zaterdag 2 maart 2013

Japans blauw is klaar!

Als mijn Japanse blauwe quilt klaar was, wilde ik deze graag in de sneeuw fotograferen, dat leek me wel mooi.
Nou, sneeuw hebben we genoeg gehad, dus geen punt zou je zeggen.
Maar..... hij was toen nog niet klaar...
Verleden week vrijdagavond was het dan zover, de laatste steekjes... maar helaas, geen sneeuw.


Maar toen ik zondagochtend wakker werd en uit mijn raam keek.... sneeuw!
Normaal ben ik daar helemaal niet zo blij mee, maar nu dus wel.
Snel aankleden, ontbijten en met de quilt onder mijn arm naar het park.
Had de quilt net zo neergelegd, toen en een hond aankwam.
Die zag ik te laat doordat ik druk was met mijn fototoestel.
Hij tilde z'n poot al op, maar ik was nog net op tijd..... pffff.... bijna een gele stink quilt...


Nog maar even doorlopen naar het mooie hekje dat om de paddenpoel staat, daar komt het zo mooi op uit vind ik.
Bedankt sneeuw, ga nu maar weer weg.... (en dat gebeurde later ook.)


Snel naar huis, want ik kreeg het koud.
Hier nog even een stuk van de achterkant laten zien.
Dat is flanel met patchwork opdruk. Het was wit, maar dat heb ik in een theebad geverfd tot beige, zodat het mooi bij de voorkant past.


Ik heb de quilt in een zig-zag vorm doorgequilt, maar daar zie je eigenlijk weinig van, dat is wel jammer, maar ach, de stofjes maken alles goed toch?
Het is een lekkere bankquilt geworden, waar je fijn onder kunt kruipen.
Nu alleen nog een paar banken er bij kopen, want waar laat ik anders al die quilts?


Het patroon op de rand heb ik uit een boek met quiltpatronen gehaald.
Die kan je dan zelf vergroten en er een mal van maken.
Vanmorgen naar onze gezellige zaterdagochtend-bee meegenomen, waar hij erg in de smaak viel.
Heb ook nog een stapeltje leuke 10 x 10 cm lapjes gekocht voor een mini-quiltje dat ik wil maken en ik ben ook druk met mijn manden-quilt.
Maar morgen eerst mijn Mrs. Vigor dubbelen, want ik wil nu wel weer eens gaan quilten!
Heerlijk toch al die projecten, maar daarover volgende week meer....

10 opmerkingen:

  1. Hij is MOOI!! En zeker in die sneeuw. Had jij geluk zeg zondagochtend!! Alleen die hond .... vond het een beetje te blauw. Pffff, gelukkig goed afgelopen. Ik vind die rode accentjes en smalle bies er geweldig bij! Proficiat.
    En nu de bankjes er bij, haha. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt, bijzonder mooie kleurencombinatie!!!!
    Daar moet géén honden-geel bij!
    Gelukkig goed afgelopen!!!!

    Groetjes van Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig geworden en ja, je hebt gelijk, nu kan de sneeuw weer vertrekken tot de volgende winter. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je quilt mooi. Helemaal zo in de sneeuw. En ohhh ik moet er niet aan denken dat die hond ......
    Hoeveel blauwtjes heb je wel niet in je quilt zitten?
    Ben vandaag ook eindelijk weer aan mijn berries begonnen. Heb het ook zo druk de laatste tijd. Heb nu gewoon pijn in nek en rug van dat op mijn knieën zitten te schilderen. Maar ja dat gaat weer over.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat jij je dit bedacht had en dat het dan ook nog gelukt is. Sneeuw op bestelling, gelukkig heb jij je quilt weten te beschermen tegen lelijke honden. Piessen tegen een quilt, tsss. SCHANDALIG!
    Maar even zonder gekheid, wat een prachtige quilt is dit geworden zeg. Ook je quiltwerk ziet er zo mooi uit. Heel bijzonder de rand die je gemaakt hebt. Dat maakt een quilt nog mooier. De achterkant vind ik ook mooi gekozen. IPV nog een bank erbij in huis kun je ook een leuke trap tegen de muur aan zetten waar je over elke trede een quilt hangt. Idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo Floor, ben ik weer. Na al die weblog perikelen ben ik nu langzaam mijn blogbezoeken aan het "herpakken". Bij veel van mijn trouwe bezoekers ben ik al weken niet meer geweest, dus het wordt weer eens tijd.
    Nou, jij had het mooi voor elkaar. Ik wil sneeuw voor mijn quilt en hup, daar was de sneeuw. En nu mag het weg en jawel, de dooi zette in.
    Maar wat is je quilt mooi geworden en zo lekker hè, iets af. Heerlijk al die projecten die je nog onder handen hebt. Ik ben ook aan iets groots (Koning George) bezig en begonnen aan het quiltje "Jeannet", van die hele kleine priegelblokjes. Dat contrast is groot, maar daardoor leuk.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is jouw Janpanse quilt mooi geworden, en geweldig hoe mooi hij in de sneeuw uitkomt op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig geworden en wat heb je er mooie foto's van gemaakt. Je hebt hem ook mooi doorgequilt in de rand zit een erg mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aha, dus die sneeuw was door jou besteld! Ik was het al zat, maar nu ik weet dat je zo'n mooie quilt wilde fotograferen, vind ik het prima ^_^ Wat is 'ie mooi geworden, en de sneeuwfoto's zijn een prima idee. Jammer dat ik zaterdag zo druk was met andere dingen en je bijna niet gezien/gesproken heb. Hopelijk volgende keer weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Truus Huijskes5 maart 2013 om 11:03

    Zei de baas van de hond soms:"dat doet-ie anders nooit?" Gelukkig was jij er op tijd bij om alweer een prachtstuk te redden. Die rode puntjes en biesje maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen