
Natuurlijk passen lang niet alle quiltbladen er in, maar wel die waar een W.I.M.-quilt in staat.
Nou, zoals je ziet.... het zijn er nogal wat. Nog 50 jaar te gaan ben ik bang.

Met de tuin gaat het wat minder momenteel, net als met mijn energie, vandaar dat ik erg achter loop met het onderhoud.
Al weken niet meer gedaan dan wat uitgebloeide rozen afgeknipt en wat bloeiend onkruid weggehaald.
Dan houd ik het weer voor gezien.
Hopelijk komt de energie nog een beetje terug deze zomer, maar ach op de foto's zie je er niets van toch?
Er staat wel 12 Hortensia's in mijn tuin, en die staan altijd mooi te zijn.
Fijn als het weer juli is, Hortensia-tijd!
Heb al een grote bos afgeplukt voor in een vaas.
Gelukkig wel nog net genoeg energie om lekker rustig zittend op de bank met naald en draad bezig te zijn.
Dat maakt het leven leuk als het eens even wat minder gaat, geluk zit soms in een klein lapje!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Floor.
    Fijn om te lezen dat jij ook nog graag 50 jaar erbij wil hebben om alle W.I.M. dingen af te maken. Maar de standaard is prachtig hoor alleen al als je langs zo'n rek komt met bladen is het al genieten. Een mooie mand ook en een mooie quilt. Ik kom zeker nog eens langs.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Floor, weinig te melden? Valt wel mee, hoor. Er is hier genoeg te zien en te lezen. Mooie ronde vormen. Ik vind het knap. Het is niet "mijn ding" (rare uitdrukking)...
    Je hebt gelijk, geweldige mand en zowel handig als decoratief. Dit geldt ook voor die tijdschriften standaard. Leuk!
    En zin in de tuin? Komt vast ook wel weer.
    Fijne avond!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik ben er weer hoor Floor. Toch vond ik het best even fijn om zelf niet te bloggen, alleen......... als je dan weer begint zijn er wel 400 nieuwe berichtjes die je door zou kunnen lezen.....
    Jij hebt intussen niet stil gezeten hoor. Enig, die Japanse blokken. En ook de Japanse quilt schiet al op. Fijn dat het met je schoondochter goed gaat. Spannend vooruitzicht.
    Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Floor, grappig dat jij de maand september noemt! Dat heb ik gisteren ook gedaan! Ook hier gebeurt er weinig, de ene bom na de ander komt in huis!!!! Het pakketje tijd helaas niet! En dus 'verlang' ook ik naar regenachtige afspraakloze zondagen! Afspraak met mijzelf om veel te patchen. À.'s zaterdag komen twee vriendinnetjes bij mij in de tuin zitten!! Leuk leuk!
    En laat die tuin maar even!!

    BeantwoordenVerwijderen