donderdag 11 november 2021

Juultje in november.

Joehoeoeoeoe! Hier ben ik weer!


Het is november en dit is mijn voorlaatste blokje, dan is de Juultje top af. 
Wat zullen we elkaar missen hè?
Maar we hebben de Sinterklaas- en Kerstmaand nog te goed.


Jullie hebben vast wel gemerkt hoe hard het momenteel gaat met de bladeren.


Deze mooie beuk in het park verliest ook elke dag meer blad.


De boom op mijn eigenste Juultjequilt is ook al bijna kaal.


Leuk hè, dat er een gezellig huisje voor me klaar hangt. Daar kan ik van de winter lekker warm in slapen.


Deze leuke vogelkooi hangt er ook, maar Floortje denkt toch niet dat ik daar in ga?
Ik wil niet worden opgesloten, ik wil vrij zijn om te vliegen en te doen waar ik zin in heb!


De hark staat klaar om de bladeren bij elkaar te harken.


Wat liggen er al veel op de grond!


Zo leuk dat bij Floor in debakmetstoffendiezetochnooitmeergebruikt, dit leuke bladeren-stofje lag.


Je kunt wel zien hoe klein ze zijn, maar ze zien er heel echt uit.


Geen tijd meer om te praten, er moet gewerkt worden. 
Ik kijk, en eet zo af en toe een wormpje, en Floortje mag harken, dan zijn de taken eerlijk verdeeld 😁

Heerlijke herfstweek gewenst allemaal!
Lieve groetjes,
Juultje en Floortje 💕

16 opmerkingen:

  1. Floor en ik (Juultje) lezen graag jullie reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leven is goed, zie ik... Juultje. Jij hoeft je niet te vervelen in dat kooitje, dat hangt er alleen maar voor de leuk.
    Wat een prachtige ieniemieinie blaadjes heeft Floor gemaakt, ze krijgt dat toch weer goed voor elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk blok is het weer geworden en knap die kleine blaadjes.
    Fijne herfstweek toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Floor, wat een leuke quilt wordt het toch. Juultje boft maar met jou. En jij met haar, want zo’n vrolijke vriendin is goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje af voor dit blok. Het zal een heel gepriegel zijn geweest maar het resultaat mag weer gezien worden. Wat een bof dat je nog een mooi blaadjeslapje kon vinden en een passend lapje voor de mand.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,
    Wat een prachtig novemberblok is het geworden!!
    Weeral zo ontzettend mooi gemaakt. Je had er werkelijk het perfecte stofje voor in huis. Beter kon het niet worden.
    Heb je het vogelkooitje ook uit een stofje kunnen knippen? Ik zie wel de steekjes op de omtrek van het kooitje.
    Ben zo benieuwd naar het decemberblok. Dat zal ongetwijfeld ook een toppertje worden!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig blokje is dit geworden.
    Gelukkig worden de blaadjes met de hark bij elkaar geveegd en niet met zo'n lawaaierige bladblazer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I am in love with this applique so much representing the views outside my window today!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Juultje..wat bof je toch met Floor..wat gaat z'n jaar hard hè.Wat een mooi kooitje heb je weer gekregen. Ik hoop dat je er een fijne winter in hebt. Ik ben benieuwd naar het laatste blokje van Floor🥰🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,

    Wat een fantastisch herfstblok is het geworden. Zo zie je maar dat dat lapje toch van pas kwam ;)

    Fijn weekend en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Floor, en dan al die blaadjes op de grond....
    En dat vogelkooitje ook al zo leuk.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd weer leuk Floor om jouw verhaaltjes bij de blokken te lezen. En je tuin ziet er opgeruimd uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig blok weer Floor en zo leuk met je verhaal erbij.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen