zaterdag 23 februari 2019

109....

Schreef ik HIER op 15 juni verleden jaar nog dat ik 101 Schildpad poppen in mijn verzameling had, inmiddels is dat opgelopen tot 109.
Ach, je weet hoe dat gaat met verzamelen hè, je wilt op een dag stoppen, maar dan zie je weer iets...
Zo gaat het immers ook met onze lapjes?


Deze mooie meid is pop 108. Ze is 64 cm groot.


Ze staat daar zo parmantig in haar leuke gebreide jurkje.


Van huis uit heet dit model Erika, maar ik heb haar Elise genoemd.


Nummer 109 is een heel klein ukkie. Hij zit zo lang bij Elise, maar hij gaat straks bij de  baby's.
"Straks" is als het me weer lukt om hem opnieuw te elastieken, want die zijn helemaal uitgerekt en verteerd. Ook zijn linkervoetje is stuk, maar dat laat ik zo, het is tenslotte al een heel oudje.

Verder heb ik tussendoor nog wat baby's gekocht. Ze zijn klein en ik vind ze altijd zo lief:




Geen echte pop met beweegbare armen en benen, maar wel een Schildpadfiguurtje is deze:


Ze staat daar zo grappig in haar badpakje! Haar officiële naam is Mädi, maar ik heb haar Mieke genoemd.


Dit is ook een baby, maar eentje die je vrijwel nooit ziet.
Hij is 40 cm en heeft een prachtig gezichtje.


Mijn poppenkind Tim zoals hij nu heet heeft prachtige grote bruine ogen en is ongeveer van 1925, dus ook al een heel oud popje.

Of het nog allemaal past in de poppenkamer????
Ja hoor, gewoon een beetje proppen, ongeveer net als in een volle stadsbus 😁

Gisteren naar het ziekenhuis geweest, het gips is van mijn arm verwijderd met zo'n enge cirkelzaag dat geen zaag blijkt te zijn.


Heb er nu een elastische kous om voor wat steun.
Moet zeggen dat het me erg tegenvalt.
Doordat het nu beweeglijker is, heb ik veel meer pijn als ik in de laatste week met het gips had.
Hopelijk wordt dat snel minder. Maar vooral op de plek van de breuk is het pijnlijk, zelfs als ik het aanraak.
Mag alles doen, maar niets zwaars, alles tot te pijngrens.
Die is nu dus al heel snel bereikt, dus doe- en kan ik minder dan eerst. Dat gips gaf nog wat steun.
Als het over 2 weken niet beter is moet ik terugkomen. Heb maar niet gevraagd wat ze dan e.v.t. gaan doen…. 😫
Maar goed, ik ga er vanuit dat het langzaamaan beter gaat.


Gelukkig lukt het me nu weer om te naaien, zodat ik verder kan gaan met mijn nieuwe project de Kersen-muisjes-quilt van Ingrid (Super Goof)


Ook appliqueren blijkt goed te lukken, daar ben ik heel blij mee, volgende week laat ik jullie het eerste blok zien dat dan wel af is, want ik was er al aan begonnen.

Wat ook begonnen is, is de lente:
Kijk eens wat ik in een buurtuin zag:


Duizenden wilde krokussen!


Ze staan maar kort, maar het is genieten.


Als de zon schijnt gaan ze zo mooi open.

Kijk, dat is een doorzettertje! "Lukt niet dat ken ik niet" heeft dit kleine stoere bolletje gedacht....


Heb mezelf op zware medicatie gezet.... 4 maal daags een stukje, dat schijnt heel goed te helpen bij het herstel van breuken.
Helpt trouwens ook nog voor heel veel andere kwalen 🤣

Wens  jullie een fijne gezonde en zonnige week toe.
Liefs,
Floor

Nieuws van Cordaid waar ik ambassadeur van ben.








20 opmerkingen:

  1. Lief als jullie een reactie willen achterlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige nieuwe aanwinsten weer! Vooral Tim vind Ik prachtig.
    Fijn dat je verlost bent van het gips. Ik hoop dat de pijn snel wegtrekt en dat bewegen je helpt en niet het tegenovergestelde effect heeft.
    Je hebt in ieder geval goede zelfmedicatie, chocolade is overal goed voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je poppen zijn prachtig
    en ja tijd heelt alle wonden en pijn, maar soms duurt het wel heel lang

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n breuk is niet niks, vooral nu het gips er af is, want je beweegt ongemerkt toch veel meer! Maar je hebt ondertussen wel prachtige poppen opgenomen in je verzameling, geweldig lieve gezichtjes. En ik kijk ernaar uit, je blokken van Supergoof!
    En chocolade is heerlijk, geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och Floor, wat een mooie poppen! Zelfs spaar ik wildebraspoppen.
    Het is toch wat met je pols hoor. Doe je het rustig aan?
    Ga veel in de zon zitten, krijg je vitamine D binnen voor sterker maken van botten, schijnt dat heel goed te zijn.
    Fijn weekend!

