zaterdag 8 augustus 2020

Nieuwe blogger.

Hoopte dat ik de dans zou ontspringen, maar ook ik kreeg de nieuwe Blogger toebedeeld. 

Heb al veel gemopper op verschillende blogs gelezen dat het veel problemen gaf en dat veel mensen weer terug gingen naar de oude versie.

Maar dat kan maar tot 23 augustus, en daarna moet iedereen toch over, zo begrijp ik uit de tekst.

Het gemopper aan deze kant begint nu al, want waarom krijg ik opeens zo'n grote regelafstand?

Gezocht hoe ik dat kan verkleinen, maar niet kunnen vinden. Weet iemand het????

Nu het grootste probleem wat zich blijkt voor te doen.... foto's plaatsen.

O.... daar staat de eerste, wel veel groter dan normaal, maar dat is wel fijn.

Mijn hartjesquilt is weer een stukje gegroeid, zo af en toe komen er wat leuke hartjes bij.

Gezellig om weer zo'n sliert aan elkaar te zetten.




Zo leuk al die verschillende plaatjes, vooral deze is zo lief.

Tot zover is de top nu, nog lang niet groot genoeg, dus we gaan zo af en toe weer even door.

Waar ik ook mee door ben gegaan, is het quilten van mijn mini Dear Jane.
Elke avond 1 blokje, daar wilde mijn pols nog wel aan meewerken gelukkig.
Hè, nu heb ik opeens een goede regelafstand terwijl ik niks veranderd heb.....

Jane is natuurlijk nog niet af, want de rand met hartjes moet nog worden afgewerkt.

Dat wil ik met een golvende rand doen, dat heb ik nog nooit gedaan.

Pippi Langkous zou zeggen "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan".

Dus dat zeg ik dan ook maar.

Regelafstand nu weer te ver uit elkaar :-(

Heb nog een aantal tops liggen die gequilt moeten worden, waaronder dit oudje dat ik al eens heb laten zien.

De foto's uploaden ging hetzelfde dan met de oude versie. Vreemd is dat, want dat zou het struikelblok zijn zegt iedereen.

Ik type alles op de laptop, misschien gaat het wel heel anders op de telefoon of tablet?

Ben blij dat het gelukt is, dus ga ik maar door met de nieuwe blogger.

Alleen die regelafstand..... maar dat is vast makkelijk te verhelpen....

Wat ook anders is: als ik op de leeslijst op een blog klik, dan krijg ik een andere regel te zien waarop ik moet klikken om DOORGESCHAKELD te worden naar het betreffende blog. 

Dit komt er dan te staan: De pagina waarop je je bevindt, probeert je naar .... (naam van de blog).... te sturen.

Waarom is dat? Geen idee maar het is wel hinderlijk. Iemand een idee hoe dat komt?

Eigenlijk wens ik jullie altijd een fijne week, maar met nog een hele week temperaturen van 30 graden of meer, durf ik dat niet te zeggen.

Volhouden dan maar, eens wordt het winter :-)

Liefs,

Floor

25 opmerkingen:

  1. Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
    Zie graag jullie reacties.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is je toch goed gelukt om ons weer een verhaal voor te zetten. Petje af! Lief, al die hartjes, dat wordt weer een heel mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je hartjesquilt prachtig, zulke lieve stofjes.Je bent lekker actief. Kan op dit moment je vragen over blogger niet
    Beantwoorden,eerst maar een keer een blogje maken.
    Sterkte met de hitte en het wordt vast een keertje winter.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Floor kan niet anders zeggen dan dat jij al een heel eind op dreef bent met die vernieuwde blogger.
    Heb het idee dat de bloggers die er moeite mee hebben net als ik de vragen beter bij jou neer kunnen leggen dan andersom.
    Heb wel kijkje genomen op die nieuwe maar krijg niet een letter uit mijn toetsenbord bij mijn test blogpost en zou niet weten hoe bij mijn foto's te komen.
    Ben dan ook terug gegaan naar de vorige versie en wacht voor de rest maar af en anders zal het voor mij einde blogverhaal worden,helaas.
    Wanneer ik zie hoe handig jij bent met handwerken en met deze nieuwe blogger gaat de rest je vast ook lukken.

    Doe rustig aan tijdens de hitte en fijne week gewenst!
    Liefs en groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde gezegd tijdens het maken van mijn blogje.
      Stom gedoe die veranderingen anders stop ik wel met bloggen

      Verwijderen
    2. Snap ook niet dat het sommigen niet lukt. Snap ook niet waarom er bij mij vrijwel niets veranderd is. Ook niet met de foto's plaatsen. Gewoon net als vroeger. Hoe kan het dan het bij anderen niet zo gaat?????
      Ik ben echt een digibeet, snap nergens wat van, maar omdat er vrijwel niets veranderd lijkt lukt het.
      Zucht..... het is veel te warm voor de nieuwe Blogger :-(

      Verwijderen
  5. Fijn om te lezen dat jij dezelfde problemen hebt met de nieuwe versie van blogger als ik. Jij hebt doorgezet ik niet zag een zinnetje terug naar de oude versie en dat heb ik gedaan. Bij een volgend blogje zal ik er ook aan moeten geloven. Balen dus.
    Je quilts worden als altijd weer prachtig 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had vandaag ook te maken met de nieuwe versie, en vond het eigenlijk allemaal erg meevallen. Ik maak mijn blog ook op mijn laptop. De foto-grootte kun je heel eenvoudig aanpassen: linker (muis)knop en dan kun je kiezen welke afmeting je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 1. Als je op de foto klikt als je dat hebt opgeladen (laptop), dan komen er daaronder icoontjes te staan. Kies dan het pennetje en daarmee kun je grootte van de foto instellen.
    2. Ik heb net een oefentekstje gemaakt en ik kon bovenaan boven de tekst aanklikken welk lettertype ik wilde (eerst wel selecteren met je muis) en ook de grootte aanpassen. Het kwam allemaal normaal over zoals bij de oude versie, geen dubbele regels.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Wat goed van je dat je een blogje met de vernieuwde versie van Blogger hebt gemaakt. Ik heb het ook 1x uitgeprobeerd maar héél snel terug naar de oude versie omgezet. Nu lees ik hier dat dat maar tot eind augustus kan. Daar was ik al bang voor. Dan zal ik er toch aan moeten geloven. De tips van Marianne zullen mij al een eind op weg helpen (waarvoor dank -:). Misschien lees ik hier nog meer tips die me over de streep gaan helpen trekken!
    Dat je foto's nu groter zijn vind ik juist héél fijn. Wat was het genieten van die mooie plaatjes. Voor mijn part mag je ze altijd zo tonen.
    Was ook al bang dat ik het bloggen zou opgeven maar misschien lukt het toch om deze horde te nemen. Achteraf gaan we misschien zeggen "was het dat maar" haha!!
    Fijne week en tot (hopelijk) blogs!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee of ze dat bedoelen, wie weet blijft het altijd werken op de oude, maar kan je tot een bepaalde tijd terug naar het oude.

      Verwijderen
  9. Ha Floor. Mij viel die nieuwe blogger ook erg mee. En ik denk toch echt wel dat ik de nieuwe versie gebruik. Ik kan niet zien of de foto’s op je blog groter zijn dan anders, maar ik vind alles er picobello uitzien. En dat geldt ook voor de hartjes en de Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier hetzelfde probleem vandaag Floor....ik denk dat we er niet aan ontkomen en het zal vast wennen en beter gaan. Ik kon boven de eerste foto alleen tekst plaatsen die onderstreept was, wat ik ook probeerde..... &*(^%$#$%% (neiging mijn laptop in de hoek te smijten) Gelukkig lukte het twee foto's naar beneden wel, maar inderdaad ook met die grote ruimte tussen de regels.
    Ik laat me in ieder geval niet kisten! Het gaat me lukken het goed te krijgen, en jou vast ook!
    Je bent lekker bezig met quilten en je hartjes groeien lekker. Rustig aan maar met de warmte, koel blijven is nu het voornaamste. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige hartjesquilt Floor, veel plezier met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is wat met die nieuwe blogger, ik ben er ook mee aan het worstelen.... Wat een gedoe, alleen foto's laden was al een heel gedoe. Maar we zetten door ;-)
    Wat een prachtige werkstukken weer, en dat met deze warmte. Ik zet af en toe wat lapjes aan elkaar maar daar blijft het bij. Hopelijk snel weer wat normalere temperaturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Even snel, Floor, want ik moet weg.... Regelafstand: shift/enter gebruiken, en dan krijg je de normale regelafstand. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, ik vind die grote foto's wel mooi duidelijk hoor... Maar het is idd precies andersom bij de nieuwe blogger. Gewoon een keertje met alle knopjes spelen Floor, en dan weet je het gewoon.
    Maar wat zijn je quiltwerkjes weer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De grote foto's zijn wel mooi, maar ik zie ze op mijn scherm nu door de rechterkolom heen staan.
    Misschien hier eens kijken: https://support.google.com/blogger/answer/41641?hl=nl
    Het uploaden van foto's werkt inderdaad anders, dat ga ik ook nog eens uitzoeken. Ik word gedwongen om het anders te doen dan ik gewend ben, dat is dus even zoeken naar de juiste manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook al van die kunstwerken! Vond je via Mieke. Prachtig allemaal. In ieder geval succes met de overstap van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geen hoopvol verhaal als ik lees hoe het gaat met de al die veranderingen. Ik heb al zo weinig geduld met de Pc. Afwachten dus tot op dit moment kon ik nog gewoon een blokje plaatsen. De hartjes van jou zijn zo leuk om te zien. De warmte werkt niet echt mee om met stofjes aan de slag te gaan even rustig aan want ach het wordt ook nog wel weer kouder en de winter is lang.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mijn oog viel op je blog, en net als ik vind je het jammer dat de nieuwe blog zo is veranderd.
    Met één ding kan ik je helpen.
    de foto's kun je kleiner maken door op de foto te klikken, dan zie je boven of onder de foto een balkje met plus en min je kunt ze dan zó verkleinen . wel met iedere foto apart, dus toch weer een klus! succes , en mijn bewondering voor je fraaie quilt en applicatie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Floor, wat een mooi werk laat je weer zien. Net als iedereen heb ik ook even zitten puzzelen met Blogger. Hannie gaf je de oplossing al voor de foto's. Wat de regelafstand betreft ga je helemaal naar rechts in het bovenste balkje daar zie je puntjes......... Als je die aanklikt krijg je mogelijkheden voor regelindeling. Als je daarvan de eerste indrukt zie je nog meer mogelijkheden. Ik hoop dat het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen