zaterdag 21 december 2019

Kerstmis.

Zoals jullie vast wel weten, ben ik gek op het kerstfeest.
Niet om kadootjes of veel en duur eten, maar voor de sfeer, de lichtjes en de gezelligheid.
Heb het de laatste tijd daarom ook best druk gehad met veel leuke dingen.
Wordt weer een berichtje met veel foto's :-)


Toen mijn kleindochters hier logeerden, gezellig samen naar de kerstmarkt geweest.


Zo'n prachtig versierde eettafel heeft eigenlijk helemaal geen eten nodig :-)







Al die verlichte huisjes en tafereeltjes , zo leuk. Maar ik houd me in, laat me niet verleiden...


... maar werd tijdens ons bezoek wel verleid tot een onderonsje met de kerstman, die me vrolijk toesprak.


Zelfs kapot gevallen kerstballen leveren een mooi plaatje op.





Thuis heb ik het ook gezellig gemaakt met heel veel lichtjes.
Ook twee kerstgroepjes, daar hield ik al zo van als kind.


Natuurlijk een kerstboompje...


... mijn knusse verlichte winkelstraatje ontbreekt ook elk jaar niet.


En ook Wim wordt niet vergeten.






Vrijwel elk jaar ga ik ook naar de kerstmarkt in de Twijnstraat hier in Utrecht.



Lekker snuffelen en soms iets kopen, zoals deze twee.


Ja, dat snuitje van dit antieke Scandinavische beeldje.... heb een tijdje heen en weer gelopen bij die kraam, maar het was sterker dan ik (dat is al snel bij mij hoor, haha).


Zelfs mijn eigen quiltwinkel is helemaal in kerstsfeer. Trudie heeft flink uitgepakt en het leuk versierd.





Ben al aan het oefenen geweest met het bakken van OVIBOLLEN.
Dat zijn oliebollen in de oven gebakken.
Het mislukte steeds, kreeg ze niet uit de verschillende vormen die ik had aangeschaft, maar met deze siliconenvorm is het prima gelukt.
Ze smaken wel iets anders dan gewone, maar ook lekker, en geen stank en een schone keuken, dat is ook fijn.


Ben dus ook al een beetje met het einde van het jaar bezig, de gemeente ook zo te zien.
Benieuwd of het gaat helpen.


Tot slot van deze lange blog, wens ik al mijn lieve lezers mooie kerstdagen toe en een vrolijke en veilige jaarwisseling.
Theo en ik gaan er met onze families ook van genieten.

In het nieuwe jaar kom ik weer terug, maar heb me wel voorgenomen niet meer elke week iets te schrijven, want ik heb de laatste tijd helaas wat minder op quiltgebied te laten zien.

Geniet van de lichtjes en van elkaar!
Liefs,
Floor



22 opmerkingen:

  1. Lief als ik reacties van jullie krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Floor voor deze mooie kerstreportage. Wat een schattig popje heb je gekocht, ze past precies bij jouw winkel. Je hebt sfeervolle hoekjes gemaakt in huis, geniet ervan samen met je dierbaren. "Good goan", ook met de Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig popje, moest wel beetje lachen dat je zoiets niet kan weerstaan. Ook ik hou van de gezelligheid van het kerstfeest. Je hebt het leuk versierd in huis, met oviebollen straks met Oud&Nieuw dan is het heerlijk knus en volle buikjes. Fijne feestdagen Floor en Theo, met jullie familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,

    Hele fijne kerstdagen gewenst en ook alle goeds en geluk voor 2020!
    Ik las dat je naar de kerstmarkt op de Twijnstraat bent geweest ... dan heb je onze jongste dochter Fleur misschien ook wel gezien :) Ze werkt (tot 4 jan., daarna gaat ze weer studeren) bij Studio Jux in de Twijnstraat en ze hadden ook een standje voor de markt.
    Je huis ziet er weer gezellig uit. Geniet-ze!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne feestdagen.
    We hebben vandaag het al een beetje gevierd. Met z'n allen gegeten en cadeautjes gegeven. Dat krijg je als de jeugd ouder wordt. Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt weer lekker veel kerstsfeer opgesnoven dit jaar. Gezellig met Theo en ook weer je kleinkinderen. Veel plezier straks met elkaar, de beste wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk be zoek weer aan je favorite kerstmarkt. Je kunt er je fantasie zo heerlijk los laten met al die mooie dingen, en wat worden Lois en Sydney groot! Ik wens jou, Theo en jullie beider families hele mooie en gezellige dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Floor wens je hele fijne kerstdagen toe, gezellige foto's van de kerstmarkt. Vind het gezichtje van je nieuwe aanwinst zo aandoenlijk, goeie aankoop.
    Veel plezier toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn blogje weer Floor. Ik wens Theo en jouw goede en gezellige feestdagen, Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie plaatjes horen echt bij deze tijd. Ik wens jou ook hele fijne dagen toe en een warm 2020.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De een geniet van de decembermaand en voor de ander kan het niet snel genoeg januari worden.

    Jij komt wel aan je trekken met al die feestelijke kerst bling bling in tuincentra's aan je foto's te zien.

    Kom in deze tijd bewust niet verder dan bij m'n bloemist voor wat snijgroen van Nobilis,Ilestakken met rode bessen,kleine bosjes Mistletoe en deze keer geen Buxuskrans maar een van olijftakken met blad, ben van de natuurlijke materialen.
    Geen koude ledverlichting maar rustig brandende vlammetjes van kaarsen in kroonluchter en waxinelichtjes in oude confiturepotten.
    Weet haast wel zeker dat ik mijn gasten niet blij ga maken met goudversieringen en idem windlicht op gedekte tafel......
    ze laten zich liever verrassen door met liefde en passie bereidde gerechtjes van goede producten waar ik graag voor in de beurs tast en bovendien het huis vullen met de lekkerste geuren.
    Smaken verschillen en dat is maar goed ook anders zou het ook maar een saaie bedoening worden.

    Lieve Floor ik wens ook jou en allen die je dierbaar zijn Sfeervolle Kerstdagen en Voorspoedig Nieuwjaar!!!

    Groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Ger. Zelf hou ik ook heel veel van natuurlijke materialen, maar met kerst mag het over de top zijn met heel veel lichtjes.
      Ook echte kaarsen hoor.
      De kerst bij jou lijkt me ook heel fijn en gezellig, zou wel eens om een hoekje willen kijken :-)
      Fijne kerst gewenst!
      Lieve groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  12. Gezellig blog weer Floor, heerlijk toch een sfeervolle Kerst, voor jou en Theo de allerbeste wensen en geniet van elkaar en de familie!,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook voor jou en allen die je lief zijn Fijne feestdagen, en een gezond en gelukkig nieuwjaar.
    Je bent heerlijk aan het genieten alles wat met kerst heeft te krijgen. Heel vel leuke mooie foto's
    mooie en vele foto's.
    En die oliebollen ga ik ook eens proberen. Ik doe nu altijd appelbollen in de oven, ( bladerdeeg) De vette uit de olie verdragen we niet meer.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Floor,
    Ik geniet net zo veel als jij van al die sfeervolle verlichting in deze kerstperiode. De dagen zijn nu zo kort en donker dat die vele lampjes binnen het toch gezellig maken.
    IK wens je héél gezellige dagen in het gezelschap van allen die je lief zijn. En voor 2020 een goeie gezondheid en vele mooie momenten!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel fijne dagen met elkaar gewenst!
    En goed 2020!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je huis is helemaal in kerstsfeer! Je geniet er echt van hè...
    Ik wens je fijne dagen en alle goeds voor 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kerstblog. Voor jullie ook fijne feestdagen en een kreatief 2020

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijne kerstdagen Floor met allen die je lief zijn.
    Groetjes Marja
    🎄🎄🎄

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat weer een heerlijk blog verhaaltje. Ik wil je graag bedanken voor al je lieve reactie dit afgelopen jaar en wens je een mooi, creatief en gezond 2020.
    Lieve groetjes, evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat superleuk, de quiltwinkel in kerstsfeer. Je hele huis ziet er gezellig uit hoor. Ik heb dit jaar voor het eerst ook wat meer gedaan in en om het huis qua sfeerdingen. En dat is zo goed bevallen dat ik het volgende Kerst weer hoop te doen.
    Naar welk tuincentrum ga je altijd, het ziet er op de foto's altijd zo mooi en sfeervol uit. Ik houd niet zo van winkelen in de stad, maar van naar tuincentra gaan des te meer.

    BeantwoordenVerwijderen