zaterdag 25 mei 2019

Werk aan de winkel!

Wat is het genieten van mijn tuin momenteel, niets anders dan bloemen!


Vooral als ik op het bankje achterin de tuin zit, met dit uitzicht is het genieten.


Maar vanuit de huiskamer is het ook heel mooi.


Had voor het tweede jaar op rij oranje klaproosjes gezaaid, maar ze worden bij mij altijd geel, misschien ligt het wel aan de grond?


Niet zelf gezaaid, maar spontaan tussen de tegels gegroeid, deze mooie witte Vingerhoedskruid.
Wat een wonder, zo'n grote plant die zich een weg naar boven worstelt.


Als ik met Jody aan kom lopen naar mijn huis hier op de hoek, kan ik ook genieten van de mooie blauwe regen van de buurtuin die rijkelijk over hun schutting hangt.

Maar het is niet alleen genieten wat de klok slaat, er moet ook gewerkt worden.
Deze keer niet in mijn tuin, maar in het voortuintje van mijn lief.


Dus woensdag eerst samen naar Intratuin voor de broodnodige plantjes. Dat is natuurlijk helemaal  geen straf 😀


Zo is het maar net... "Geluk is plantjes kopen"!


Op vrijdagochtend ging ik aan het werk om al het onkruid weg te halen in zijn tuin.


Jaren niets aan gedaan, dus het was best veel...


Gelukkig bleven er nog wat plantjes staan, en de rest was onkruidvrij, omgespit en bemest.


Terwijl Theo aan de andere kant van de tuin aan het opruimen was...


... plantte ik vandaag de gekochte plantjes.


Dat ziet er gelijk heel anders uit! Nog wel een beetje kaal, dus misschien moeten we nog maar eens terug naar het tuincentrum... 😉
Vermoeiende dagen voor mij, maar ik kreeg er veel dankbaarheid voor terug... lief is dat...


Wat niet zo lief is, is dat "mijn" meesjes zijn uitgevlogen en onmiddellijk zijn opgepeuzeld door de klaar zittende eksters, waar er hier steeds meer van komen.
Ze hebben geen vijanden, dus hun gebroed tiert welig, elk jaar meer van die moordenaars 😫
De natuur is niet alleen mooi, maar ook hard.

Krijg regelmatig de vraag hoe het nu met mijn pols gaat waar ik dystrofie aan had gekregen na de breuk in januari.
Het gaat beter. Heb weer meer kracht en kan dus ook weer remmen met mijn fiets, dus lekker zelf overal naar toe.
De speciale hand- en polsfysio-therapeut heeft veel gedaan maar ze is bang dat het niet helemaal meer goed komt.


De beweeglijkheid is niet zoals het hoort dus is het quilten een probleem. 
Met de quiltring en de aunt Becky lukt het helemaal niet, ik moet mijn pols daar teveel voor draaien, maar zonder dat lukt het zo'n 10 minuten per dag, en maar 2 steekjes tegelijk, dat zet dus geen zoden aan de dijk. 
Wanneer mijn Dear Jane af zal zijn.... voorlopig niet dus.
Gelukkig lukt het patchwork en appliqueren wel.

Wens jullie een fijne zondag en een leuke week.
Liefs,
Floor













16 opmerkingen:

  1. Lief als je een reactie schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat boft Theo met jouw tuiniersbloed.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat b(l)oeit er veel in jouw tuin, het ziet er schitterend en ook heel gezellig uit. Theo boft maar dat jij groene vingers hebt. Zijn tuin ziet er nu al heel anders uit. Leer je hem wel hoe hij het bij moet houden? Anders kom je helemaal niet meer aan quilten toe. Gelukkig gaat het met de pols al wat beter, hopelijk zet die verbetering door. Geniet van het weekend samen in de tuin, 's morgens bij de een, 's middags bij de ander. Het is maar net waar de zon schijnt en de wind niet waait. Good goan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De planten bij jou zijn al veel verder dan bij ons in de tuin .
    Fijn dat je niet alleen quilt vingers maar ook groene vingers hebt.
    Nu twee tuinen om van te genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, zo is het Floor... altijd maar kijken wat er allemaal wèl lukt en kan! Daar voelt een mens zich gelukkiger bij dan bijven hangen in het negatieve.
    Fijn dat je vooruitgang ziet bij je pols en dat je weer lekker kunt fietsen (en remmen...)
    Oh, wat is de tuin van Theo opgeknapt! En dat is toch leuk om zo samen bezig te zijn en elkaar te helpen... Maar hij boft wel met je groene vingers hoor!
    En jij hebt een heerlijke bloemenzee... wow.. een paradijsje die tuin van je.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb jij toch een prachtige tuin Floor en die van Theo ziet er ook weer super uit dankzij jouw groene vingers!
    Jammer dat het quilten niet lekker meer lukt. Wel goed dat je het blijft oefenen. Volgens mij helpt de nodige beweging zeker op weg naar herstel. Ik hoop voor je dat er toch nog wat verbetering mogelijk is.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tuin, zo heerlijk vol met bloemen en gezellig ziet het er uit! Ook de voortuin van je vriend is al mooi opgeknapt! Wat jammer dat het niet goed lukt met quiltsteekjes zetten, maar toch kun je nog wat steekjes zetten. Ik hoop voor je dat er toch wat meer verbetering in komt.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet even hard als jou bij het lezen van deze post. Zó fijn om met z'n tweetje plantjes te gaan uitzoeken en nadien de tuintjes in orde te maken. Kijk toch eens naar die prachtig bloeiende blauwe regen. Wat een uitbundige verwelkoming!
    Je pols gaat aangeven hoever je zal komen met je DJ. Langzaam maar zeker is ook een manier als het niet anders kan!!
    Hartelijke groet, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk genieten in jouw eigen fleurige tuin. Heerlijk! Maar nu ook bij Theo, nu zijn tuin de liefhebbende groene vingers van jou heeft mogen ervaren. Theo zal er ook wel schik in hebben.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk genieten in je tuin. En wat een groot nieuws!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige tuin heb je zeĺf zeg. Heerlijk vol met planten zeg.
    Die van vriendlief kan nog wel hulp gebruiken...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Floor... ik lees het grote nieuws nú pas... Wat ben ik blij voor je dat je weer "samen" kunt ervaren in je leven. Fijn dat jullie zo'n heerlijk eerste uitje hebben gehad. Wat is je tuin mooi, maar dat zal heel wat onderhoud vergen. (De blauwe regen van de buren krijg je er zomaar gratis bij, hoe leuk is dat :) ) Minder leuk nieuws over de meesjes... Eksters zijn echte rovers; in mijn vaders tuin ging het net zo. Hier lopen er zoveel katten rond (niet van mij hoor) dat geen vogel het in zijn koppie haalt om hier een nestje te bouwen.
    Ik hoop dat je pols toch nog wat soepeler wordt in de loop van de tijd. En met elke dag een paar steekjes gaat het dan wel langzaam, maar het staat ook niet helemaal stil!
    Liefs van mij, en geniet van alle goede dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jullie tuin is prachtig, ook super dat je pols weer meewerkt
    zodat je ook je mooie quilt kan afwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het fijn om te lezen dat je zo'n leuk leven weer hebt. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Floor.
    Genieten van de kleuren in jou tuin ik kan het mij helemaal voorstellen want het is buiten nu zo mooi, allemaal fris groen en prachtige bloemen kleuren.
    Natuurlijk is werken niet altijd leuk maar een bezoek aan een tuincentrum is geen straf toch en als je dan het eindresultaat ziet in de voortuin van jou lief is het de moeite dubbel en dwars waard. Vind zo leuk om de foto van jullie beiden te zien die geeft een goed beeld van twee mensen die blij zijn met elkaar.
    Ik zou zeggen geniet met volle teugen van alles wat er nog op jullie op pad komt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, je hebt een gezellig blog gemaakt. Mooie tuin hoor, lekker veel bloemen. En dan waarschijnlijk ook bijen die in en uit vliegen. De tuin bij buurman-lief kleurt straks vast ook mooi. Je laat het ons nog maar een keer zien.

    BeantwoordenVerwijderen