vrijdag 10 juni 2022

Posies in the Valley is een affo!

Er zitten heel wat quiltsteekjes in, maar eindelijk is het zover, mijn Posies in the Valley is helemaal af.
Het patroon is van Barb Adams en Alma Allen.
Ik had er geen patroon van, maar n.a.v. de foto die ik wel had heb ik zelf het patroon gemaakt.
Gewoon elk blokje uitknippen van de kopie en daarna steeds vergroten.


Zelf noem ik het eenvoudig mijn Blauwe Bloemenquilt, maar als je het uit het Engels vertaalt heet ie "Kleine boeketjes in de vallei". 
Het was leuk om deze quilt te maken, maar soms werden me die kleine cirkeltjes maken, en later er omheen quilten me wel eens teveel.
Het zijn er 230!






De randblokken met die mooie bogen er in vond ik het leukst om te maken.




De rand is ook gezellig gequilt, dat maakt de quilt helemaal af.


Omdat ie niet zo groot is, hangt deze quilt gezellig boven mijn bureautje, met daarnaast de blauwe kipjes quilt.
Hoeft nu dus maar even omhoog te kijken om er van te kunnen genieten šŸ˜Š


Na alle regen die gevallen is (was hard nodig voor de natuur)...


....kwam de zon weer tevoorschijn....


Overal bloeien de verschillende grassen...


De weegbree...


Weet niet hoe dit aparte diertje heet, maar zo dichtbij gefotografeerd is het zo mooi op die betonnen muur van mijn schuur.

Even een update: kreeg net een berichtje van vriend Frans:
Deze vlieg is het vrouwtje van de schorpioenvlieg. De mannetjes lijken op mini-schorpioentjes met vleugels. 


De rijkbloeiende Erigeron bloeit weer volop in mijn voortuin.


En zaait zich overal spontaan uit.




De Clematis staat weer prachtig in bloei, net als het Vingerhoedskruid.
Dit weekend wordt het gelukkig weer buitenzitweer, dus we gaan er van genieten.

Wens jullie een heerlijk zonnige week toe!
Liefs,
Floor

20 opmerkingen:

  1. Vind het altijd gezellig om een reactie te krijgen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt is het geworden, echt een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quote.
    En wat een heerlijk hoekje zo samen met de kippetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,

    Je quilt is zo prachtig! En wat een genot, al die verschillende blauwe stofjes. Mooooiiii! Heel fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een snoepje is het geworden, zo mooi van kleur en zo fijntjes gequilt. "Een 10 met een griffel en een zoen van de juffrouw" krijg je er voor van mij. En nu maar van de tuin genieten waar dankzij de regen van alles bloeit. Ben benieuwd of iemand weet hoe dat vlindertje (?) heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Congrats on the new little grandchild!
    I enjoy seeing your flowers blooming. Mine are starting to come to life again which is a pleasure. I adore this quilt with the lovely little appliqued birds amongst the blooms. Beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje. Is erg mooi geworden. kan me voorstellen dat je soms tureluurs werd van al die rondjes. Verdient een ereplaats. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om te beginnen wil ik even kwijt dat ik genoten heb van jou vorige blog. De verjaardag van jou zoon en het verhaal dat je erbij vertelde. Ik bewonder jou Blauwe Bloemenquilt. Geweldig hoe je het patroon maakt en dan de uitwerking geweldig mooi al die kleine rondjes en steekjes een hele klus maar jij weet er altijd iets prachtige van te maken. Wens je een heel fijn weekend toe.
    Groeten. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met deze mooie affo Floor, heel erg mooi met al die diverse blauwtinten. Geniet maar lekker van het resultaat. Voor mij de afgelopen dagen geen lapjes, maar in de lappenmand, helaas corona opgelopen. Lijkt gelukkig nu tot stilstand te komen, hoop dat het morgen weer wat beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Floor,
    Ik zit hier met open mond naar jouw blauwe quilt te kijken. Zo knap om vertrekkende van een kleine foto tot dit resultaat te komen. Er zitten zo veel mooie details in deze quilt. Wat een genot om zoiets boven jouw werkplekje te hebben hangen. Dat is iedere dag weer genieten!!
    De regen was een zegen voor de natuur. Het heeft de plantjes deugd gedaan. Hopelijk de komende dagen heerlijk buiten genieten van al dat moois!
    Fijn weekend!
    Hartelijke groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh my Floor, how beautiful. Sewing at it's best. What eye candy. You have sewn a perfect quilt. It is gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. the quilt is gorgeous and so are the flowers........

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een plaatje is je blauwe quilt geworden. Je hebt er veel tijd en liefde in gestoken soms een beetje zuchten mag dat hoort erbij. Terecht dat deze quilt een ereplaats heeft gekregen. Geniet van het mooie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dit Ć©Ć©n van je allermooiste quilts, Floor! Misschien komt het door de kleur... Maar ook de vormgeving is zo sterk. Het geheel doet me ook denken aan tegeltjes. In Ć©Ć©n woord PRACHTIG.
    Maar... wat een steekjes en wat een gepriegel, vooral die rondjes. Ik denk niet dat ik daar het geduld voor zou hebben!
    Fijn weekend, en geniet van je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Petje af en een diepe buiging Floor. Wat een prachtig quiltje is het geworden. En 230 rondjes, je zou er duizelig van worden! Maar het is niet voor niets geweest want nu kan je er heerlijk van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Floor je hebt er een prachtige blauwe quilt van gemaakt. Ben jaloers en toch weer snel af. Schitterend.!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige quilt geworden en wat goed dat je hebt volgehouden met al die kleine rondjes!
    Je tuin ziet er ook weer mooi uit en dat kleine bloemetje wat bij jou zo weelderig groeit en bloeit,deed het bij mij nauwelijks in ons vorige huis.
    Geniet van het mooie weer!
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een Plaatje is deze quilt. Het maakproces was leuk om te volgen, vond ik. En nu hangt ze op een mooie plek en kan je er iedere dag van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen