zondag 14 juni 2020

Vakantie Texel, deel 1.

Ons weekje vakantie op Texel zit er weer op.
De meegenomen spullen liggen weer op hun plek, de was hangt aan de lijn, de tuin is weer bijgewerkt en de visjes in het aquarium verzorgd.


Eigenlijk ben ik niet zo van eilanden, strand en zee, geef mij maar bossen en de Veluwe.
Theo is er gek op, dus gingen we naar Texel waar ik nog nooit was geweest.
Omdat het eiland zo groot is en het landschap zo afwisselend, heb ik er toch erg van genoten.


Er was natuurlijk zee en strand. Best rustig, omdat het weer wat tegenviel. Vaak koud, veel wind en ook regen. Gelukkig hebben we het zonnetje ook gezien :-)


Maar zo'n lucht vol met donzige witte wolken vind ik heel mooi en doet het goed op een foto.


Deze lucht ook natuurlijk, maar je weet wat daar van komt....   :-(




De duinen waren heel mooi van kleur. Omdat er veel heide stond, zal het nog mooier zijn in augustus/ september als de heide bloeit.



Gelukkig was er ook veel bos op Texel, maar daarover schrijf ik volgende keer, want er valt zo veel te vertellen, dat kan niet op één blogje.



Wat me opviel was dat er ontzettend veel rode klaprozen bloeiden. Zo mooi, want je kwam ze echt overal tegen, ook in de tuinen bij de huizen.


Deze distels, die in de duinen groeien, zijn trouwens ook schitterend.
(Kreeg een reactie van iemand die schreef dat dit de beschermde blauwe zeedistel is.)


Theo had de demontabele scootmobiel mee, zodat hij ook wat makkelijker kon "wandelen".
Dat viel nog niet altijd mee, want de bospaden waren niet netjes aangeharkt.



Natuurlijk zijn we in alle dorpjes geweest en leuke winkels bezocht.
Vooral winkels die hier in Utrecht niet zijn.


Omdat er ook duizenden schapen op Texel leven, moest en zou ik een schaap mee naar huis nemen.


Nee, natuurlijk geen echte, maar deze met haar onschuldige bekje mocht wel mee naar huis.
We kwamen ook nog een heuse quiltwinkel tegen, maar daarover volgende keer, want dat hoort ook tot onze laatste en avontuurlijke dag.
Verder nog iets beleefd????


Ja, we hebben een bootreisje gemaakt.


Het waaide hard op zee, en Jody, die natuurlijk mee was, waaide bijna uit haar vachtje.






Veel boten gezien, maar de beloofde zeehondjes lagen zo ver weg op het wad, dat je er niets van zag, dat viel me erg tegen. (Kijk daar rechts die donkere vlek, dat zijn ze.)
Onze grote boot kon helaas niet dichterbij komen.



Al met al was het een afwisselend weekje met veel mooie natuur en stadjes waar we samen van hebben genoten. Natuurlijk ook heel veel van elkaar, zo'n hele week samen is wel even anders dan zo af en toe een dagje.


Lieve Jody was ook helemaal in haar element, dus een geslaagde vakantie.
Nou ja.... niet helemaal.... op onze laatste dag ging er wel het één en ander mis, maar dat is een lang verhaal, dus vertel ik dat een volgende keer, want dit blogje is al weer lang genoeg.

Geniet van het mooie weer!
Liefs,
Floor





16 opmerkingen:

  1. Lees graag jullie reacties.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, dat jullie ondanks het minder goede weer toch een goede week hebben gehad. De winkel komt me bekend voor, trouwens alle foto's. Wij zijn echte Waddenfans, onze favoriet is Terschelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben precies andersom. Gek op zee en strand, niks met bos. Benieuwd naar je avontuur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Floor,

    Zo zie je maar dat het reuze mee kan vallen wanneer eilanden,zee,strand en bovenal met vakantie gaan(waarover je mij eens schreef)niet bovenaan op je verlanglijstje staan.
    Fijn om te lezen en op foto's te zien hoe jullie genoten hebben van het mooie eiland texel.
    Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben is je ervaring met de corona regels en veiligheid tijdens week.
    Weet natuurlijk niet waar jullie verbleven en of jullie uit eten gingen of aan zelfverzorging deden.
    Ik verwacht niet dat het eiland al overladen met toeristen was en de 1,5 afstand geen problemen gaf.
    Trouwens wel een uitkomst die demontabele scootmobiel van Theo, is misschien
    ook wel wat voor mij,kan ik ook eens langer dan 5 minuten staan en "wandelen".
    Met rollator en stok zijn de mogelijkheden toch stuk minder.

    Ben ook wel benieuwd naar jullie verdere ervaringen in vervolg blog, het lijkt op een spannende ervaring......

    Fijne zondag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan het helemaal beamen.Het was een fijne week. En met de corona regels is goed om te gaan. Jammer overigens dat je op de pont in de auto moet blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha daar is ze dan, onze nieuwe Texelaar. Leuk om alle foto's te bekijken. Wij vinden het heerlijk op Texel. Mooie luchten, mooie waddenkant vooral als je richting Vlieland kijkt waar bij mooi weer kleuren op de Waddenzee steeds veranderen. Onze camping ligt in het Dennenbos waar je fijn kunt wandelen naar de zee en fietsen veel.
    Wij gaan vaak in het najaar dan is het ook zo mooi vanwege de vele vogels die je dan in de natuurgebieden ziet.
    Er zijn twee quiltwinkels op Texel zover ik weet. De Scholekster vind ik de leukste, mede door het mooie serviesgoed.
    Mieke kan er waarschijnlijk meer over vertellen, want zij komt er vaker dan wij.
    Jullie moeten nog maar eens die kant op, als het vervolg verhaal tenminste meevalt.
    Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, daar ben ik dan. Zoals Alice hierboven schrijft, een Texelfan. Wij zijn vorige week teruggekomen van drie weken kamperen en we hadden prachtig weer. Onze laatste dag regende het, toen kwamen jullie net aan. Wat leuk dat jullie met zo’n boot weg waren, hebben wij nog nooit gedaan. En ik genoot van je foto’s, heerlijk om weer even terug te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto van een schitterend eiland.
    Alles is er bos zee de duinen leuke dorpjes en inderdaad een quiltwinkel.
    Ben er vijf jaar achter elkaar wezen kamperen met oudste zoon toen, heerlijk.......liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk lekker uitwaaien op een rustig Texel. Jullie hebben weer veel gedaan in en gezien van de mooie natuur. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Texel moet je een keer geweest zijn hoor, Floor.. En nu was het dus zover en ik denk dat je echt wel genoten hebt. Wat een geweldige foto's en zoveel gezien...
    Maar..., wat ging er nu uiteindelijk mis? Laat ons niet te lang in spanning hè...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,
    Heerlijk zo'n weekje weg met z'n tweetjes (en Jody natuurlijk). Ik was zelf een weekje aan de Belgische kust en daar waaide het ook behoorlijk hard. Maar gelukkig niet iedere dag!!
    Ik lees dat er op Texel zelfs twee quiltwinkels zijn. Wow, wat een luxe!! Ik hoop daar in je volgende blogje wat meer van te zien-:))
    Fijne dag en tot blogs!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als
    Helderse ben ik vroeger veel op Texel geweest, geweldig eiland. Die distels zijn trouwens de beschermde blauwe zeedistel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie plaatjes van Texel. Zo te zien ook heerlijk rustig daar zonder het massa toerisme. Hopelijk geen nare gevolgen meer van hetgeen mis ging aan het eind van jullie reis......
    (En om je vraag te beantwoorden: Ja, Rosa mag de 'oude' Bernina gebruiken natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's van jullie weekje weg. Fijn om te lezen dat jullie genoten hebben. Eilanden en de zee zijn altijd mooi om te zien en hebben heel veel verschillende natuur te bieden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Floor,
    Wat fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad. We verdiend na die onrustige weken.En wat een prachtige foto's.Wat jammer dat er geen zeehondjes dichtbij waren. Lijkt me ook heel mooi.
    Ben benieuwd na jullie laatste dag.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Toch prachtig daar, vooral ook met die mooie luchten. Jullie zijn lekker uitgewaaid, denk ik. En dan dat schaapje!

    BeantwoordenVerwijderen