zaterdag 25 april 2015

Vervelen.

Vervelen.... dat is een woord dat quilters niet kennen, ik ook niet.
Maar het virus wat ik netjes de hele winter buiten de deur heb kunnen houden, is nu ook bij ons binnengekomen. Hoesten, snuiten, slecht slapen, dus erg vermoeiend allemaal :-(
Wat kan je dan doen? Nou lapjes knippen dan maar, elke dag weer....
Kreeg toen gevoelens die ik anders nooit heb: lusteloos, geen interesse, hangerig... dus even snuffelen op Google: VERVELING!
Ooohh, is dat nou verveling? Dan maar een stukje lopen met Terra, misschien helpt dat, het was tenslotte prachtig weer.


Wat een heerlijk gezicht als de Paardenbloemen weer gaan bloeien! Daar word ik altijd zo vrolijk van!


Nog geen pluisjes blazen dus voorlopig nog genieten van al het geel.
Daarna toch maar weer mijn Vogeltuinquilt opgepakt en een stuk gequilt.


Kijk, ik had alles om de applicaties al gedaan, maar was niet tevreden met het resultaat.
Rechts heb ik toen wat extra quiltlijnen gemaakt en links is dat nog niet gedaan. Zie je wat een verschil dan maakt?


Daarna natuurlijk de linkerkant ook gedaan. Ben er nu heel tevreden over.


Kijk, de achterkant is ook weer mooi geworden, nu lekker begonnen aan de andere vogeltjes in de tuin.
Eigenlijk had ik gehoopt dat Charlotte vandaag dit blogje voor me zou willen schrijven. Dat heeft ze laatst ook zo lief gedaan toen ik ziek was.


Maar mevrouw had geen tijd, wilde in de zon zitten om bruin te worden, alsof ze dat niet al is...
Heb trouwens nog een blok gemaakt voor mijn Sweet-sixteen quilt...


Mijn lieve nieuwe popjes laten het blok even aan jullie zien. Het is weer lekker vrolijk geworden.
Links zit Schildpad Baby Bub (jaren 20), die ik Bram heb genoemd, en rechts zit kleine Schildpad Strampeltje (ongeveer jaren 50), die nu Bartje heet omdat ik hem wel vind lijken op Bartje uit Drenthe.
Misschien lijkt het wel of alle blokken hetzelfde worden (dat zijn ze ook) maar de stofjes maken het verschil:


Kijk, alle 4 bij elkaar dan zie je het beter. Heb me alweer op blok 5 gestort inmiddels.

"Baasje Floor..... ik heb zo'n dorst gekregen van de zon, mag ik wat drinken?"
"Ja hoor, het honden-poezen-apen-slaafje komt er al aan.."  :-(


"Alsjeblieft Charlotte, mag ik nu weer verder met mijn lapjes, want mijn verveling is gelukkig weer helemaal over, nu het hoesten nog"...

Fijne week allemaal,
Liefs,
Floor

12 opmerkingen:

  1. word maar snel beter zodat we nog meer kunnen genieten van je mooie werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel helemaal met je mee. Ook ik hoest mijn longen uit mijn lijf. Geen idee waarom ik dit nu weer moest oppikken. Heb er helemaal geen zin in en tijd voor. Net als jij. We willen fit zijn en lekker met de lapjes stoeien.
    Moest echt even goed kijken of de blokken 'echt' allemaal hetzelfde patroon hadden. Maar het is echt zo.
    Je vogeltuinquiltje wordt ook al zo mooi.
    Heel veel beterschap. Je kan in ieder geval niet op de tocht zitten in de tuin, want je kan daar de komende dagen helemaal niet zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Floor
    Dus ook jij ontkomt er niet aan. Foei wat een nare tijd deze winter en het schiet bij sommigen ook maar niet op.
    Mooie blokken heb je gemaakt en o o wat wordt het quiltwerk mooi!!!
    Prachtig allemaal
    veel beterschap nog hoor
    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik schrok ervan "verveling"dat past toch helemaal niet bij jou. Maar ik begrijp na het lezen van jou blogje wat de reden is en dat is helemaal niet fijn. Ik hoop dat het snel opknapt en je met volle teugen zonder hoestbui kunt genieten van het voorjaar en de tuin.
    Het quiltwerk rond de vogels ziet er heel erg mooi uit. Wat zo'n extra rand al niet kan doen en de achterkant is zeker zo mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Floor, gelukkig heb je de lapjes om je door deze vervelende tijd heen te helpen. Ik weet uit ervaring dat patchworkprutsen het beste medicijn is voor je hoofd. Nu nog een goed drankje voor het hoesten.
    Wat een vrolijke blokken heb je gemaakt van vrolijke lapjes. Het werken eraan zal je ook goed doen. Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak je toch een prachtig quiltwerk, inderdaad, een heel verschil tussen het ene en het andere deel, ik wens je beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap Floor. Die extra quitlrandjes voegen inderdaad een hoop toe! Mooi hoor en wat een schattig aapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap, wandeling zal je goed doen.
    Wat weer prachtig quilt werk.
    Fijne Zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend dat die hoest zo blijft hangen. En vooral in bed gaat het maar door. Sterkte hoor. En je quiltwerk is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, niet leuk dat je het virus nu toch hebt opgelopen....
    Hier zijn we ook verscheidene keren ziek geweest deze winter. En dat is idd niet grappig; want je wordt er echt vervelend en lusteloos van.
    Hopelijk is het snel over.
    Aan je handwerkjes kan het niet liggen; wat een verscheidenheid! De één nog leuker dan de ander!
    En je quiltwerk! Wat een plaatje wordt het zo!
    Lekker genieten hoor; en beterschap!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig heb je je humor nog Floor, hoop dat je snel opknapt, heb weer lekker moeten lachen om je stukje en die malle Charlotte. Prachtige blokken en applicatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, je hebt toch nog heel wat gedaan. Vervelend hè, dat lamlendig voelen, toch een soort griep. Dat had ik laatst ook en het duurde mij veel te lang.
    Mooi quiltwerk weer Floor!!! Gauw helemaal beter worden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen