zaterdag 1 augustus 2015

Al zes blokken klaar!

Regelmatig zet ik wat steekjes aan een blok van de Sweet Sixteen quilt.
Momenteel sta ik, en alles wat ik doe op een laag pitje, dus ook het patchen en quilten.
Toch, als ik elke avond een uurtje wat steekjes maak is er op een goede dag toch weer een blok af.


En zo is het totaal inmiddels op 6 blokken gekomen. Allemaal hetzelfde patroon en door de verschillende stofjes, allemaal verschillend.
Ik ben nu op de helft, want het zijn best grote blokken van 35 x 35 cm en elk blok bestaat uit 9 kleine blokjes.


Even de laatste van dichtbij laten zien. Lekker fleurig met dat paars-blauwe kleurtje.
Maar zoals met alle blokken van deze quilt willen mijn popjes graag het laatste blok showen...


Deze keer maar drie tegelijk, want de aanschaf van nieuwe oude poppen gaat sneller dan dat ik blokken maak :-)
Wie dit zijn?


Het middelste popje is een Japans popje met een lief gezichtje en ik heb haar Johanna genoemd, naar mijn moeder.
Ik heb haar samen met het linker popje gekocht in één koop, maar het ging me om deze en die andere wilde ik weer verkopen want die vond ik minder leuk.


Maar toen ik haar had schoongemaakt, in de vaseline gezet en een jurkje had aan aangetrokken.... jullie raden het al.... ik viel als een blok voor de uitstraling met die lieve rode wangetjes...
Dus verkopen? Nee natuurlijk niet, ze mocht blijven en ze heet Suze.
Het is een Frans popje van Convert en haar fabrieksnaam is Nani. Ze heeft ook nog een broertje die Nano heet, maar die heb ik niet in mijn verzameling.


Het rechter popje, ook al zo'n schatje is een popje van Bruno Schmidt, begin jaren 50 en haar naam is Marjolein.
Was een koopje op Marktplaats, en ze keek me al vanaf de foto zo lief aan.... zucht.... waarom kan ik ze nou niet weerstaan?
Maar waarom zou ik dat eigenlijk doen, ik word zo blij van mijn popjes als ze me alle 34 aankijken met hun leuke en lieve gezichtjes. Al 34.... oeps.... als dat zo door gaat moet ik toch verhuizen...


Waar ik ook blij van werd is dit panel dat ik bij Carol Cox heb gekocht.
Een lap met Amish afbeeldingen die Maria in Amerika heeft ingekocht.
Denk haast dat ik er niets mee ga doen, want ik ben niet zo van kant en klare panels, maar ik vind die afbeeldingen zo leuk, dat moest mee naar huis natuurlijk.


Kijk eens hoeveel bramen er zijn momenteel? Overal in ons park zijn ze volop.
Heb de eerste al in de buik, heerlijk! Die wilde zijn niet makkelijk te plukken maar vele malen lekkerder dan de "tamme" bramen zonder doornen en die uit de winkels.


Nog even wat zon dit weekend en het smullen kan beginnen, niet vergeten een zakje mee te nemen :-)


Tot slot een foto van mijn lieve oude meisje. Qua energie passen we momenteel prima bij elkaar :-(
Hopelijk komt dat allemaal weer goed deze week. Door de zon, en misschien eens een paar dagen rustig aan doen????

Fijne (rustige) week allemaal,
liefs,
Floor

12 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk gekleurde blokken! Prachtig en zo bij de popjes goed te zien dat ze best groot zijn. Onweerstaanbaar als je ze eenmaal gaat verzamelen die popjes lijkt me. En dan die bramen, heerlijk die wilde, ik kan er ook nooit van af blijven! Ben toen we de hond nog hadden vaak met blauwe handen en tong thuis gekomen van het snoepen onderweg. Lekker energie op doen in de zo'n en rustig aan, beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je de verleiding van Marktplaats niet kan weerstaan. Heerlijk die lieve koppies. En je quilt wordt ook prachtig.Een mooi patroon om restjes te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn lieve meisjes.., en luister maar goed naar je lichaam Floor...
    Helemaal niet verkeerd om een poosje op een wat lager tempo de dingen te doen. Wat een prachtige blokjes heb je gemaakt, ze stralen al net zo als je poppen. Gaaf zo'n verzameling... maak je ook poppenkleertjes of blijft het bij verzamelen?
    Ik wist niet dat wilde bramen zoveel lekkerder zijn dan tamme! Ik heb hier in de tuin een tamme en die heeft ook al zo veel belovende trossen, maar nog wel rood. Een enkele wordt wat blauwig... Elk jaar kijk ik er weer naar uit!
    Geniet van het weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kleurige en fleurige quilt wordt je nieuwste werkstuk, Floor. Je kunt er alle lapjes in kwijt die je hebt. Dat ruimt lekker op of lijkt dat maar zo? Mooi om te zien dat zoveel verschillende lapjes samen toch een eenheid gaan vormen. Succes ermee en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige aankopen heb je gedaan. Het is al een hele verzameling al die poppen van je. leuk hoor als je er dan weer een nieuwe bij vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Floor, wat een lieve poppen heb je aangeschaft en leuke namen heb je ze gegeven. Die panel is wel erg mooi!
    Oh en die blokken wat zijn ze mooi en wat een prachtige stofjes!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je poppen verzamelt. Ik heb de pop van mijn moeder , mijn moeder is nu bijna 79. De pop heeft bruine ogen net als mijn moeder er is altijd tegen mijn moeder verteld dat het zo moeilijk was toen om een pop met bruine ogen te vinden, klopt dat?

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige verzameling poppen. Ik kan me voorstellen dat je de verleiding niet kunt weerstaan als je weer iets moois ziet. Geniet er maar van, evenals van je mooie kleurige blokken. Pas goed op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Even alleen maar doen waar je zin aan hebt je mag ook wel zuinig zijn op je lichaam. De mooie blokken komen vast wel een keer af en de popjes zien er echt heel lief uit. Als ik dat zo lees verzamel jij niet een bepaald merk pop maar als ze maar lief lachen val jij er voor. Niks mis mee hoor geniet er maar van.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje al 34 poppen! Je mag er al haast een huis bijnemen denk ik hihihi.
    Doe maar lekker rustig aan en geniet van de zon die nu weer lekker schijnt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die blokken zijn zó leuk en eigenlijk ook eenvoudig. Hartstikke leuk met al die verschillende lapjes. En dan die panel!!! Wat een pracht! Net als je poppen. Je hebt al een hele mooie verzameling.
    Geef je 'meisje' maar een aai van mij! Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijkheid is dat, je Sweet Sixteen. Lekker frisse kleuren gebruik je hiervoor. Je poppenverzameling groeit ook lekker door, zie ik wel. Ik vind het altijd erg leuk om te horen/lezen als mensen een dergelijke verzamelpassie hebben. Veel plezier er mee, en ik hoop dat je je snel weer iets energieker mag voelen.

    BeantwoordenVerwijderen