zaterdag 14 april 2018

Blauwe Sylvia is klaar!

Op 23 februari liet ik jullie zien dat ik alvast de Sylvia Bridel Sampler had afgewerkt voor het geval dat er nog sneeuw zou komen, want dat leek me zo mooi om haar te fotograferen in de sneeuw.
Er moesten nog wel wat blokken worden doorgequilt, maar dat zie je toch niet op een foto, dus dat kon best.


Op een dag ging het wel sneeuwen, maar het was erg weinig, de grond werd niet echt wit, maar het ijs wat er lag wel, dus vooruit dan maar. Ze hangt daar toch prachtig over het hek bij de paddenpoel in het park.


Nog een foto op de brug over de fortgracht gemaakt, dat is ook altijd een mooi plaatje.


Maar inmiddels is Sylvia dan toch echt helemaal af!
Heb er bijna 2 jaar aan gewerkt. Natuurlijk weer met de hand gemaakt, en tussendoor ook verschillende andere projecten.


Een sampler maken is leuk en afwisselend, maar al die verschillende blokken maakt het geheel - ondanks de rustige kleuren die ik heb gebruikt - toch wat onrustig.


Heb niet te veel gequilt, zodat het geheel nog lekker bol is, dan is ze lekker warm voor als er echt een dik pak sneeuw komt :-)
Altijd fijn om een affo te hebben en verder te gaan met de hartjesquilt of met de Jane.... en misschien wel iets nieuws???


Wat ook nieuw is, is de tweede trapleuning die mijn lieve middelste broer aan de trap heeft gemaakt.
Had een actie foto van hem willen maken, maar dat ben ik vergeten.
Nu kan ik me goed vasthouden op de trap haha! Tenminste als ik niks mee naar boven- of naar beneden moet nemen, en dat gebeurd natuurlijk nog wel eens.
Maar met losse handen?.... dat gaat echt niet meer gebeuren hoor!

Tot slot wil ik nog een mooi gedichtje met jullie delen dat ik eens in een krant las, een gedichtje helemaal op mijn lijf geschreven:

Lente
Ik heb de lente ingeslikt
Mijn hart kleurt tulpenrood
De eerste zonnestralen van het jaar
Vallen als vlinders in mijn schoot
Het regent vinken, mezen, mussen
In mijn buik leggen ze allemaal een ei
En de wind die ik laat waaien
Ruikt naar de koeien in de wei

Anouk Kragtwijk, Cabaretière.

Mooi hè?
Ik ben een mens van de zomer, van licht en van buiten zijn, jullie ook?
Wens jullie veel fijne zonnige lentedagen toe.
Liefs,
Floor

21 opmerkingen:

  1. Wat prachtig, die quilt. Echt zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Silva sampler is echt mooi geworden
    Helemaal met de hand gemaakt, zo knap vind ik dat.
    Een leuning er bij op je trap.
    Geeft met een de hint dat je voorzichtig moet zijn op de trap.
    Heb ook moeite met traplopen, en ga altijd achterste voren naar beneden Lief gedichtje, fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allebei schitterend Floor, de Sylvia zowel als het gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Floor ik ben net als jij een mens van zon buiten zijn in de natuur en licht.
    De laatste maanden van het jaar vind ik ook wel prett,ig maar na de jaarwisseling mag het van mij weer voorjaar worden.
    Heerlijk he weer een mooi projekt af de quilt is mooi geworden en geeft weer ruimte voor andere dingen.
    Veel succes met al het mooie quiltwerk, en geniet de komende week van het mooie weer.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor !
    Je SBS :o)) en ook je verhaaltje !
    Fijn een veiligere trap ...
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi toch, je Sylvia Bridal Sampler! Gefeliciteerd met je AFFO.
    En erg handig, een tweede trapleuning vastgemaakt door je broer.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedichtje! Ook ik voel me zo bij de eerste warme zonnestralen. Het maakt alles net iets vrolijker en aangenamer!
    Mooi is je quilt geworden, ik hou er ook van om zo'n grote niet al te veel te quilten.
    Super broer heb jij die zo'n mooie trapleuning voor je maakt, een stuk gemakkelijker en wel zo veilig. Je gaat niet nog een keer rollebollen hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt weer een mooie quilt gemaakt. Bijna een levenswerk.
    De trapleuning heb ik er met alle liefde op gemaakt. Ik wil niet dat mijn “kleine” zusje weer van de trap valt.
    Het is trouwens best een steile trap. Voorzichtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pracht, zowel je gedicht als Sylvia. echt schitterende kleuren hoor.
    En dat vasthouden op mee trap herken ik.Als ik met een ontbijt naar boven ga neem ik een oersaaie groene grote emmer mee, gekocht bij de blokker war een degelijk handvat aan zit zodat ik me goed kan vasthouden aan de trapleuning. Ht ziet er niet uit maar is wel prima te doen.
    Succes met je werkjes of met je nieuwe keuzes.
    Ik ben heel benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je blauwe quilt prachtig geworden Floor. En wat makkelijk zo'n tweede trapleuning gemaakt door je lieve broer. En wat een leuk gedicht . Ik ben geloof ik ook wel een lente mens. Ben dan ook jarig in de lente, zoals gisteren toen ik 80 werd :)))
    Succes met je keus voor een nieuw of oud werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt weer een prachtige quilt aan je collectie toegevoegd. Je hebt ze mooi op foto vastgelegd. Zowel met de sneeuw als achtergrond als binnen op het bed. Ik heb deze sampler ook gemaakt. De top is klaar maar moet nog gequilt worden. Altijd leuk om dezelfde blokjes bij andere quiltsters terug te zien. Zelfde patroon maar overal een andere uitvoering.
    Wat fijn om een broer te hebben die zo bezorgd om je is. Prima idee om een tweede trapleuning te voorzien!!
    Veel plezier met het volgende quiltproject!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke quilt! Perfect gemaakt en ook al gequilt, pfft daar kan ik nog wat van leren. Ben nu bezig met de Irish Circles, die moet toch echt een keertje af! Lief die extra trapleuning, ik hoop dat je als mobieler bent en wordt. Fijne zondag nog,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Wat is je SBS mooi geworden! Diepe buiging voor het werk en doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je SBS is prachtig geworden. Ik heb de top af, maar moet hem nog steeds dubbelen en door quilten.
    Maar jij kunt lekker weer iets wegstrepen van je lijstje, deze helemaal klaar............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook al lang er dan maar een dun laagje wit, het is toch een prachtige achtergrond voor je Sylvia! Ook het licht en de sfeer werken mee. Het is een beauty van een quilt, Floor. En ook zo met smaak gequilt, je hebt er echt gevoel voor!
    Blij te zien dat je een extra trapleuning hebt...
    En nu nog even rustig blijven hoor; ik hoop dat je iemand hebt die jullie tuin bijhoudt, want anders vrees ik dat jij toch af en toe gaat bukken!
    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Floor,

    Ja zeker, laat het licht en de lente en zomer maar komen! :)
    Je quilt is een plaatje geworden, zo mooi met die kleuren.
    En wat een top-broer met die extra trapleuning. Handig!
    Het wordt mooi weer deze week, hopelijk helpt dat je bij het herstel. Ik wens het je in ieder geval toe!

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je quilt is prachtig geworden.
    Nu maar hopen dat over een paar maanden er een echte winter komt. Dan kan er lekker warm onder geslapen worden.
    En die tweede trapleuning moet je echt gaan gebruiken hoor!
    Lief van je broer om die te bevestigen. Hij is natuurlijk ook hartstikke zuinig op jou.
    Groetjes en geniet van het zonnetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dank voor je rectie op mijn blog, en nee ik kende het boek niet, zal het eens opzoeken.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb ik dit berichtje toch helemaal gemist... en je Sylvia is nog wel zó prachtig mooi geworden! Ben blij dat ik het nu alsnog zie. Schitterend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! Wat is je SBS mooi geworden! Diepe buiging voor het werk en doorzettingsvermogen.

    สูตรบาคาร่า

    BeantwoordenVerwijderen