    Groetjes, Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wildebras poppen zijn ook erg leuk en regelmatig te koop op Marktplaats. Ga zeker in de zon zitten, maar heb ook medicatie van de arts gehad voor mijn broze botten.

      Verwijderen
  6. Je hebt echt een serieuze verzameling poppen, wat een schatjes allemaal! En Floor een beetje geduld met dat armpje van je, het komt vast goed en zal iedere dag wat beter gaan, maar dat duurt wel even...gelukkig heb je je eigen medicatie aangepast...iedere dag een beetje naaien..sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke poppen. Het is echt een prachtige verzameling. En wat fijn dat je je arm weer iets kunt gebruiken. En nu rustig verder. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi al die poppen. Tim is geweldig.Sterkte met je arm hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel heel mooi de poppen familie.
    Stuk voor stuk groot en klein.
    Goed dat je wat krijgt voor broze botten.
    Je eigen medicatie ziet er lekker uit.
    Fijn weer wat steekjes te kunnen zetten.
    Wel rustig aan hoor.
    Hoop dat de pijn spoedig afneemt, en je een goed herstel mag hebben.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh iedere keer als ik bij jou al die mooie poppen zie denk ik hoe vind je die toch iedere keer. En zijn er nog zoveel bewaard gebleven.
    Fijn dat het gips er af is jammer dat je nu nog pijn hebt.
    En heerlijk je kan weer steekjes zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al jouw poppen zijn prachtig maar mijn favoriet van deze serie is het hindeloper kakstoeltje met blije baby. Jammer, dat je nog zoveel pijn hebt, dat is zo vermoeiend. Maar je hebt een lekker medicijn gevonden. Geniet van het mooie weer de komende dagen, dat werkt ook helend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige verzameling hoor jou poppen. Een kamer vol geweldig.
    Fijn dat je weer wat steekjes kunt zetten nu, maar rustig aan hè. Hoop dat de pijn snel beter word, sterkte.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie poppen heb je bij je verzameling toegevoegd. En je hand pols het heeft tijd nodig. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve verzameling en zo leuk dat ze een naam hebben en niet anoniem zijn. Beterschap met je arm. Hopelijk kun je weer spoedig op vol vermogen met het quilten bezig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd leuk om weer een stukje van jouw poppencollectie te zien. Er zijn werkelijk prachtige gezichtjes bij.
    Toch vervelend dat je zonder gips zoveel meer pijn voelt. Gelukkig kan je wel appliqueren. Hopelijk gaat het snel veel beter gaan.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke uitgebreide poppenfamilie heb je intussen opgebouwd Floor, erg mooi. Ik hou er wel van als mensen zo gepassioneerd iets verzamelen. En je nieuwe aanwinst zit er mooi bij op je prachtige geruite quilt. Hopelijk zet het herstel van je pols goed door. Ik heb zelf nog nooit iets gebroken (direct even afkloppen), dus ik kan je helaas geen tips geven hiervoor. Beterschap, en hopelijk tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je een prachtige verzameling! Ken je alle poppen uit je hoofd? Ik bedoel.. stel; ik doe een blinddoek bij je om, haal een pop tevoorschijn, blinddoek af, en...
    Dat ukkie is ook zo leuk!
    Doe nog maar voorzichtig met je pols hoor, als het nog steeds zo pijnlijk is... oeps..
    Ik ben blij voor je dat je weer wat met je lapjes kunt doen, want dat heb je toch wel erg gemist! En de zon schijnt ook speciaal voor jou hoor Floor!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Floor,

    Oei, naar dat het zo gevoelig is. Wel een opluchting dat je kunt appliqueren! Lekker van genieten dan maar, toch?
    Je poppen zijn weer leuk.
    Heel veel snelle beterschap!!!

    Groetjes, Carolien

    P.S. Ja, je hebt dat kapsel al langer, maar nu was het wel korter wat ik zag. ;) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aan de ene kant fijn dat het gips er af is, maar jammer dat je nu eerder pijn hebt. Gelukkig wel weer een beetje naaien en appliqueren.🤗

    BeantwoordenVerwijderen