vrijdag 22 november 2019

Vakantie Egmond aan de Hoef.

We zijn alweer een weekje terug van onze vakantie in Egmond aan de Hoef.


We hadden een mooi vrij nieuw huisje, maar het was erg koud, beetje te koud voor de tijd van het jaar.


Maar zondag was een prachtige zonnige dag, dus gingen we naar het strand van Egmond.


Lekker gewandeld, Jody mocht ook mee natuurlijk. Ze zag voor het eerst de zee, maar had alleen maar oog voor alle honden die er ook waren, die moesten natuurlijk worden weggejaagd, hoewel ze het opgaf na de 20ste hond :-)


Zo af en toe waaide ze uit haar vachtje...


... en wij ook.


Maandag (een regendag) gingen we op bezoek bij Theo's zus en zwager, die daar wonen. Hij kreeg van hen een mooi boek over Alkmaar, de stad waar hij geboren is.
Ik had 's avonds geen kind meer aan hem, dat snap je...


Dinsdag had ik afgesproken met Chris, die daar vlakbij woont. Dat was een leuke kans om haar eens in het echt te zien en te spreken, hoewel ze jaren geleden ook eens bij mij was geweest.
Over dat bezoek schrijf ik volgende week een apart blogje.


Dinsdag was ook de verjaardag van Theo, maar hij vierde het niet echt. Wel gingen we natuurlijk gezellig samen uit eten. Het smaakte heerlijk en we hebben er van genoten.


Jody mocht mee, maar ja, ze moest alleen maar wachten en kreeg niets.... zielig hè?
Maar dat is ze gewend hoor.


Woensdag ging de reis naar Bergen. De Ruïnekerk was erg mooi. Ik hou er wel van als een vervallen of beschadigd gebouw blijft zoals het is.


Uit veiligheidsoverwegingen was er wel gerestaureerd, maar zo mooi dat het niet echt opviel


Theo is gek op kerken, dus dat was voor hem genieten.


We genoten ook van de straatjes en de oude huizen.
Er waren ook gezellige winkeltjes, waar ik natuurlijk altijd naar binnen wilde ...




... en waar ik onder meer deze beeldige muisjes kocht. Ze zijn om op te vreten toch?


Deze twee zijn ook op op te vreten, maar dat bedoel ik natuurlijk niet letterlijk.
Zijn ze niet schattig?
Ze keken precies op het zelfde moment achterom waar een kindje stond met brood.
Was er net op tijd bij om dit mooie plaatje te schieten.
Misschien is het wel een tweeling?


De volgende dag gingen we naar Alkmaar. Een mooie stad met veel oude gebouwen en mooie panden.


Prachtige straatjes waar de tijd heeft stilgestaan.


Ook heel veel winkels, waar ik onder meer deze spannende etalage aantrof. Geen idee welke winkel het was, maar de etalage beviel me wel haha!
De etaleur en 2 verkoopsters waren aan de etalage bezig en ze vonden het zo leuk dat ik daar een foto van maakte.
Toen ik aan ze vroeg wanneer hij zijn handen weg haalde, lagen ze dubbel van het lachen en wij ook natuurlijk.
Ze zullen wel gedacht hebben.... "waar die vrouw nog aan denkt op haar leeftijd"....
Ach soms voel ik me gewoon 18, vooral bij het zien van zo'n mooie man :-)


Theo liet het niet op zich zitten, en kuste toen pardoes op straat het kaasmeisje van Alkmaar!
Kijk, zo ver ben ik nou weer niet gegaan hè?
Je snapt wel dat we op deze vakantie veel gelachen hebben, dat doen we trouwens bijna altijd, we hebben veel lol samen.


Tot slot nog even een foto gemaakt van een mooie boot (vooral de masten) die daar lag, en weer naar huis, want elke middag heb ik mijn middagslaapje nodig jammer genoeg.


De laatste dag alweer, we gingen naar een heel groot tuincentrum met een hele grote kerstmarkt.
Eigenlijk veel te groot, je kon niet anders dan de hele route afleggen voordat je er uit was.
Jody mocht niet naar binnen, dus maar in de kar gezet, dat vond ze helemaal niet leuk :-(




Het viel ons tegen, erg veel kitsch zoals je wel ziet op deze foto's. Helemaal niet onze smaak.
Als je zo'n rij Maria beeldjes ziet, heb je er echt geen behoefte aan om er één te kopen toch?
Geef mij mijn eigenste Intratuin in Utrecht maar.



De verlichte huisjes vind ik altijd wel leuk, vooral als je de dingen dichtbij bekijkt, zoals deze leuke voorstellingen van Sinterklaas en een bruidspaar in de koets.


Onze kleine Jody was net als wij 's avonds uitgeblust. We zaten lekker op de bank bij de t.v. uit te puffen. Ik natuurlijk met mijn lapjes die ook mee waren.


En kijk eens hoe ijverig ik ben geweest? Acht hartenblokjes gemaakt.
Denk dat ik er inmiddels wel weer een rij aan kan zetten.

We hebben alweer plannen voor de vakantie van volgend jaar. Na jarenlang niet op vakantie te zijn geweest krijgen we de smaak te pakken.
Maar dat duurt nog even. Eerst nagenieten van deze vakantie en voorpret hebben voor de kerstdagen die er weer aankomen.

Een heerlijke week gewenst!
Lieve groetjes,
Floor








21 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige vakantie heb je gehad. Het plezier spat er van af. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt zien dat het hard waaide op het strand! Maar als je maar in beweging blijft...Ik kan zien en lezen dat jullie het erg leuk hebben gehad! En zelfs bezoekjes afgelegd. Chris en jij lijken wel zussen...
    De foto's van het tuincentrum lijken wel genomen in onze Intratuin. Ik denk dat die heel erg verschilt met die in Utrecht!
    Wat een eenheidsmeuk hier zeg...
    En nu weer lekker thuis en genieten van de herinneringen en de nieuwe plannetjes.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat was een heel fijne vakantie, mooie foto's gemaakt.
    Echt leuk de muisjes, de hartjes zijn leuk en lief. en leuk bij Chris op bezoek te gaan
    Fijn dat jullie zo genoten.
    Felicitaties voor de jarige Theo nog.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal vergeten om, er zelf een reactie op te zetten, anders krijg ik ze niet binnen per mail.
    Nu nog maar eventjes dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie genieten zo samen, zo fijn toch.
    Leuke dingen gezien en gedaan hoor.
    Gefeliciteerd met zijn verjaardag en nu lekker nieuwe plannen maken.. ...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat jullie genoten hebben Bergen en Alkmaar zijn ook mooie steden om te bezoeken.
    Leuk hoor die foto van Chris en jou samen prachtig om te lezen dat een hobby mensen verbinden kan. De stofjes van een paar hartjes komen mij bekend voor zo leuk om dat te zien.
    Geniet van de laatste maanden van het jaar dat vind ik ook zo fijn.
    Fijn weekend.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke week weg. En iedere dag op pad in het mooie Noord-Holland is geen straf. Wij gaan altijd naar de kerstmarkt in Bergen, leuke dag uit.
    En nu lekker gaan genieten van de voorpret voor Kerstmis, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was een fijn weekje ondanks de kou. En nu maar lekker thuis in de warmte nieuwe reisplannen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk uitje Floor. Zo fijn als je samen lol hebt! Ik geniet met je mee middels je gezellige verhaal en foto's. leuk dat je Chris hebt ontmoet ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk weekje weg.
    Lekker de toerist uithangen.
    En heel veel lol...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een genoegen om jullie verhaal te lezen, zo samen genieten van alles en het plezier spat er van af..de muisjes zijn super schattig..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fijne week en heerlijk om naar de volgende vakantie uit te kijken. Mooie hartenblokjes!
    Groetjes, evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha die Floor! Ja, het was leuk dat jullie bij ons op bezoek kwamen, echt gezellig en lekker bijgepraat. Chago heeft er ook van genoten. En je roosjes staan nóg op de salontafel!
    Jullie hebben tóch een heerlijke week gehad en wat een mooie foto van die reeën!! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer een heerlijk verslag van vele uren genieten, fijn dat dat weer zo kan! En nee, die massa Maria's zijn niet leuk ...
    Je hartjes zien er gezellig uit!

    Fijne week en hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk even een weekje uitwaaien. Jullie hebben veel gedaan en gezien. Fijn om zo samen te kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke vakantie hebben jullie gehad. Leuk blogje daarover. Fijne decembergezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat was weerleuk om naar je mooie vakantiefoto's te kijken en de grappige verhalen. Ik zie je daar al staan voor het etalageraam met je fototoestel in de hand. Snap dat je nu al denkt aan een volgende vakantie.
    Nu ga je zeker met de Kerst voorbereiding beginnen?? Of eerst de Sint??
    🥰Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Floor,
    Fijn dat jullie weer kunnen genieten van vakantie houden. Er is een tijd geweest dat je hoofd er niet naar stond. Als je dan alleen bent is het ook niet zo vanzelfsprekend om op vakantie te gaan. Maar nu met z'n tweetjes is het weer gezellig en hebben jullie er weer zin in. En jullie hebben ons ook mee laten genieten. Die muisjes zijn zó schattig!! Die op het sleetje is echt geweldig!!
    Mijn felicitaties nog aan de jarige. Altijd gezellig om deze gebeurtenis met een etentje te vieren.
    Ik zie dat jouw neus ook al richting kerst staat. Gezellig om al hier en daar wat te gaan rondkijken. Al valt dat soms ook tegen -:))
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Floor wat heerlijk dat je weer een maatje hebt om van zoveel leuks te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen