zondag 16 december 2012

Mijn laatste affo van dit jaar!

De laatste tijd al heel wat projecten afgemaakt (zodat ik weer fijn aan iets nieuws kan beginnen natuurlijk!), en dit gezellige poppendekentje is het laatste van dit jaar.


Het is een fleurig geheel geworden van allemaal kleine flanellen vierkantjes die ik geknipt heb van de lappen die over waren van mijn grote flanellen quilt.
Zogenaamd om de stof op te maken, wat natuurlijk helemaal niet is gelukt.


Aan de achterkant (ook van flanel) kan je altijd zo mooi het quiltwerk zien.
Niet dat dit hier zo bijzonder is, maar het ziet er wel leuk uit al die vierkantjes.


Het quiltje is voor mijn mooie babypop, die in haar rieten wiegje ligt.
Hier nog onder haar zomer quiltje, gemaakt van antiek uitziende stofjes.
(Die waren weer over van mijn antieke quilt.)


En kijk d'r nou eens liggen onder de extra winter-quilt! Lekker warm zo met haar mutsje op (van Sydney mijn jongste kleindochter geweest).
Onder twee quiltjes is het best uit te houden als het weer gaat vriezen.


Deze mooie - net echte - babypop heb ik van mijn oudste broer gekregen die zelf handgemaakte poppen verzamelt.
Van deze pop is er ook maar één en is handgemaakt door een kunstenares.
Ze slaapt altijd heerlijk door, dus hoef ik 's nachts niet mijn bed uit gelukkig.

Dit is trouwens ook mijn laatste blogje van dit jaar.
Houd even een blogstop, want momenteel heb ik eigenlijk niets te laten zien verder.
Ben lekker bezig met Mrs. Vigor's quilt en mijn sterrentasje.
En lekker lapjes knippen voor mijn nieuwe project, maar daarvoor dus even geduld tot 2013!


Voor deze speciaal-voor-jullie-foto heb ik mijn lieve antieke engel-kaarsje model laten staan.
Dit kaarsje heb ik al 60 of 61 jaar!
Gekregen van mijn oma toen ik 3 of 4 jaar oud was.
Mijn middelste broer kreeg toen een sneeuwman-kaarsje en ik dit engeltje.
Het kaarsje van mijn broer smolt al snel tot een vormeloze hoop toen hij het had aangestoken, dus mijn kaarsje mocht niet aan. Toen niet, en al 60 jaar niet.
Dit kaarsje zal mijn leven lang elke kerst bij mij op een ere plaats staan.
En nu staat ze hier lief te zijn en jullie allemaal fijne kerstdagen te wensen!
Tot in 2013.......

10 opmerkingen:

  1. mooi poppendekentje heb je er weer van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk quiltje en wat een lief engeltje, ik hoop dat die nog vele kerstdagen bij jou mag pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig quiltje geworden Floor en de babypop ligt er zo lekker onder.
    Dank je wel voor je goede wensen. Jij ook een hele fijne tijd en de aller allerbeste wensen, samen met je man en familie! Hier wordt het ook wel wat rustiger. Morgen staat er bij mij ook een affo op.... Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wie wat bewaard heeft wat. En hoe langer je iets bewaard, hoe moeilijker het wordt om er afstand van te nemen. Wat zal Charlotte boos, verdrietig en zielig zijn. Poppenkind zelfs al 2 quiltjes, en Charlotte maar kou lijden. Ik heb wel met haar te doen hoor. Maar in je kerstvakantie lukt het misschien wel om nog een kleintje te maken. Fijne dagen. We 'spreken' elkaar nog wel. Groetjes en de gezelligheid met elkaar. Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk quiltje voor je babypop. Die ligt daar toch maar lekker warm in dat gave mandje.
    Ik ben helemaal verliefd op dat kaarsje. Wat een schatje en wat goed dat je het al zo lang hebt. Ik ben verbaasd dat de kleurtjes nog zo mooi zijn na al die tijd.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Floor, ook ik heb een heel oud kerstengeltje , een kandelaartje, van porselein. Het was van mijn moeder. Het is me zeer dierbaar. Vorig jaar heb ik het laten restaureren omdat het kandelaargedeelte er was afgebroken. Oude dingen moeten gekoesterd worden nietwaar? Ik ben benieuwd waar je ons in het nieuwe jaar mee verrast want je zit vast niet stil tijdens je blogstop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is mooi geworden. Leuk het oude kerstengeltje. Ik heb de kerststal gekregen die ook misschien al wel 60 jaar of ouder is en van mijn opa en oma en later van mijn ouders was. Een prachtig bezit vind ik dit.Ik wil jouw en je dierbaren ook hele fijne kerstdagen en een goed, gezond en creatief 2013 toewensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje late reactie Floor, maar ik kom de laatste weken niet toe aan het lezen en reageren op blogs. Wat een schattig quiltje is dit weer geworden, zo leuk. Het past precies mooi in het wiegje. Ik wens je hierbij fijne feestdagen toe, en zie je graag weer volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Floor, wat een pracht van een kaarsje! Geen wonder dat die je zo dierbaar is!
    Ook voor jou (verlaat..., sorry..) nog heel fijne feestdagen en een gezond en liefdevol 2013.
    Je pop is trouwens een plaatje en zo onder die prachtige quiltjes! Dat is altijd nog een wens van mij; een lieve echte baby-pop en een mooi antiek wiegje of kinderwagentje.... Misschien, ooit nog eens...
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen