dinsdag 19 mei 2020

Kunst.

Mijn oudste kleindochter Lois kreeg online opdrachten van school, waaronder leuke projecten.
Ze moest onder andere een verhaal schrijven, en een film maken.
Die film is enig, maar mocht ik niet laten zien op mijn blog.


Ook een hele leuke opdracht was om een foto te maken naar een schilderij naar keuze.
Ze had er - met veel hulp van pappa natuurlijk - 4 gemaakt, waarvan ik deze het mooist vond.
Onderstaand schilderij hebben ze in beeld gebracht, samen met Sydney haar zusje.


Zo leuk gedaan!


Dan deze.
Die "getekende" persoon is mijn jongste zoon, haar vader...
(Wat je met de computer toch allemaal kunt doen...)


... en samen stellen ze dit schilderij voor.


Ook deze weer zo leuk gedaan n.a.v. onderstaand schilderij.




Uiteindelijk heeft ze voor deze opname gekozen om in te sturen naar school.
Haar zusje als klassiek schilderij. Wel een heel ander diertje in haar handen :-)
Zo leuk en mooi gedaan, mijn complimenten Lois. Ook voor Sydney en Dustin.


Ze kreeg voor deze opdracht een welverdiende 10. Geweldig hoor Lois!
Heerlijk zo'n school met van die creatieve vakken, heel anders dan alleen dat gestamp van vroeger toen ik jong was.


Er staat met dit mooie weer ook weer zoveel in bloei in de tuin.
Natuurlijk deze Erigeron Karvinskianus, die elk jaar zo mooi in bloei staat in de grote betonnen bakken in de voortuin.
(Ze blijven niet alleen in de bakken)


Deze zijn ook spontaan uitgezaaid, ze komen zo langzamerhand overal tussen de tegels op, want daar doen ze het het beste. Dus laat ik ze staan en geniet.


Zeepkruid, ook zo mooi voor in bakken of een rotstuin.


Heb ook weer heel veel gele klaproosjes die zicht snel uitzaaien.


De sneeuwbal struik (Viburnum) heeft dit jaar heel veel bloemen.


Dus maar wat takken afgeknipt voor binnen in een vaas.


Kijk eens hoe groot ze zijn! Daarom hangen de takken ook zo naar beneden, gewoon te veel gewicht.


Had jullie al verteld over het kleine visje wat geboren is in mijn aquarium.
Kijk daar bij het mini bloempotje zwemt hij (of zij)
De ook al kleine Neon-Tetra daarboven als vergelijking hoe klein hij is.


Inmiddels groeit hij goed en wordt steeds brutaler.
In het begin verstopte hij zich, maar nu doet hij al lekker mee met de andere visjes.


Zo, ga straks weer in de tuin zitten met mijn blauwe William Morris op schoot. Schiet lekker op met quilten, elke dag een uurtje.
Dat lukt goed omdat er niet zoveel naden in zitten.


Wens jullie allemaal veel geniet-momentjes op balkon, in de tuin, en in de natuur.
(Ook met afstand houden en niet de drukte op te zoeken valt er nog veel te genieten)

Veel liefs van mij,
Floor

18 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk gedaan door je kleindochters. Ik heb er een hele tijd naar zitten kijken. Wat een superopdracht ook van die school.
    Ik herken de William Morris stof meteen. Maar verder ben ik een absolute nitwit dus eh... wat is dat voor apparaatje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat apparaatje is een naalden doortrekker.
      Als je een aantal steekjes tegelijk op je naald hebt staan, dan is het moeilijk om dat kleine naaldje er doorheen te trekken.
      Dan zou je last van je vingers kunnen krijgen.
      Dat groene band er omheen heb ik zelf gedaan, omdat het te groot was voor mijn dunne vingertjes 😊
      Onder de quiltring aan mijn andere hand heb ik ook nog een aunt Becky, dat is om de naald weer terug naar boven te sturen.
      Ja, quilten is nog een heel gedoe haha.

      Verwijderen
  3. Dag Floor,
    Wat heb ik genoten van de opdrachten die je geweldige kleindochters hebben uitgevoerd. Prachtig om die creativiteit bij de meisjes te zien. Zoals ik al dacht is Lois met vlag en wimpel geslaagd!! Van harte gefeliciteerd meisje!!
    Wat een overvloed aan sneeuwballen draagt die struik. Goed idee om er binnen een vaas mee te vullen. Geniet er maar van zolang het kan.
    De William Morris quilt is niet zo groot zodat je daar gemakkelijk mee in de tuin kan gaan zitten. Dat lijkt me wel zalig. Quilten en ondertussen de vogeltjes horen fluiten.
    Daar zijn mijn quilts te groot voor. Zou niet echt handig zijn.
    Ik probeer vandaag ook nog wat steekjes te maken zodat we straks allebei weer een stukje zijn opgeschoten -:)
    Fijne dag en tot een volgende keer!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke opdrachten van de school van jou kleindochter. En zo mooi gemaakt ook. Terecht een trotse oma.
    En wat is jou tuin mooi en gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor wat je kleindochter kan met de computer.
    Leuke opdrachten zo voor school. Er is zeker veel in de tuin en natuur te genieten nu. Je moet het wel willen zien natuurlijk................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heeft je kleindochter dat goed gedaan. Fijn dat zus en papa wilden helpen, maar zij heeft toch alles geregeld.
    Je Morris quilt wordt mooi, heerlijk om nu buiten te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuin heb he Floor en een erg creatieve kleindochter. Knap gedaan die fotos van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hè...die tuin! Het is nu zo ontzettend genieten van alles wat bloeit en het gaat allemaal zo hard!
    Wat een gave opdracht kreeg Loïs... voortgezet onderwijs denk ik...
    Ik vind dat ze het steengoed gedaan heeft. Erg leuk om te zien!
    En oma is reuze trots, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig knappe kleindochter van je, wat heeft ze het leuk gedaan, alle 4!!! Gefeliciteerd! En jou tuin zo lekker gezellig en vrolijk met bloempjes overal opkomend, dat heb ik ook, mijn klokjesbloemen hebben zich ook uitgezaaid en groeien tussen de stoeptegels op een terras waar we bijna nooit zitten. En ze bloeien zo mooi!!! Geweldig dat je toch heerlijk kunt quilten en netjes aan de tijd houd, want ja, als je te lang quilt voel je nog de pijn, maar je oefent nu goed en dan komt het allemaal goed. Fijne week, groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je tuin is prachtig Floor, echt genieten altijd van je foto's.
    En wat een super creatieve en getalenteerde kleindochter heb je. Fantastisch hoe ze met haar school project aan de slag is gegaan. Dik verdiend die 10!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van mij krijgt Lois ook een 10 met een griffel en een zoen van de juffrouw. Schitterende serie foto's, ze zijn waard aan de muur te hangen. Je tuin is een waar paradijs mede dankzij de wildgroeiers. Heerlijk buiten zitten quilten, wat wil een mens nog meer! Nou ja, beetje meer vrijheid misschien. Maar dat komt ook wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuke, maar best moeilijke opdrachten voor Lois. Knap gedaan hoor! Daar ben je best een tijdje mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heeft Lois daar iets moois van gemaakt. In de tuin en zeker in die van jou is het op dit moment genieten, toch zou het fijn zijn als er wat regen zou komen. Succes met het quilten van jou quilt.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig project van je kleindochter(s) Een 10 met een griffel!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Great post. Your blog has very cool content <3
    I am following you and invite you to me

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend leuke kunstfoto's! Echt heel leuk gedaan. Bij mijn zus op school hebben ze deze opdracht ook gehad. Ik was verrast door de creativiteit en de uitkomst van de opdracht. Super om te zien!
    Je tuin ziet er prachtig uit, een fijne plek om lekker te kunnen genieten. Goed pinksterweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet van jullie vakantie Floor. Zeer verdiend lieverd
    💋Coby
    Mega888
    SaGaming

    BeantwoordenVerwijderen