zaterdag 5 september 2015

Nieuwjaar.

Vreemde titel misschien in september, maar voor mij is september altijd een beetje nieuwjaar.
De zomer vind ik een beetje onrustig. Kan moeilijk uitleggen waar het aan ligt maar het voelt zo.
Ik ben van de drie R's.... Rust, Ruimte en Regelmaat.
Hou van rust en regelmaat om me heen en dat is nou net wat een beetje ontbreekt in de zomer.
Vroeger als kind had ik die behoeften al, vooral die ruimte en dan bedoel ik ruimte voor mezelf.
Dat was natuurlijk gelijk al over toen ik naar de kleuterschool moest. Verschrikkelijk vond ik school, wilde altijd weg, naar buiten, dus je begrijpt, opletten was er niet bij.

Maar dan nu september....alles gaat weer beginnen, alles wordt weer normaal, de rust keert weer.
Leuke t.v. programma's, quiltles, en misschien wel weer tijd voor een nieuw project?


Maar voorlopig is het nog de AWS wat de klok slaat. Blok 23 alweer.
Soms vraag ik me af wat quilters bewegen om stof in zulke kleine stukjes te knippen en weer aan elkaar te zetten :-)
Dit blok van 23 x 23 cm bestaat maar liefst uit 133 stukjes! Je snapt wel dat het kleine stukjes zijn, dus soms een heel gepruts.


Toen ik het wilde gaan strijken en deze achterkant zag..... heb er maar gewoon de bout op gezet en klaar, want anders was er geen beginnen aan. Aan de voorkant ziet het er nu toch prima uit?

Afgelopen woensdag is mijn man weer thuisgekomen na 10 weken revalidatiecentrum.
Hij heeft daar dingen geleerd om beter met zijn beperkingen om te gaan.
Dat was heel zinvol, alleen zo jammer dat hij door twee daar opgelopen longvirussen uiteindelijk in een slechtere conditie is dan voor die tijd.


Omdat lopen - ook met de rollator - een moeizaam proces is, gingen we naar een schootmobielwinkel om een scoot voor hem uit te zoeken.


Toen ik deze zag staan was ik gelijk verkocht, helemaal mijn smaak.... alleen de prijs....
Maar wel super stoer toch? De Harley Davidson onder de schoots :-)


Maar na enige proefritten is het deze geworden. Ook heel mooi zo'n rode rakker, lijkt wel een beetje op een Ferrari :-)


Wat ook heel mooi is, dat is dit kleine mozaïekje dat mijn man in het revalidatiecentrum heeft gemaakt. Ben er helemaal weg van en het krijgt natuurlijk een mooi plaatsje hier in de kamer.
Wel nog even zoeken hoor, want het hangt al zo vol met quilts :-)


Dat het nu toch echt herfst is bewijst wel de eerste kastanje die ik gisteren onder de kastanjeboom zag liggen.
Ook vallen er veel eikels.... duizenden liggen er al op de grond.
Omdat het een koude winter gaat worden????

Ik wens jullie in ieder geval een warme zonnige week, dat hebben we wel nodig na al die regen.
Liefs,
Floor








12 opmerkingen:

  1. Fijn dat je man weer thuis is Floor ook al is het doel niet helemaal behaald door de longproblemen. Fijn dat je met een Scootmobiel er toch nog lekker uit kunt. Mijn vader gaat er met zijn Scootmobiel elke middag op uit en geniet daar erg van!
    Ik begrijp je behoefte naar rust wel hoor, daar kan ik soms ook intens naar verlangen in een drukke periode!
    Prachtig blok heb je gemaakt en dat vogeltje is enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi mozaiek heeft je man gemaakt. Heel fijntjes. En rust ruimte en regelmaat is ook aan mij wel besteed. Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blauwe lap heb je gebruikt in het blok. Het is zeker een heel gepeuter geweest om de bloemetjes zo goed in die kleine driehoekjes te krijgen. Petje af! Fijn, dat je man weer thuis is. Hij doet toch wel kalm aan met de Ferrari? Heeft het vogeltje al een mooi plaatsje?
    Ik geniet ook van de herfst, de rust is weergekeerd en een nieuw project staat binnenkort op stapel. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh..., ik moest glimlachen om je humor; een Ferrari... Maar toch fijn dat je man nu zelfstandig eruit kan gaan. Wel jammer dat z'n conditie achteruit is gegaan. Hopelijk sterkt hij thuis weer goed aan!
    Wat een prachtig blokje heb je gemaakt. Ja, wij quilters zijn echt zot met lappen in stukjes te knippen en dan weer aan elkaar te maken. Dat hebben ze hier thuis al zo vaak gezegd!
    Ik vind het jammer dat de zomer voorbij is, ik houd van de vrijheid en het gaan en staan waar ik wil. Nu moeten er weer zoveel dingen...
    Maar ik wens je een fijn nieuwjaar/seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je man weer thuis is. Hopelijk herstelt hij thuis beter. Wat een ontzettend lief mozaïeken vogeltje heeft hij gemaakt. Heel veel veilige kilometers toegewenst op zijn rode "Ferrari".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je echtgenoot weer thuis is. Knap hoor, hoe je over zijn situatie praat.
    Ik vind september ook altijd heerlijk. Behalve de regen van dit weekend!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu weer lekker genieten met z'n tweetjes ;-)
    Over die koude winter.... ik heb voor het eerst de houtkachel aan !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat je man weer thuis is, ik hoop dat hij zich gauw toch weer wat beter zal voelen. En gelukkig kan hij met de scoot mobiel blijven.
    Wat een prachtig AWS blok. en als ik heel eerlijk ben heb ik ook liever de herfst dan de zomer,...alles weer op zijn tijd en het herfstweer, daar héb ik gewoon wat mee!
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachrig blok heb je gemaakt en wat fijn dat je man zo'n mooie scootmobiel heeft. Daar zal hij veel plezier van hebben. Het mozaiekje is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijn bericht dat je lief weer thuis is, hoop zo dat hij z'n draai weer snel mag vinden in z'n eigen omgeving. Helemaal leuk dat Ferrari rood van het mobiel... zo goed en blij dat er wat te kiezen valt....
    Het Mozaïek is enig...complimentjes....
    Oh Meis wat een stofstukjeswarwinkel heb je tot een goed einde gebracht.... super mooi wordt het.....
    Herfstige groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Floor fijn dat hij thuis is weer geniet ervan samen in de heerlijk tijd herfst en winter. jouw blok is echt zo mooi ben heel benieuwd hoe hij straks er uit ziet .
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Floor, ben even aan het bijlezen. Had ik toch zomaar je blogje GEMIST???? Geen idee hoe dat kan, want in jouw rijtje van REGELMAAT past het plaatsen van een blogje op de zaterdag helemaal. Overigens ben ik ook van de drie R'en hoor. Het komt er alleen niet altijd van......... Maar op tijd naar bed om het geRen bij te houden lukt gelukkig vaak.
    Wat heeft je man een prachtige mozaic gemaakt! Quilts aan de kant zou ik zeggen. Jammer dat zijn conditie zo mogelijk nog meer verslechterd is. Ik hoop dat jullie een heerlijke winter (misschien inderdaad SUPER streng) tegemoet gaan. Fijne avond,

    BeantwoordenVerwijderen