zaterdag 19 maart 2022

Alphonse Mucha

Dit voorjaar is er een tentoonstelling van de schitterende illustraties van Alphonse Mucha in het Kunstmuseum in Den Haag. (Klik)
Ben helemaal weg van zijn prachtige sierlijke werk.


Dinsdag gingen Theo en ik er naar toe.


Bij binnenkomst zagen we direct wat mooie kleding die in de 19e eeuw in Parijs werd gedragen.


Nou ja, als je geld genoeg had natuurlijk en je niet zelf het huishouden en de boodschappen hoefde te doen.


Heb al een prachtig boek met alle afbeeldingen van zijn werk, maar nu zagen we alles groter en mooier.



Alphonse zelf is ook niet te versmaden 😉


In een andere zaal van het museum ook weer prachtige kleding.
Misschien voor een begrafenis of naar de kerk?
De kleding van de voorste dame, heeft prachtig borduurwerk.


Kijk maar van dichtbij.


Parijs in de 19e eeuw. Wat een rust.




Alle gegoede dames en zelfs de kinderen zo mooi en kostbaar gekleed. 







Kan natuurlijk niet alles laten zien, was echt genieten.


Een foto van een hele mooie dame die model zat voor één van Alphonses affiches....


Kijk zo mooi ze werd vereeuwigd.


Moest natuurlijk even gebruik maken van de grote fotowand. 😁


In de museumwinkel nog het een en ander gekocht, waaronder deze poster.
Heb hem mooi  ingelijst en hij past precies op dat kleine muurtje.
Leuk om nog eens na te genieten.


Waar ik ook heel veel van geniet zijn de anemonen die altijd zo heerlijk vroeg bloeien in de tuin. 


Prachtig! Een klein geel speenkruidje wil ook aandacht zie ik.

Hoor ook nog veel geknipte mandjes vragen om aandacht, dus dat ga ik maar eens doen.
Wens jullie een heerlijke week, genieten van het prachtige stralende lente weer!
Liefs,
Floor



14 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je weer naar een tentoonstelling kan hè. En vooral als het zo' mooie uitgebreide is.
    En daarna genieten van de vrolijke plantjes. Heerlijk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tentoonstelling hebben jullie bezocht. Helaas te ver weg voor mij maar zo kon ik toch meegenieten waarvoor veel dank. In de tuin wordt het ook weer fleurig, het speenkruidje tussen de anemonen geeft een extra accent aan al die kleur. Heerlijk, met dat lekkere zonnetje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zag de aankondiging van deze tentoonstelling in de omroepgids staan ( of heet het tegenwoordig tv gids??)
    De poster die jij kocht stond in de gids en vind ik prachtig.
    Veel plezier met je mandjes en geniet ook van het mooie lente weer.
    groetjes,Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat een buitenkans om deze kunstenaar zijn werk nu in het echt te kunnen bewonderen. Je zal nogal genoten hebben.
    Fijn dat de poster perfect op het muurtje past. Zo geniet je er iedere dag van!
    Zo fijn om de lente te zien ontluiken. De zon op onze wangen dat is wat we nodig hebben.
    Geniet van het lenteweertje en tussendoor wat mandjes maken!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi dat jullie al geweest zijn Floor, deze tentoonstelling staat ook op mijn lijstje om te gaan bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat hebeen jullie heerlijk genoten van een mooie tentoonstelling. Die kleding is echt geweldig! Ik ben begonnen aan het kijken van Downton Abbey en geniet ook van alle kostuums in die serie.

    Gezellig dat paars in je tuin! Fijne zonnige week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk bij je gelezen, wat een prachtige tentoonstelling! En die kleuren, wat een inspiratie! Ik kan mij voorstellen dat je hier enorm van hebt genoten. Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tentoonstelling Floor, schitterend om al die kostuums te zien.
    En je tuin ziet er heerlijk vrolijk uit.
    Fijne week toegewenst, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, zoiets moet je in het echt zien om er optimaal van te kunnen genieten. Wat was kleding tòen al belangrijk hè.
    Toch ben ik blij dat ik niet in die tijd leefde. Ik vind het heerlijk om mijn eigen spulletjes te verzorgen.
    Gezellig dat paars in de tuin! Het wordt genieten deze week, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kunstuitingen... zo oud als de mensheid, hè... Leuk om al die verschillende stijlen te zien. Het wordt weer een tuingenietweek qua weer, geniet ervan, Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt mij een prachtige tentoonstelling vooral die mooie jurken. Toch fijn dat wij nu kunnen kiezen want ik zie mij nog niet op de fiets boodschappen doen met zo'n jurk aan. Heerlijk he dat weer op dit moment ik geniet volop van alle bomen en planten die nu uitlopen en niet te vergeten alle bloemetjes met hun kleuren.
    Groeten. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachige tentoonstelling, ik kan me voorstellen dat jullie daar echt van genoeten hebben.
    En wat veel anemoontjes heb je in je tuin.
    Groeten Marja

    BeantwoordenVerwijderen