vrijdag 21 april 2023

Vogeltje en het voorjaar.

Gezellig weer een vogeltje gemaakt.


Dit keer een crème,  net zoals de bloem en andere kleine details in dit leuke quiltje.




Zo komen deze twee blokjes aan de andere die al klaar zijn.
Vind het nu al gezellig.

Kreeg tussendoor veel lieve berichtjes van bloglezers met de vraag hoe het nu met mij en vooral met Theo gaat.
Met mijn slechte lopen gaat het nog hetzelfde, maar met mijn rollator kan ik toch fijn Jody uitlaten in het park.
Helaas gaat het  met Theo slechter.

Net toen hij van de W.M.O.  een scootmobiel kreeg zodat hij na maanden thuis opgesloten gezeten te hebben, weer naar buiten kon, ging zijn andere voet ook ontsteken, zodat hij nu op beide voeten niet kan staan of lopen. Dus naar de schuur gaan lukt momenteel niet.
Speciaal voor hem (en ook een beetje voor jullie hoor 😊) wat gezellige voorjaarsfoto's om dit blogberichtje mee af te sluiten.


Hondsdraf in mijn tuin, het staat er vol mee.
Eigenlijk "onkruid", maar toch zo mooi.


Kijk maar een dichtbij. En.... de bijen zijn er gek op!


Net als dit onkruid "Vogeltje op een kruk" genaamd.
Ooit als één plantje begonnen, nu is ze door de hele tuin te vinden.


Kijk, zo mooi als het dichtbij is! Lijkt net een orchidee. Zie er alleen geen vogeltje in en ook geen kruk 😜


De bloesem van mijn Krentenboom, zo mooi elk jaar weer!




Je zou denken dat het te vroeg is, maar in april komen de bijen op het bijenhotel af.
Kijk al die dichte gaatjes, ik heb al 11 kamers verhuurd!


Maar ook in mijn geliefde Beatrixpark is het genieten, vooral als de zon schijnt.
Kijk je even mee Theo?
Hier een kijkje op Fort III van de 4 Forten van Lunetten.


Zucht.... zo mooi!


Natuurlijk zijn daar de Meizoentjes weer ook al is het nog april.


De grote beuk in het park loopt prachtig uit.


Pinksterbloemen staan er ook volop.


En natuurlijk de Paardenbloemen.


Het prachtige Fluitenkruid begint aarzelend te bloeien, dat worden straks witte kanten wolken.


Aan Fort IV wordt nog elke dag hard gewerkt aan de restauratie van de muur aan de fortgracht.
Die was zo slecht dat hij dreigde in te storten. 


De vier verdedigingswerken zijn in de 17de eeuw gebouwd, dus die restauratie werd wel eens tijd.
Het kan er straks weer zeker 100 jaar tegen.

Zo, ga weer lekker verder met mijn mandjesquilt, die is bijna klaar!
Liefs en fijne voorjaarsdagen gewenst!
Floor

18 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enig quiltje wordt dat Floor. Wat akelig voor Theo dat hij nu steeds meer mobiliteit verliest. Hopelijk helpen jouw mooie voorjaarsfoto's jullie om toch samen te genieten van de kleine dingen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je, Floor, voor de prachtige foto's van het mooie park, waar ik vanuit mijn huis op uitkijk. Maar ik hoor de vogels niet fluiten, de karpers niet spartelen en ik ruik het groen niet. Ik zie ernaar uit om weer samen buiten te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt goed schat, hopelijk gaat het snel lukken !
      Knuffel Floortje

      Verwijderen
  4. Wat word dit een mooi quiltje.
    En wat fijn dat wij samen met Theo mogen genieten van al het mooie groen bij jou in de buurt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt wordt dit. Mooie foto's heb je gemaakt,het voorjaar komt er weer aan.Fijn dat Theo zo ook mee kan genieten,beterschap gewenst Theo.
    Fijn weekend voor beiden,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful and perfect applique! Thank you for showing us those lovely spring photos. It is happening here in Canada too!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig quiltje in de blauwe tinten. Wat vervelend dat Theo nu last heeft van beide voeten. Fijn dat jij met de rollator wel goed op pad kunt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enige quilt wordt het. Heerlijk om zelf te bedenken en te maken. Ja,Mer dat het zo slecht gaat met Theo. Sterkte voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kun jij toch prachtig appliqueren Floor, het quiltje wordt weer een pronkstuk. Kan me voorstellen dat het fijn is om er aan te werken. Theo heeft wel enorme pech, ik wens hem een snel herstel toe zodat jullie weer samen buiten van de lente kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Theo wat ontzettend vervelend en pijnlijk. Hoop toch dat er snel verbetering in komt naar buiten toe met mooi weer is een goed medicijn. Floor je maakt weer een mooi voorjaarsquiltje. Fijn dat er steeds meer bloemen te zien zijn heerlijk om van te genieten. Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk met die vogeltjes! Ik hoop op beterschap voor Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je vogeltjes zijn zò mooi en ook deze nieuwe past er weer precies bij. Wat heb jij dat toch in de vingers zitten, Floor...
    In het park ziet het er mooi uit, fijn om dat zo dichtbij te hebben.
    En daar hebben we de hondsdraf weer... Weet je nog dat ik een keertje vroeg wat voor plantje dit toch was omdat het bij ons overal op komt?
    Nou, het gaat er hier toch uit hoor... Want anders neemt het de regie en ben ik straks een heleboel kwijt!
    Ik vind het heel naar voor Theo, dat ook nu ook de andere voet ontstoken is. Je kunt zo geen kant uit! Ik hoop van harte dat het snel overgaat, maar dat is meestal niet zo hè bij zoiets..
    Beterschap voor hem gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Floor,
    Wat heb je weer een prachtig blok gemaakt. Ik blijf het herhalen, jij kan toch zooooo geweldig mooi appliqueren. Prachtig vind ik ook de blauwtinten in combinatie met dat crème. Echt een staaltje vakmanschap van jou!!!
    Het valt niet mee voor Theo nu ook zijn tweede voet ontstoken is.
    Een flinke opdoffer zo na de winterperiode. Je snakt er immers naar om terug de natuur in te kunnen gaan. Dat valt nu serieus tegen.
    Zo aandoenlijk om te zien hoe jij hem via je foto's probeert op te monteren.
    Het zijn zulke kleine dingen die het verschil gaan maken de komende tijd.
    Veel sterkte aan jullie beiden!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Floor en Theo,
    Wat vervelend voor Theo dat nu ook zijn andere voet ontstoken is, zo pijnlijk lijkt me dat. Hopelijk geneest het wel helemaal en dat hij weer zal kunnen lopen want zo is niet fijn. Jou vogeltje is erg mooi geworden, het wordt een prachtige quilt. Prachtige foto's van de natuur heb je gemaakt. Wens jullie beide veel sterkte. Groetjes van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach wat ergnu ook zijn tweede voet ontstoken zeg.
    Jou vogeltjes quilt gaat heel mooi worden zeg.
    Prachtige foto's verder en voor jullie samen veel sterkte en hopelijk weer snel beter op de been he.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte Theo en hoop dat jullie heel gauw weer samen op stap kunnen en het mooi weer wordt zodat je een raam open kunt zetten en het gras/voorjaar ku t ruiken.
    Wat is dit toch een leuke quilt met de vogeltjes in mijn kleuren.
    En appliceren vind ik ook zo leuk om te doen.
    Sterkte ook voor jou en dikke knuffel, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ondanks de nog koude temperaturen is er toch al het nodige te zien in de natuur gelukkig en jij hebt er oog voor.
    Arme Theo, wat een narigheid, ik hoop voor hem dat het snel wat beter gaat, het zou zo fijn zijn voor hem als hij lekker naar buiten kan in zijn scootmobiel!
    Je vogeltjes en bloemen worden weer zo ontzettend mooi! Fijn dat je daar je 'ei' in kwijt kunt!

    BeantwoordenVerwijderen