zaterdag 5 maart 2016

Gehavend ....

Hallo lieve bloglezers.
Ik ga me deze week eens lekker uitleven met - zoals beloofd - een poppenblogje.
Verzamelen is een heerlijke hobby naast quilten en tuinieren.
Het leukst is natuurlijk om allerlei antiekmarkten, brocante- en curiosa-beurzen af te lopen, maar omdat daarvoor bij mij de energie ontbreekt, beperk ik me tot Marktplaats.
Dat daar ook veel moois te vinden is zal ik jullie laten zien. (Ben bang dat dit weer een lang blogje gaat worden :-)


Zal beginnen met het regaal dat ik jullie verleden week liet zien. Gekocht op de brocante-afdeling van Intratuin in Utrecht.
Natuurlijk heb ik net zo lang gezocht totdat ik een plekje gevonden had waar mijn oudste zoon het heeft opgehangen.
En natuurlijk kwamen daar weer popjes op te staan :-)


Paste net boven het tafeltje dat naast mijn bed staat. Aan de haakjes leuke jurkjes en het ziet er heel knus en gezellig uit. Weer een "genietplekje" gerealiseerd.

Waarom dit blogje "gehavend" heet?
Dat zal ik jullie vertellen....


Heb inmiddels al heel veel Inge's van Schildpad. Allemaal hetzelfde, maar toch net iets anders en daarom zo leuk om er meer te kopen. Naast deze 6 in de vitrinekast heb ik er nog 3 op de vensterbank staan.


Toen kwam ik dit gehavende meisje tegen op Marktplaats. Weer een Inge, maar met een flink litteken van een operatie aan haar gezichtje.
Ze keek zo zielig.... maar nee, ik had al zoveel Inge's.......
Ze bleef maar staan.... veel mensen klikte op de advertentie.... natuurlijk, allemaal keken ze naar haar, maar niemand wilde d'r hebben .....
Na een hele tijd wachten besloot ik de eigenaar te mailen dat ik me voor 10 euro wel wilde ontfermen over dit lieve meisje.
Ze vond het zo leuk dat dit gehavende popje toch een mooi plekje tussen haar zusjes kreeg, dat ik haar mocht kopen,


Nu staat ze dus op het regaal in een leuk oud jurkje, met haar 2 grote zussen en de kleine in het poppenwagentje.


Er is vast heel veel met haar gespeeld, want ik schat haar op ruim 70 jaar oud.
Ze is niet meer zielig, trots zit ze hier met Saartje het kleine hondje uit mijn verzameling.
Wat is ze lief hè? Heb haar Lisette genoemd, vond ik wel bij haar passen.


Ben nu wat leuke spulletjes aan het scoren voor bij de popjes, dat maakt de uitstalling wat gevarieerder en leuker.
Zoals dit lieve kleine lammetje dat ik van de week gekocht heb.


Loesje lam staat nu bij de Inge's en Tanja mag haar vasthouden. Ilse (links) heeft een klein poppenbedje met popje om mee te spelen.


Marion loopt even een blokje om met haar trek eendje.


Deze schoonheid (ook een Inge) heb ik ook pas. Heb haar van een mevrouw die haar gekregen had op haar 5e verjaardag in 1947! Ze is nog zo gaaf, ze heeft er altijd heel voorzichtig mee gespeeld.
Wat een uitstraling..... die mooie ogen, rood-bruine haren en rode wangetjes!
Heb haar naar haar vorige eigenaar Marion, genoemd omdat ze haar pop nooit een naam had gegeven.


Trouwens, Tanja die veel kleiner is en andere ogen heeft, heeft ook zo'n blozend kopje.
Zo zie je maar dat de popjes allemaal een andere uitdrukking hebben.
Maar ik dwaal af....


Wendy (een Cristel van Schildpad) heeft een telraampje gekregen om mee te leren rekenen.


En de andere kleine Cristel die nu Renske heet, zit lekker te moederen over haar kleintje in het wiegje.


De twee Erika's (Yvonne en Emma) lopen samen met een klein mini trek-paardje.


En Harrie-de-huis-muis loopt te klieren met de kleine Ursel popjes.
Vervelen jullie je al met al dat poppen gedoe???
Nou nog eentje dan....


De Minerva poppen die naast mijn bed staan houden me 's nachts wakker als Mathilde aan haar oude kleine muziekdoosje begint te draaien.
Heb al gezegd pas "na 8 uur", maar ja, luisteren ho maar.

Tot slot van al het poppengedoe nog een gedichtje dat ik laatst van een andere poppengek kreeg:

Speel jij je spel maar kind
want als je strakjes groot bent
dan ben je om te spelen vaak te moe.
Speel jij je spel maar kind
voordat je groot moet wezen:
grote moede mensen komen niet aan spelen toe.

Er zijn wel grote mensen die nog willen spelen
maar als niemand meespeelt ben je zo alleen.
En als je zelfs de pret niet kunt delen, maar moet spelen
waar moet je dan met al die speelsheid heen?

Speel jij je spel maar kind
nu en je hele leven.
Ook als je straks volwassen bent
en van spelen moe.
Beloof me dat je nooit die speelsheid op zult geven,
en als je spelen wilt, kom ik naar je toe.



Tot slot: hebben jullie het nieuwe halfjaarlijkse quiltblad Het klossie al gezien?
Een leuk, fris, vernieuwend en jong blad. Leuk!
Alleen HIER te koop en niet in de bladenwinkel. Sommige quiltwinkels verkopen het ook.

Rest mij nog jullie een fijne en zonnige week te wensen.
Liefs,
Floor

19 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blogje Floor, ik ben weg van je poppenkinders, gelijk even bijgelezen over je appliquatiewerk, geweldig, daar kan menigéén nog wat van leren......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie poppen verzameling heb je zeg............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Floor, wat een schatje is je nieuwe aanwinst, natuurlijk heb je haar weer zo mooi gewassen en nieuwe kleertjes aangedaan voor de foto's. En al je andere lieve poppenkinderen, allemaal schatjes! Geniet hier zo van!!!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lange blogberichten zijn geweldig, en zeker die van jou!
    Wat heb je een superleuk plekje en bestemming voor het regaal gevonden. Daar zou iedere andere pop jaloers op worden..
    En wat heb jij er veel, en wat een heerlijke oude dag hebben ze bij jou in huis. Prachtig en vermakelijk zoals je erover vertelt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze toch leuk jouw poppen! En je kleed ze zo leuk aan allemaal. De liefde voor deze poppen spat ervan af! Het gaat volgens mij bij jou al aardig op een klein poppenmuseum lijken. Wat is marktplaats dan een uitkomst voor je dan kan je je energie bewaren voor leuke dingen en toch je collectie uitbreiden. Ik heb de Klossie besteld, ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En die jurkjes. Gewoon te zoet!!!!!
    heerlijk om bij weg te dromen
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie verzameling. Maak je de kleren voor de poppen zelf? Ik ben vandaag ook op het quiltblad uitgeweest, maar ze waren helaas allemaal al op! Er zijn exemplaren bijbesteld, dus nog even wachten en dan kan ik er ook van gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Floor, zo'n poppenblogje kan me niet lang genoeg zijn. Wat een pracht verzameling is het geworden. En dan al die leuke speeltjes erbij, enig om naar te kijken en over te lezen. Geniet ervan! Dat doen wij ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve poppenfamilie heb je.
    Ik geniet hiervan. Ik heb maar een, maar o zo dierbare schildpadpop. Ze is wel een beetje jonger.
    Geniet van je familie schildpad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gelukkig een heel lang poppenblogje, die vind ik nou net zo leuk!
    Fijne zondag Floor!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie poppen, nu heb ik een vraag voor jouw bij ons in de kringloop ligt achter glas een pop van schildpad en daar vragen ze 250euro voor is dat veel ik vind wel want ze is wat gehavend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n gehavend popje verdient zeker een plekje! Net als mensen, toch?! En Saartje is lief voor haar. Heeft zij al een naam, Floot, of heb ik dat nou gemist? Wat een pracht verzameling heb je toch en je schrijft er zo leuk over. Die 'geniethoekjes' in huis zijn kostbaar.
    Toch fijn dat je als ouder vermoeid mens nog met poppen mag spelen, vind je niet?
    Jij ook een vrolijke en zonnige week.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie poppenverzameling heb je inmiddels en wat heerlijk dat je daar zo van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie poppenverzameling heb je zo onderhand. Je kunt bijna een museum inrichten. Zo lief dat popje met dat litteken, wat heerlijk dat ze nu tussen haar vriendinnetjes zit. Wat een mooi blad hè dat Klossie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk om al die prachtige poppenkinderen van jou te bewonderen. Ze stralen allemaal maar dat kan ook niet anders met allemaal schattige kleertjes aan.
    Het laatste popje mag er ook zijn hoor ze zal zich helemaal op haar plek voelen bij jou in huis en tussen al die andere schatten.
    Het regaaltje heeft ook een heel mooi plekje gekregen.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk om al je 'meiskes' te zien zitten, omringt door hun speelgoedjes. Ik geniet met je mee van al die lieve snoetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was weer genieten, Floor, dank je wel!

    Fijne week & hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een hoop poppen heb je al.
    Wat zal het bij jou gezellig zijn met al die mooie meiden.
    Heb je mij gezien met mijn quiltvriendinnen in het Klossie? Leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige verzameling heb je inmiddels. Geweldig om hier van mee te mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen