vrijdag 7 december 2018

Laatse blogje van 2018.

December is al druk genoeg voor mij met nog twee schouwburgbezoekjes, naar de kerstmarkt, kerstviering en oud- en nieuw... en er is weinig te melden op quiltgebied.
Dus even wat laatste berichtjes als afsluiting van een druk en enerverend jaar.


Kreeg ik verleden week al een letter van de Sint, op 5 december werd ik weer verrast door een lekkere letter. Maar waarom een S?
Is dat de S van Sinterklaas, of de S van Stout, misschien van Sorry? 
Hoop dat het de S van Schatje is, dat klinkt toch het liefst, niet dan?


Toen ik van de week naar de bee ging bij Carol Cox, heb ik mezelf maar een schattig kadootje gegeven, beeldige lapjes met superkleine stipjes, die helemaal bij elkaar passen.
Geen idee wat ik er mee ga doen, maar wat geeft het, gewoon genieten is al genoeg toch?


Van de week een fiberfill transplantatie uitgevoerd. Hebben jullie daar nog nooit van gehoord?
Nou ik ook niet, heb het zelf uitgevonden.
Er zat een gat in het stuk fiberfill wat ik nog had liggen voor mijn Dear Jane.
Dus een ander stukje er ingenaaid, niemand die het ziet straks :-)


Dubbelen..… niemand vindt dat leuk werk, maar het moet gebeuren.
Gelukkig is die van mij niet zo groot en paste net op mijn grote tafel.


De eerste steekjes zijn gezet, zal me niet vervelen deze maand en het volgende jaar.


Inmiddels ook met een lieve buurvrouw naar Intratuin geweest, altijd gezellig in deze tijd.


Duizenden ballen, moeten we eigenlijk elk jaar nieuwe kopen of zo?


Ben gek op rood, maar je kunt het ook overdrijven.....


Hier zou ik zo warme chocolademelk willen gaan drinken...




 Het treintje is elk jaar weer in  trek bij de kleintjes.



Was leuk om al een beetje in de sfeer te komen en nog niet zo druk.
Moet nog wel een boompje scoren, misschien morgen maar eens gaan doen. Kan zolang in de tuin voordat het versieren gaat beginnen.


Lieve lezers.... ik ben dit jaar weer heel blij geweest met jullie lieve reacties op mijn verhaaltjes en mijn affe quilts en natuurlijk met het vele medeleven naar aanleiding van het overlijden van mijn man Wim.
Wens jullie hele fijne en liefdevolle feestdagen en een prachtig uiteinde van 2018.
Ben weer terug in 2019!

Liefs,
Floor




30 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor jullie lieve reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er lekker vroeg bij met je laatste blogje van het jaar, maar is ook wel te begrijpen als je zoveel op het programma hebt staan. Wat leuk dat je een gat dichtmaakt in de fiberfill, leuk verzonnen ook ;)
    Wat leuk om Intratuin te bezoeken in kerstsfeer, dat maakt het zo heel aantrekkelijk.
    Natuurlijk wens ik jou Floor en je naasten een fijne gezellige kerst toe en een gelukkig en gezond 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent de eerste die dit jaar al afsluit.
    Maar als je veel op je programma hebt wel te begrijpen hoor.
    Lekker quilten zo af en toe aan je mooie quilt.
    En toch fijne en gezellige dagen met je familie nog.
    Al weet ik uit ervaring dat deze dagen moeilijk zijn de eerste
    Keer zonder je man Wim. Dus veel sterkte deze maand en tot in het nieuwe jaar.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent de eerste die ik op een blog goede feestdagen toewens en een gezond 2019. Een moeilijke maand voor je, met toch ook nog leuke afspraken. Geniet er zo veel mogelijk van en dan naar tot volgend jaar!🎄🎆🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel Floor. Ik wens jou sterkte, mooie dagen en tot volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij alvast de beste wensen.
    Een jaar om niet snel te vergeten hebben we beide achter de rug.
    De komende dagen heb je het lekker druk.
    Tot ziens in het nieuwe jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Floor wat schrijf je toch fijn en leuke foto's heb je geplaatst. Ik mis de hollandse gezelligheid met deze dagen toch wel hoor.
    Voor jou de beste wensen en tot het volgende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja december is een drukke en gezellige maand, maar ook een maand van terugkijken op een jaar dat bijna voorbij is. Ik vind je moedig en possitief zoals je doorgaaat en wens je alvast een goed nieuwjaar, geniet van de kerstdagen en tot in 2019..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet van al het goede Floor. Fijne feestdagen gewenst. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alle respect Floor dat je mooie plannen hebt gemaakt voor deze toch wel moeilijke decembermaand. Geniet van de kleine vreugden die zeker op je pad komen. Good goan en tot 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor jou zal de kerst anders zijn dan andere jaren, toch hoop ik dat je het licht van de kerst zult voelen in de mensen om je heen.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch een flinke lap als je de DJ zo hebt liggen. Ga je hem ook liggend op tafel quilten of doe je het in een raam?
    Intratuin is leuk, maar helaas ook heel commercieel.. Ik kan genieten van het sfeertje, maar als ik zie wat er allemaal niet aan keuze en hoeveelheid ligt, word ik gewoon misselijk. Dus altijd met een dubbel gevoel daar heen, helaas.
    Ik zal je blogberichtjes wel even missen, maar ik snap het wel hoor. Goede dagen toegewenst en ik hoop dat je omringd wordt door de liefde van de kinderen en kleinkinderen en met elkaar het feest van licht kunt vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Floor, een fijne decembermaand. Het zullen rare dagen zijn zonder Wim maar ik hoop dat je ze temidden van familie en vrienden goed zult doorkomen. Tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als je iemand verloren hebt dan is december altijd een moeilijke maand om door te komen. Zeker als het allemaal nog maar zo kort geleden is. Maar ik lees dat je toch plannetjes maakt om leuke dingen te doen en dat is fijn.
    Bedankt om weer een jaar lang blogjes te schrijven. Het was telkens fijn om hier op bezoek te komen!
    Fijne dagen gewenst!
    Hartelijke groet, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Floor.
    Een gezellig en waardevol blog weer van jou.
    Fijn dat je met de buurvrouw kon genieten van de intra tuin. naar de bee en mooie lapjes gescoord.
    Fybrafyl transplantatie leuk verzonnen. Ik doe het ook wel, en noem dat in de Friese taal "loskje". Goede en Fijne feestdagen . En suces en plezier met de D J doorpitten.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellig blog weer, Floor.
    Ik wens je fijne dagen en een heel goed 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was zéker een enerverend jaar voor je. Een jaar waar veel herinneringen aan vastkleven. Zeker nu rond de kersttijd.
    Ik wens je toch hele fijne, warme kerstdagen en alle goeds voor het komende jaar. Een warme groet van mij én Chago.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag lieve Floor,

    Het zal ongetwijfeld een vreemde kersttijd voor je worden. Toch hele fijne dagen en een héél goed en gezond 2019 gewenst!

    Liefs en hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat zal best een moeilijke kersttijd worden voor je!
    Gezellig om je blog weer te lezen.
    Liefs, Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ondanks alles wens ook ik jou goede feestdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De drukte van de decembermaand is bij mij op dit moment ook in volle gang. Maar: nog 2 dagen werken en dan heb ik heerlijk 12 dagen vrij, waarin niets moet. Ik wens jou samen met de kinderen en kleinkinderen fijne dagen, en alvast alle goeds gewenst voor 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die fiberfilltransplantatie heb ik ook wel gedaan, zie je later niets van. Ook voor jou fijne feestdagen en alle goeds voor 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat het dubbelen van de Dear Jane op de tafel kan. Het is toch zo'n naar klusje, helemaal als het op de grond moet gebeuren. Ik hik er ook al een tijdje tegenaan, er liggen twee tops klaar. Ik hoop er binnenkort echt mee te gaan beginnen.
    Lieve lapjes heb je gekocht, die komen ongetwijfeld wel een keer van pas.

    Alle goeds voor 2019 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. You make such beautiful things. I love to look at them...glad I decided to let you know I see your blog. Happy Stitching in 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Floor. Dank voor je laatste verhaal van 2018. Ik wens je ook 'n fijne jaarwisseling en 2019... alle gieds,vreugde en gezondheid met al je lieve mensen om je heen. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen