dinsdag 3 maart 2020

Daar zijn de Kersenmuisjes weer!

Het is lang geleden dat ik wat liet zien van de Kersenmuizenblokjes.
Keek even bij mijn oude berichten, dat was in oktober!


Dus de hoogste tijd dat ik het volgende blok laat zien.


"Meten is weten", dat is zeker waar, want als we willen weten hoe groot een quilt moet worden, of hoeveel stof we nodig hebben.... we meten wat af!


Maar op deze manier komt het (bijna) altijd helemaal goed.



Hebben jullie wel gezien dat er op dit blok tweelingmuisjes te zien zijn? Wat zijn ze schattig hè.
Waarom ze in de ringen hangen?
Op de kersenmuisjes quiltschool hebben ze natuurlijk ook een gymnastiekzaal. En om het nuttige met het aangename te combineren leren ze meten in de gymzaal.
(Nou vraag ik me eigenlijk wel af wat het nuttige is en wat het aangename....  :-)


Nog een blok dat ik klaar heb.


Deze heet Show and tell.
Daar zijn we allemaal gek op is het niet?


Als we een quilt af hebben is het zo leuk om die aan de anderen van de bee te laten zien. Je mag ook best trots zijn als je weer een mooie quilt af heb.


Het lijkt wel of dit muisje toch een beetje twijfelt of de anderen haar quilt wel mooi vinden.
Ja hoor leerling Kersenmuisje, we zijn trots op je!


Waar ik ook een klein beetje trots op ben, is deze foto.
Maakte hem gisteren in het park. Het is een Aalscholver die bezig is om zijn vleugels te drogen zodat hij weer omhoog kan vliegen de boom in.


Even een beetje dichterbij....
Eigenlijk best gek dat zijn verenpak niet waterdicht is zoals bij andere watervogels, maar dat komt (heb het even opgezocht) omdat ze heel diep en lang duiken om aan vis te komen, en dat gaat beter met een nat verenpak omdat ze anders een te groot drijfvermogen hebben.
Zo heeft de natuur overal een oplossing voor.
Dat is trouwens één van mijn vaste uitdrukkingen:  "Voor alles is een oplossing".

Wens jullie fijne dagen met veel zon, daar hebben we allemaal wel zin in denk ik.
Liefs,
Floor




18 opmerkingen:

  1. Fijn als ik een berichtje van jullie krijg!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig, die muisjes. En die aalscholverfoto is echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, die lenige muisjes. En die aalscholver foto is een prijsplaat in zwart-wit. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze lief die muisjes met hun aardbei kersenbroekjes. En zo mooi gemaakt allemaal.
    Heerlijk om te bewonderen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze schattig, de blokken van de kersen-muisjes. Zoals ze in de ringen hangen is wel erg gevaarlijk! En wat een snoepie, die ene met Show&Tell. Je hebt prachtige foto's gemaakt van de aalschover.
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk met bewondering naar het resultaat van je schattige muizenhandwerk.

    Wat je uitdrukking betreft: een waarheid als een koe,
    maar.........vraag soms niet hoe....

    Na regen komt zonneschijn
    geniet er van en lieve groet

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat een schatjes je tweeling. Ook zo sportief en goede quilters. Wat een prachtige quilt heeft ze gemaakt. Je hebt een mooi aalscholver moment vast gelegd. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke blokken zijn het geworden, complimenten,ook voor je foto's.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn je muisjes leuk geworden.
    En het lijkt wel of deze winter de winter van de aalscholvers is.
    Er zijn er zo vreselijk veel op dit moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om ze weer te zien! Ik dacht dat ze een winterslaapje hielden.. Maar ze voelen natuurlijk dat de lente er aan komt...
    Wat word ik vrolijk van het zien van deze deugnietjes, ze zijn zò leuk.
    Prachtige foto maakte je Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent een ware kunstenares Floor, zo mooi als jij die muisjes maakt.
    Mooie foto van de aalscholver!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik sluit me aan bij de vorige schrijfster.
    Een kunstenares. Zo mooi en vrolijk de muisjes. En het verhaaltje weer zo bijpassend.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn de muisjesblokken. En wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Floor,

    Je muisjes zijn weer superleuk! En jee, die aalscholver ... nooit geweten van de nuttigheid van de natheid, zal ik maar zeggen ;) Mooie foto!

    Fijne week en geniet je ook zo van het zonnetje?
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Prachtig, prachtig zijn die muizenblokjes van jou. Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt met zulke kleine stukjes stof. Maar jij hebt gouden handen. Zó ongelooflijk mooi gemaakt!!
    Wat een mooi moment met de aalscholver. En het leuke weetje kregen we er gratis bij -:))
    Fijn weekend!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen