zaterdag 19 juni 2021

Een half jaar Juultje!

Hallo allemaal,
De kersenmuizen van vorige week maakten zoveel herrie dat ik een week moest wachten met mijn juni blok.


Maar hier ben ik dan. Ziet er weer reuze gezellig uit toch?


Ik zit vrolijk op een bijenkorf mijn liedje te zingen en de bijen vinden dat heel leuk, ze vliegen om mijn hoofd heen.


Floor heeft ze geborduurd, want van lapjes maken kon natuurlijk niet, veel te klein.


Er staat ook een kersenboom met een kleine bijenkorf aan een tak.
Kersenboom??? O jee, als die muizen nou maar niet hierheen komen, want die zijn gek op kersen zag ik verleden week.


Ze hangen momenteel nog aan de boom gelukkig.
Floor is er ook gek van, ze heeft alweer een paar kilo op 😋


Er staat ook een ingekerfd hartje in de boom met een pijl... daar horen toch eigenlijk letters bij?
Zouden die dan van mij en Jacob zijn, dus J en J, of van Floor en Theo, dus F en T???
We zullen het nooit weten ben ik bang.


En kijk eens! Alle 6 blokken aan elkaar, we zijn al een half jaar verder!
Wat vliegt de tijd en wat was het leuk om al 6 maanden tegen jullie aan te praten.
Nu op naar het volgende half jaar.
Heb al tegen Floor gezegd dat ze moet opschieten met het juli blok, maar ze is weer met een ander project bezig... als dat maar goed gaat volgende maand.

Hoor net dat Floor ook nog even aan het woord wil:


Ja zeker wel, even een foto van mijn tuin (oerwoud).
Door omstandigheden maanden niets aan gedaan en alles groeide en groeide zodat alles en ook het toch al smalle paadje totaal overwoekerd was.


Dus mijn tuinman gebeld. Die kan heel hard en snel werken en is donderdag 4 uur lang onafgebroken bezig geweest.
Het pad vrij maken en de haag snoeien. Wat was hij druk met die hitte van 30 graden.


Kijk, ik kan er weer over lopen, hoewel het voor een ouder wordend mens eigenlijk veel te smal is.
Weet nog niet hoe ik dat ga en kan oplossen.


Nu kan ik het hopelijk zelf weer een beetje bijhouden en genieten van de rozen.



Ook mooi de volop bloeiende Clematis.
 

Gisteravond een verschrikkelijke bui!


Maar wat was die welkom! Heerlijk dat mijn uitgedroogde tuin en bloembakken nu weer opgefrist zijn en wij ook. Alles even lekker doortochten en het huis is weer koel.


.... maar doortochten betekent wapperende lapjes... 😫
Verschillende blokken van mijn blauwe bloemen quilt die los op de ontwerpwand waren "geplakt" zijn er afgewaaid.
Op de kastplankjes en de grond liggen blokken die af zijn, maar ook allemaal losse onderdelen...
Dat wordt een hele uitzoekerij om alles weer op de goede plaats terug te krijgen... zucht... 
Maar dat gaat me vast wel lukken, en anders wordt het maar een beetje anders dan eerst, ook niet verkeerd natuurlijk.

Zal ik volgende week dan eindelijk mijn nieuwe project eens laten zien?
Lieve groetjes van ons en een fijne week gewenst.
Floor (en Juultje) 

12 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie lieve reacties!
    Liefs, Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat is pech van die lapjes, maar ja, de verfrissing was wel wat waard natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er ging een storm door je lapjeskamer dat is wel even schrikken natuurlijk. Gelukkig is het weer wat koeler en is de storm gaan liggen. Je hebt dan wel een klusje om alles bij elkaar en uit te zoeken. Je Juultje wordt een gezellig quiltje. Ben benieuwd naar je nieuwe project. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O jee Floor, al die lapjes door de war! Hoop dat je alles terug vindt. Fijn die regen voor de tuin, het ziet er allemaal weer goed uit en het bloeit prachtig.
    Juultje is een schatje, heel leuk weer met die kersenboom!
    Geniet van het

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ....ik wilde nog zeggen: het aangenamer koelere weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een frisse wind door het huis.
    Wel jammer dat alles op de grond lag daarna.
    Je vogeltjes zijn super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit weer een enige Juultje. Die bijtjes zijn leuk gemaakt, Floor. Wat jammer dat je blauwe blokjes gevallen. Je krijgt het vast weer naar je zin, maar dat kost wel weer een hoop tijd. Had je geen foto's gemaakt? Hier zijn alle buitjes van korte duur en frist het nog maar niet op. Succes met je nieuwe project. Lekker verder werken, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, wapperende lapjes. Lang geleden , op een quiltmidweek, vertelde een deelneemster :"ik had op de vloer van de logeerkamer met een paar honderd lapjes het patroon voor een nieuwe quilt uitgelegd. Komt mijn kleindochter een middag spelen. Na een uur komt ze de kamer binnen en vertelt dat ze alle lapjes keurig voor oma heeft opgeruimd en in de kast gelegd". Dus Floor, het kan altijd erger. Heb weer genoten van het verhaal van Juultje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,

    Het ziet er weer prachtig uit. Zo schattig, die bijtjes etc.
    De tuin komt weer bij met een paar goede buien. En wij ook! ;)
    Nou, kom maar op met je nieuwe project LOL!!!!

    Groetjes en een fijne week, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou.. Juultje .. jij kan er ook wat van hoor. Ik had mijn laptop nog niet half opgestart of ik hoorde van dat gefluit dat ik echt niet negeren kon. Bleek het van de blog van Floor te komen en was jij het, kleine rakker!
    Tjonge zeg, ik dacht even dat je op een stapel pannenkoeken zat uit te rusten... Gezellig hoor al die bijtjes om je heen, maar denk erom dat je ze niet plaagt, want anders nemen ze wraak.
    Ja, de tuin... dat gaat heel hard in dit jaargetijde. Maar gelukkig kon je die leuke tuinman weer vragen en is het weer oké. Nou ja, het weer was niet oké begrijp ik. Het is flink te keer gaan in jullie contreien.
    Deze week wordt het een binnen-zit-weekje denk ik, kunnen we lekker aan de fröbel...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige eerste 6 maanden. Het ziet er zo leuk uit. Het hartje op de boom is ook schattig.
    Petje af voor je tuinman. Nu kun je weer heerlijk genieten van de tuin.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,
    Door al dat gedoe met mijn computer zie ik nu pas (via mijn telefoon) jouw laatste blogje.
    Wat heb je er weer een leuk blokje van gemaakt 😍. De details zijn weer geweldig om te zien. Mooi geborduurde bijtjes, een prachtige kersenboom.... Hou idd die muisjes maar in de gaten 😄.
    In de tuin gaat het hard nu. Gelukkig kon de tuinman weer komen. Zijn groene vingers hebben er weer een plaatje van gemaakt. Na die warme dagen is zo'n plensbui een echte verademing. Hier gaan dan ook alle ramen en deuren open. Jammer dat je de blauwe lapjes even vergeteywas. Nu moet je puzzelen om alles weer op de juiste plek te krijgen. Dat lukt je vast wel 💪
    Oooh, een nieuw project. Wat fijn. Kijk er alvast naar uit!!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen