maandag 1 april 2024

Jaren 30 quilt klaar.

Het heeft even geduurd, maar mijn jaren 30 quilt is klaar.
Ik noem deze quilt inmiddels een drama-quilt, want er ging heel veel fout.
Eerst maar even wat foto's:










Zo op het oog leek de quilt helemaal naar mijn zin, maar toen ik hem ging ophangen...


...waren de blokken niet mooi strak en gingen uithangen.
Met mijn vele quilts hiervoor nog nooit gehad.
Nu had ik voor het eerst een andere vulling gekocht en gebruikt.
Denk dat het daar aan ligt.


Zal jullie een lang verhaal en heel veel foto's besparen, maar het komt er op neer dat ik heel veel heb moeten uithalen, weer opnieuw gequilt, nog niet goed, weer uitgehaald, en toen veel extra gequilt.


Hij hangt nu in de gang.
Nog niet 100% tevreden, maar ik ben er inmiddels wel klaar mee.


Toch maar een beetje genieten dan, maar voor de huisjesquilt maar weer andere vulling gekocht.


De jaren 30 stofjes zijn in ieder geval heel lief.

Wie ook lief zijn: mijn cavia's. Daar maak ik elke dag wel foto's van.


Het haar van Noortje, de Teddy-cavia werd een beetje erg lang.


Dus de schaar er in gezet...


.... nou, voor de eerste keer toch heel goed gelukt vind ik zelf, want stilzitten is er niet bij!


Ze hebben in hun hok een slaaphuisje wat speciaal is om aan te knagen.
Dat doen ze dan ook heel veel.


Dus moet ik regelmatig een nieuwe kopen, zie de verschillen!


Daar zijn de dames dan heel blij mee, en beginnen direct weer enthousiast te knagen.
Het zijn tenslotte knaagdieren.


Kijk maar wat ze met een grote winterwortel doen als ik die in hun hok leg!
Het is elke dag genieten van die schatjes.

Liefs,
Floor



16 opmerkingen:

  1. Och lieve Floor, je drama quilt is voltooid. Kan me goed voorstellen dat je die naam er inmiddels aan geeft want het zat je ook allemaal niet mee met deze quilt. Nu zo aan de muur oogt hij voor mij heel mooi. Lieflijk ook hoe je quilt hebt gedrapeerd over het beeldje in de tuin. Jeetje, dus eigenlijk ligt het waarschijnlijk aan de nieuwe vulling, dat zou toch niet zo mogen zijn, ohh wat een ellende. Je ziet het ok goed op de foto die je daar van hebt gemaakt. Gelukkig hangt hij nu wel na alle ellende, en inderdaad deze stofjes zijn zeker heel erg lief om te zien. En ook Sjaantje, wat knap van je dat je haar zo mooi hebt geknipt terwijl ze continu draaien en lopen, of bewegen. Ze ziet er weer heel knap uit. Best griezelig met zo'n flinke schaar, was je niet bang dat je er een oortje per ongeluk af zou knippen??? 👀 Ja die kleine schatten zijn echt flinke knagertjes hé, en maar goed ook anders zouden ze met hun scherpe tanden jou lelijk kunnen bezeren. Geniet volop van je lieve harige vriendjes, en ook van je affo quiltje.

    Fijne nieuwe week Floor,
    Lieve groetjes,
    Josephine 🐹🐔🐹

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Floor. Wat jammer dat je zolang hebt moeten knutselen voordat het quiltje een beetje naar je zin is. Maar dapper van je dat je doorgezet hebt. Het is een echt fris voorjaarsquiltje geworden. En heeft een mooi plekje daar naast het licht van de voordeur. Wat leuk dat je zo kan genieten van je cavia's. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Floor. Wat is dat toch een ellende met die quilt. Het is mooie stof, een leuk patroon en dan heb je vulling die niet fijn is. Vreselijk. Maar je hebt het keurig opgelost. Hopelijk kun je er toch tevreden naar kijken. En anders maar knuffelen met je vriendinnetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat de tussenvulling zo uithangt. Jammer dat je een ander gevoel krijgt van deze mooie quilt. Want op de foto is het een prachtig werkstuk. Zo te zien moest de kapper er wel bij komen, wat een haardos. Gelijk een nieuw beroep? Geniet lekker van de dieren vriendjes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is toch een lief en mooi quilt zo als het er nu hangt. Echt naar die tegenspoed, maar niet meer aan denken, geniet er maar van.
    Gezellig zo met je dieren , fijn dat je zo geniet.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,
    Oh, oh wat zal jij blij zijn dat dit quiltje hangt. Jij weet wat er allemaal misliep maar wij zien hier alleen maar een prachtig quiltje hangen (hoe groot is het quiltje eigenlijk?)
    Het is bewonderenswaardig dat je ondanks alles toch hebt doorgezet.
    En kijk nu! Het was het allemaal waard.
    Het lijkt of er wat beweging in zit (of bedriegen mijn ogen me?)
    De toevoeging van de blaadjes vind ik zo leuk gedaan 👌
    Die kapbeurt was precies nodig 😀
    Fijn dat je zo van het gezelschap geniet ❤
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo op het eerste gezicht lijkt er niks mis met de quilt op de foto's... Maar wat een teleurstelling toen je hem op ging hangen!
    En zo vreemd dat je dit na zoveel quiltjaren en ervaring overkomt.
    Wat zal je gebaald hebben, en terecht ook!
    Maar je hebt er heel veel voor over gehad om het in orde te krijgen. Ik geloof dat ik 10x liever een breiwerkje uithaal...:)
    Oh, wat een schatjes die cavia's... Leuk om voor kapster te spelen; de coupe is oké hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Floor om te beginnen vind ik het een lief quiltje. Mooie stofjes en een hele leuke uitstraling ook de rand. Maar ik begrijp jou wel ik heb de mandjes quilt waar ik nog steeds niet tevreden over ben. Ben nog steeds van plan om de rand er af te halen en opnieuw aan te zetten maar om daar zo maar mee aan de slag te gaan????? Toch is het jammer want hij ligt in de kast en ik hang de quilt ook niet met plezier aan de muur wat dat betreft ben jij daar beter in de quilt hangt bij jou aan de muur en straalt daar toch. Je hebt heel veel werk gehad maar het de quilt is leuk en mooi geworden en heeft een frisse uitstraling.
    Lief jou cavia's en gezellig ook.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een prachtige quilt Floor, jammer dat het dan echt niet mee zat. Maar het hangt nou echt mooi te shinen. Zo schattig je verhaaltjes over de cavia's. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej Floor,
    De quilt is prachtig. Je zit er zelf met de neus bovenop en hebt er veel mee te doen gehad, dus begrijp ook dat je het helemaal perfect wilt hebben.
    Wat een schatjes de cavia's. Er wordt goed voor ze gezorgd.
    Fijn weekend, groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan me je frustratie wel voorstellen, wat een pech. Ik moet zeggen dat ik vind dat het quiltje er strak bij hangt. Ik zie er niets fout aan, maar jij hebt er natuurlijk met je neus op gezeten.
    Hoop dat je er nu toch van kunt genieten want het is echt een schattig quiltje.
    Ook zo lief en schattig je wollige cavia, netjes geknipt voor warmere dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je werk echt heel erg mooi! Jammer dat je zo'n pech had!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit een prachtige quilt geworden. Je gemopper terwijl je er mee bezig was horen we niet. Nu lekker van genieten. Net als van je cavia 's. Wij houden het nog vol om geen nieuwe te nemen. Scheelt natuurlijk ook dat je ze tegenwoordig niet meer in de dierenwinkel ziet. Anders zou ik het niet weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je quilt mooi geworden.
    Mooie vrolijke stoffen en kleuren. Erg jammer dat je er zoveel pech mee hebt maar hij hangt er .ooi bij dus nu van genieten.
    De Cavia's zijn erg mooi en leuk. En je knipbeurt ziet er geweldig mooi uit. Trouwens wat een uitvinding de knabbelhuisjes.

    BeantwoordenVerwijderen