zaterdag 20 maart 2021

Caleidoscoop top is klaar.

Niet zo gek dat ik jaren bezig ben geweest met de top van mijn Caleidoscoop quilt.
Ik werkte daar alleen aan tijdens de maandelijkse bee.
Meestal maakte ik dan 1 of 1,5 blokje, het ging dus maar langzaam.


Nu ligt de bee helaas al vanaf december stil, zo ongezellig om niemand meer te zien.


Maar ik besloot om de laatste rij blokken dan maar thuis af te maken.
Ben wel tevreden over het formaat zoals hij nu is.


Toen ik nog een foto wilde maken, liet het plakband los, net op het moment dat ik afdrukte.
Dat werd juist daarom wel een hele leuke foto vol beweging.


Dan maar even verder in de tuin.


Die witte cirkels vind ik zo mooi uitkomen, terwijl er niet één lapje echt wit is, en ze zijn ook allemaal verschillend.


Uiteindelijk zijn het "maar" 99 van deze blokjes aan elkaar. Juist op de goede manier (licht en donker) aan elkaar zetten, zorgt ervoor dat je dat mooie effect krijgt.
Ben nu de Kersenmuisjesquilt aan het doorpitten, daarna is deze pas aan de beurt, dat gaat nog wel een tijdje duren.


Enige weken geleden zag ik op de online-veiling deze beeldige poppenmeubeltjes van voor 1940.
Afwachten wat er geboden werd, maar ik was uiteindelijk de hoogste bieder, maar dat was maar 25 euro, dus een koopje.


Had gelijk in gedachten dat mijn mooie antieke deftige Schildpadpoppen hier wel op konden zitten.


Eén madammeke òp de kast in een stoeltje...


En het andere er voor. Het derde stoeltje was voor het leuke beertje.


Op het tafeltje een klein oud kinderserviesje wat ik lang geleden eens heb gekocht op Marktplaats.
Ik ben nu eenmaal een oude snuffelaar.
Zoek elke week op de online-veiling en elke dag op Marktplaats, heerlijk om te doen.
Heb trouwens alweer iets op het oog.... eerst even afwachten wat er op geboden wordt, want ik houd mijn grenzen wel altijd in de gaten, het moet wel leuk blijven toch?

Wens jullie een fijne week. 
De weerman zei dat het echt tuin-werk-weer zou worden, dus aan de slag dan maar.



De Anemonen doen in ieder geval al goed hun best.
Liefs,
Floor
 



13 opmerkingen:

  1. Lees altijd graag jullie reacties.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig tuin heb je Floor, en de anemonen doen het goed zie ik.
    Wat een productie heb je met de quilts, erg mooi geworden en best wel een behoorlijk formaat. Gelukkig kunnen de dames nu ook eens op theevisite,samen op een stoeltje.
    Wens je een fijne week toe met veel zon.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig is jou kaleidoskoop quilt.
    Ik heb de mallen in huis.
    Ze maar eens in het zicht leggen.
    Dat Poppen kamertje van jou word steeds meer een museum

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook jij bent projecten aan het afmaken! Wow, wat een schitterende quilt en er zit nog beweging in ook...
    Dat setje is om te kwijlen natuurlijk, oh.. Floor .. kijk je elke dag? Wat goed van je dat je dan zo vaak 'sterk' bent, het lijkt me zò verleidelijk...
    Prachtig om je poppen daar mooi te zien zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige caleidoscoop. Petje af voor al het werk, want ik weet dat je het op de hand doet. De poppenmeubeltjes zijn enig, die had je echt nodig, hè.
    Wij waren ook in de tuin bezig, het was vanmorgen heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo als altijd weer prachtig en netjes gemaakt.
    Knap hoor.
    Mijn blog ligt even wat op zijn gat, hoop volgende week eens weer te kunnen posten.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig blogje. En de caleidoscoop is super geworden. Allemaal leuke en mooie dingen om even nar te kijken. Kan me voorstellen dat je de stoeltjes ed. gekocht hebt. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tolles Quilt top und was für eine niedliche Puppenstube.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Wat fijn dat er weer een project af is. Toch altijd weer een mijlpaal vind ik. Je bent daar maanden soms zelfs jaren mee bezig en dan opeens is het moment daar dat het AF is. Laten we het quiltwerk even buitenbeschouwing laten -:)
    De kleurkeuze vind ik héél mooi geworden. Dit is zo'n leuk patroon omwille van het effect dat het aan de quilt geeft. Je kan daar naar blijven kijken.
    Ik ben ook altijd in de weer met spelden, plakband en wat weet ik allemaal wanneer ik mijn quilts wil fotograferen. Bij jou is dat niet anders. Wat geweldig dat je juist op dat moment afdrukte. Leuk die beweging in de foto te zien!
    Je hebt er een leuke bezigheid aan, aan het speuren naar oude spulletjes. Iedere dag opnieuw spannend afwachten of er iets voorbij zal komen waar je niet aan kan weerstaan.
    Deze keer was het weer voor jou bestemd. Die spulletjes kunnen op geen betere plek terechtkomen dan bij jou. Je gaat er héél liefdevol mee om. Dat is mooi om te zien!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie top heb je af. Jammer dat je 'm niet gezellig op de bee af kon maken.
    Leuke meubeltjes heb je kunnen kopen. Ziet er gezellig uit met de poppen en het leuke blikken servies.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De quilt s mooi geworden. Een heel mooi effect al die kleuren binnen de witte cirkels. Fijn dat je zo goed voor jou poppen zorgt nu kunnen ze weer heerlijk zitten. Poppen serviesjes heb ik ooit eens gespaard maar ze zitten nu in een doos geen plek meer in ons huisje om ze neer te zetten. Het weer wordt iets beter maar ik vind het nog steeds een beetje te koud om iets in de tuin te gaan doen. O hoor net van de weerman dat het volgende week een paar dagen warmer wordt. Ach we zien wel wat het wordt.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige caleidoscoop, mooi van kleur en stof.
    Wat weet jij toch goed een gezellig en huiselijk sfeertje te scheppen met je mooie poppen en die fantastische nieuwe aankoop, echt een geluk voor een prikkie!

    BeantwoordenVerwijderen