zaterdag 7 oktober 2017

Poppen nieuws.

Lieve lezers.
Weer hartelijk dank voor de vele lieve reacties op mijn vorige blogberichtje. Fijn dat jullie allemaal zo met ons meeleven in deze moeilijke tijd.
Had beloofd deze week een poppen berichtje te plaatsen. Na het laatste poppen nieuws alweer verschillende aankopen gedaan, want die verslaving gaat maar door, net als met onze lapjesverslaving. Hoewel..... ik heb al lang geen lapjes meer gekocht :-)


Oké daar gaan we dan! Dit is mooie Lizzie van 40 cm. Een Schildpad pop ontworpen door de beroemde poppenmaakster Käthe Kruse. Ze heeft dan ook een heel andere uitdrukking dan de andere Schildpad poppen. Haar ontwerpen hebben altijd een beetje triest gezichtje, maar erg mooi vind ik en ook erg geliefd bij de verzamelaars.


Heb een jurkje voor haar uitgezocht dat bij haar lieve gezichtje past, lang en wit, beetje dromerig.


Daarna kocht ik deze schat van 36 cm. Heb haar Carolien genoemd. Dit model zie je maar zelden.
Kwam haar tegen op MP met maar één been. Dat werd dus een goedkope aanschaf, maar omdat het popje zeldzaam is, is een los beentje ook zeldzaam.
Uiteindelijk een beentje gekocht wat iets te klein is, maar een kniesoor die daar op let toch?
Het linkerbeentje is korter, maar zolang ze zit heeft ze er geen last van en kan ik toch van haar genieten.


Wat een prachtige blauwe ogen heeft ze, staat leuk dat blauwe jurkje wat ik heb kunnen kopen voor haar.


Hè, heb ik er nou twee???? Ja dat klopt. Ze kan dan wel zeldzaam zijn, maar ik had er een aantal jaren geleden al één gekocht. Toen wel een hoop geld moeten betalen.
Die in het roze jurkje heet Eline en heeft prachtige bruine ogen, op de foto niet zo goed te zien. Maar zij heeft al eens op mijn blog gestaan.


Die twee vonden elkaar natuurlijk gelijk heel leuk.


Ach, wat lief hè. Ze zitten in de poppenkamer ook naast elkaar natuurlijk. Lekker samen spelen :-)


Een heel ander verhaal is deze grote Schildpad pop van 64 cm. Een prachtige pop, maar wel zonder Schildpad merkje. Dit is een z.g. Kaufhaus pop.
Ze werden gewoon in de Schildpad fabriek gemaakt, maar voor de warenhuizen en dus veel goedkoper. Maar niet minder mooi vind ik.
Deze zie je echt zelden, en ik had het geluk dat die verkoper er graag van af wilde en ik hem voor een prikkie kon kopen.


Casper zoals ik hem genoemd heb, met zijn lieve vrolijke gezichtje kan dus echte kinderkleertjes aan.


Ook een Kaufhaus pop is deze grote dame van 64 cm.
Heb deze schoonheid - die je wèl regelmatig op MP tegenkomt - Annette genoemd.


Ook voor een superprijs kunnen aanschaffen.
Ga echt niet alleen voor goedkoop hoor, maar het is wel dubbel leuk als ik een prachtige pop tegen kom die ook nog heel erg betaalbaar is.


Wat een ogen hè? Blauw met een groenige waas.


Omdat het jurkje wat ze aan had toen ik haar kocht, niet helemaal mijn smaak is, heb ik een ander oud jurkje en een T-shirt voor haar gekocht. Rood staat haar beeldig.
Ook Casper heeft hier iets nieuws aan, een gezellig zomer bloesje dat nu eigenlijk alweer wat te koud is voor hem :-)
Genoeg poppenspul voor één blogje lijkt me. Jullie zijn weer helemaal bij.
Hoeveel ik er nu al heb?????  Mmmmm..... wil je niet weten.....


Maar....... onze twee prachtige levensgrote meisjes zijn onze lievelings poppen hoor!
En de jongste lieveling is gisteren 6 jaar geworden, is het geen plaatje? En dan die oogjes.... daar kan geen Schildpad pop tegenop!
Volgende week heeft ze haar feestje. Helaas kan opa niet komen. Na weer een week ziekenhuis mocht hij afgelopen donderdag weer terug naar het revalidatiecentrum.
We hopen dat het deze keer wel gaat lukken en dat hij weer snel thuis kan komen.

Fijne (droge?) week gewenst.
Liefs,
Floor

21 opmerkingen:

  1. Dat was weer genieten van lieve popjes en prachtige foto's. Vooral de zevende foto sprak me aan. Precies dezelfde heb ik van mijn twee kleindochters. Sydney is een plaatje geworden en wat weet ze goed te poseren. Veel gezondheid gewenst allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig poppen logje.
    Wat heb je veel en zo mooi allemaal.
    Felicitaties voor kleindochter,
    6 jaar Kleine meisjes worden groot.
    Je poppen houden gelukkig de zelfde grote.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig om te zien,niet alleen de poppen, ook de kleren. En 'de grootste pop' is helemaal een schoonheid!
    Ik hoop met je mee wat betreft je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat een schattige pop, de allereerste van dit blogje. Een prachtig kanten? jurkje heeft ze aan. De andere poppen, ook al zo mooi en volgens mij heb je er al heel wat. Misschien wel 50?
    Gefeliciteerd met je kleindochters verjaardag, 6 jaar alweer, wat gaat alles toch snel.
    Nogmaals beterschap voor je man.
    Fijne zondag en week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi poppen Floor. Ik wens je veel sterkte en beterschap voor je man. lieve groet van Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met een van je twee mooiste popjes. Ook alweer 6, zo'n leuke leeftijd!
    Je andere poppen zijn natuurlijk ook leuk, prachtige nieuwe aanwinsten weer.
    Fijn dat je man weer aan het revalideren is. Ik duim met je mee dat het goed gaat dit keer. Sterkte in deze moeilijke dagen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met jullie kleindochter, wat een plaatje!
    Casper is ook mooi zeg, zijn ogen spreken echt. Je blijft maar mooie aanwinsten vinden, leuk hoor.
    En inderdaad, hopelijk een droge week komende week, het is hier ook zo vreselijk nat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd Floor met jullie prachtige kleindochter. Inderdaad de allermooiste poppen die twee. Maar het eerste popje met het witte jurkje is beeldig hoor.!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie poppen heb je weer aan je verzameling toegevoegd, maar de kleindochter is toch wel de mooiste.
    Hoop dat je man weer snel naar huis kan komen.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je weer zulke mooie aanwinsten voor je verzameling hebt gevonden. gefeliciteerd met jullie kleindochter en fijn dat je man weer iets vooruit gaat, hartelijke groet, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,

    Gelukkig dat je man het ziekenhuis weer heeft kunnen verlaten. Dat is toch weer een stap in de goede richting, fijn.
    Mooie poppen! Vind het verhaal van mijn naamgenoot ook heel leuk, dat ene been dat uitkomst bood. Die foto dat ze naar elkaar gekeerd zitten is zo schattig!
    Gefeliciteerd met je kleindochter, alweer een hele dame :)

    Groetjes en sterkte met alles. Blijft een drukke tijd, denk ik zo ...

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hopelijk blijft het de goede richting gaan met je man, en een super verjaardag voor jullie kleindochter
    maar vraag mij af waarom je mooie poppen schildpadpoppen worden genoemd

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige poppen zijn er bijgekomen, de mooie Lizzy en Annette met haar prachtige groen-blauwe ogen.
    Kleindochter spant natuurlijk de kroon, wat een schoonheid!

    Fijn dat je man nu uit het ziekenhuis is en hopelijk weer revalideert.
    Sterkte gewenst!

    Groet,
    Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi je poppen Floor, weet er niks vanaf hoor. Maar leuk om met je mee te kijken. Heel veel sterkte met je man en gefeliciteerd met dat mooie meisje........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk zoals je weer over je poppen schrijft! Die Lizzie heeft wel een soort van pose over zich. Van dichtbij kijkt ze een beetje zuinig..
    Carolien kijkt als een kind de wereld in en wat fijn dat ze nu twee beentjes heeft om te hollen en te springen, samen met Eline! Ja, dat is heel wat anders dan zelfbewuste Annette... Maar ze kunnen natuurlijk niet op tegen levenslustige Sydney... Wat een mooi meisje is dat!
    En ik hoop dat je man weer spoedig thuis zal kunnen komen, Floor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je prachtige kleindochter Floor en wat fijn dat je man weer mag revalideren.
    Wat een mooie poppen en wat een leuke hobby. Ik heb er een paar, gekocht bij een kringloop,maar ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.Ik ga eens kijken of ik er iets over kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige verzameling poppen heb jij. Kan begrijpen dat je je daar helemaal in kan verliezen. Je schrijft er ook zo'n leuke stukjes over.
    Gelukkig heb je je hobby's als tegengewicht voor zorgelijke periode waar jullie nu door moeten. Heel veel sterkte en veel beterschap voor je man gewenst!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Floor,

    Meisje wat een tijd geleden was het dat ik een
    bezoekje aan je blog heb gebracht...!
    Maar nu het weer kouder wordt buiten, en we meer
    binnen zitten, is het heerlijk om hier te zijn!

    Ja en ik wil heel graag iets over jouw lieve man zeggen,
    ik hoop dat hij snel mag opknappen en weer fijn naar
    huis kan komen...wil je je man van mij beterschap wensen,
    en hem een hele dikke knuffel geven?

    En dan even over jouw mooie kleinkindje, wat een prachtig
    en heerlijk meisje is ze toch..en alweer 6 jaar!
    Ze is zo mooi met haar prachtig oogjes en mooie donkere haar!
    Ohh...wat zullen jullie trots zijn!

    Lieve Floor, jouw verzameling groeit aardig...en wat zijn het allemaal
    bijzondere en schattige poppenkindjes..en zoals hierboven al meer
    verteld, het is een heerlijke hobby en zo'n fijn tijdverdrijf om je gedachten
    even uit te schakelen, en alleen maar te genieten he meis?
    Als je aan mij vraagt welk popje ik het mooiste vind, dan is het Lizzy met
    haar dromerige blik en mooie jurkje...ik vind haar zo lief!

    Dag lief mensje...wens jullie alle liefs en goeds,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijk poppen blogje! Ik vind Lizzy echt een droompopje. Genieten hoor al je poppen! Ik wens je alle sterkte en veel beterschap voor je man. Fijn toch dat je een leuke hobby hebt voor wat afleiding.
    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lief :o) Vooral ook de foto dat de twee meisjes(popjes) elkaar zien ...net echt :o))
    Gefeliciteerd nog met je 6 jarige kleindochter !
    en natuurlijk Beterschap voor je man !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog gefeliciteerd met je kleindochter.
    Tsjonge wat een hoop popjes heb je al.
    Fijn dat ze allemaal bij jou mogen wonen.
    Volgens mij kan je wel een boek schrijven over alle soorten en merken die er bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen