zondag 5 juli 2020

Zomer cirkel.

Je zou het vandaag even niet zeggen, maar het is toch echt zomer!


En na de winter- en lente cirkel, was het nu hoog tijd voor de zomercirkel.
Gezellig met dingen waarvan ik vind dat het bij de zomer hoort. Dus vogeltjes die aan het badderen zijn en rozen.


Eerst maar eens een patroon getekend.
Heb het niet zelf bedacht, maar wel zelf samengesteld uit drie andere patronen.
Zo werd het wat ik voor ogen had.


Lapjes zoeken, lapjes knippen, wat is dat toch heerlijk en ontspannend om te doen!
Die rozen bestaan uit piepkleine stukjes....


Misschien toch handiger en mooier om er rozenstof voor te gebruiken....
Weet het niet.... is dat mooi?


De andere maar even maken zoals ik het patroon had getekend....
Ja, dat vind ik toch veel beter passen bij het geheel.


Soms is loshalen van die ienemiene steekjes meer werk dan het naaien. Maar alles voor een mooi resultaat.


Maar de zomer cirkel hangt! Gezellig naast mijn vogel zomerquilt.


Was best een gepruts die super kleine blaadjes, maar helemaal naar mijn zin geworden.
Ben ook blij dat ik deze rozen heb gemaakt, past mooi bij het geheel.
Het geheel wordt niet gequilt, maar ingelijst in een borduurring.


Leuk zo de winter, lente en zomer bij elkaar.
Heb de herfst cirkel al getekend, dus dat is mijn volgende tussendoortje, want voor je het weet is het al zover.


Niet alleen rozen op mijn zomer cirkel, maar ook in mijn tuin.


Deze roos bloeit de hele zomer door tot de vorst.
Ooit een gepikt stekje geweest, dus heel soms gedijt gestolen goed wel :-)


Schrijf niet alles op mijn blog, maar er zijn bij Theo vervelende en moeilijke dingen gebeurd, die ons beiden raken en verdriet doen.
Mijn lieve vriendin Anke heeft toen voor ons troostbeertjes gebreid en naar ons opgestuurd, zo lief!
Ze zijn met hele dunne wol en super dunne pennen gemaakt, echt een kunststukje om te maken.


Theo heeft de blauwe en ik de roze. Kijk die kleine schat eens gezellig naast me zitten bij mijn laptop!


Zo kan je goed zien hoe klein hij is.
Nogmaals hartelijk bedankt Anke, het wordt heel erg op prijs gesteld.
Soms maken kleine dingen een mens zo blij en dankbaar...


Waar ik ook blij van word, is dit verrijdbare oude rekje wat ik verleden week op de curiosa afdeling van onze Intratuin in Utrecht kocht (de enige met zo'n afdeling)
Kan zo genieten van zo'n aankoop!


Ik kreeg laatst de vraag hoe het toch met mijn kleine baby visje is dat in mijn aquarium is geboren.
Nou, dat gaat goed. Van baby en peuter naar kleuter gegroeid en nu is hij in de pubertijd haha!
Kijk, pappa en mamma zwemmen bovenin en puber vis rechts onder.
Je ziet dus, hij groeit goed. Hoop alleen dan pappa en mamma niet weer aan de leg gaan, want wat moet ik met steeds meer visjes?

Hoop het zonnetje nog te kunnen zien van de week, maar dat komt vast goed.
Een fijne week gewenst!
Liefs,
Floor


13 opmerkingen:

  1. Vind het altijd fijn om reacties van jullie te krijgen.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief zomerquiltje. De rozen staan er prachtig bij Floor, en fijn dat iemand van die schattige beertjes voor jullie heeft gemaakt. Fijne dag toegewenst,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk en mooi geworden Floor. Het is je goed gelukt en past mooi bij de andere drie. Wat een schattige beertje hebben jullie gekregen zo lief dat je een vriendin hebt waar je over vervelende dingen kunt praten. Maar ook fijn dat Theo en jij de moeilijke maar ook leuke dingen kunnen delen.De tuin is op dit moment genieten ook al zal een beetje zonneschijn alles nog mooier maken.
    Komende week zal het beter worden ook natuurlijk fijn voor iedereen die vakantie heeft.
    Wens je een fijne week toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De zomercirkel is een juweeltje geworden, al het ienemiene gepruts heeft wat moois opgeleverd. Handig, dat verrijdbare rekje, dat was weer een goede vondst. Ik wens jou en Theo betere tijden met de gezondheid, good goan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zomercirkel is wel erg goed geslaagd, Floor. Vooral dat blauwe vogeltje met z'n eigenwijze staartje vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je zomercirkel mooi geworden.
    Ben benieuwd wat je voor de herfst hebt verzonnen.
    Vast veel bladeren en heel veel wind.
    Al kan de zomer daar ook wat van.
    Wat lief van je vriendin dat ze van die mooie beertje heeft gebreid. Geeft altijd een goed gevoel.
    Hoop dat je de komende dagen lekker in je tuin kan genieten.
    Hier in het noorden waaien we bijna weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief die beertjes die je vriendin maakte als troost. Alleen het gebaar is al super lief en ze zijn schattig om te zien.
    Je zomer tussendoortje is weer van grote klasse, zo fijntjes en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi zomer tafereeltje. En wat is het toch belangrijk om lieve mensen om je heen te hebben sterkte met wat jullie bezig houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig de zomer cirkel , ja de andere 2 ook hoor.
    Knap hoor klein en zo netjes.
    Lieve beertjes, en een mooi geschenk en lief van je vriendin.
    Sterkte voor jullie.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enig werkje Floor. En wat knap dat je het zelf ontworpen hebt. Hopelijk zijn het geen heel vervelende of ernstige dingen bij Theo. Lief dat Anja de beertjes voor jullie maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig zomertafereeltje heb je gemaakt! Dat is ook echt iets voor jou om te doen...
    Naar, die toestanden... dat wil je helemaal niet. Ik hoop dat de knuffeltjes het een beetje verzachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,
    Je hebt het toch maar weer voor elkaar gekregen!! Een prachtig nieuw seizoen erbij. Zó leuk dat je dit helemaal zelf uitzoekt. Het lijkt me een enorm priegelwerk met die kleine stukjes maar daar kan jij blijkbaar erg goed mee overweg -:))
    Ik ben zó benieuwd naar het herfsttafereeltje!!!
    Knip je de stof aan de achterkant gelijk met de ring af? Of hoe doe je dat??
    Erg lief van je vriendin om jullie op deze manier een hart onder de riem te steken!!
    Lieve groet, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi die zomercirkel.Nu mog de herfstcirkel. Je zou nu zomaar zeggen dat het herfst wordt, maar gelukkig hebben we nog een mooie zomer. Niet te warm, maar dat kan je nier voorspellen. Wat een lieve beertjes. Ik hoop dat ze troost brengen in deze moeilijke tijd. Veel sterkte voor jou en Theo en ik hoop dat er nu wat rust komt en dat jullie nog lang kunnen genieten van de mooie en fijne dingen en van elkaar.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen