zaterdag 22 juni 2024

Klosjes-quilt hangt en nieuwe stofjes.

Ben lekker bezig met de nieuwe projecten en het doorquilten van mijn Huizen en Hartenquilt, dus niet veel nieuws te laten zien.


Maar mijn klosjes quilt, waarvan ik elk blokje op de bee heb gemaakt de laatste jaren (1 klosje per keer),
is klaar en hangt gezellig boven mijn laptop.


Voor mijn nieuwe project met de blauwe mandjes die ik verleden keer liet zien, had ik niet de juiste stofjes, terwijl ik best heel veel blauw heb.
In onze quiltwinkel ook niet gevonden, dus dan maar op de gok online besteld bij De Quiltster.
Wat een heerlijk pakketje heb ik samengesteld!


Zo'n lief plakkertje maakt je als klant toch ook al blij?



Het pakketje van 20 kleine blauwe lapjes is geweldig! 
Heb steeds maar een klein stukje nodig voor een mandje, en zo heb ik volop keuze, dus dat komt helemaal goed.


In het park een bosje bloemen van de Liguster geknipt.
Staat zo mooi in bloei!
Veel mensen weten dat niet, maar als je de Liguster niet snoeit, dan gaat ie leuk bloeien.


De Erigeron Karvinskianus (wat een mond vol ๐Ÿ˜) staat weer volop te bloeien in de bakken in de voortuin.


Daar blijft het niet bij. Groeit overal als ie de kans krijgt.


Zo verdrietig! Dit kleine schatje vloog 10 minuten geleden hier tegen mijn raam ๐Ÿ˜ข
Komt eindelijk uit zijn nestje en gaat voor het eerst de wijde wereld in en geniet, maar komt dan mijn raam tegen.... helemaal niet gezien dat je daar niet doorheen kunt vliegen.
Ach, hij/zij moest ook nog zoveel leren.... maar helaas...
Zulke dingen, daar kan ik helemaal niet tegen.... snik...


Enige tijd terug vond ik deze dode Gaai in de straat. 
Vind Gaaien zo mooi, moet je kijken naar die prachtige blauwe veertjes in zijn vleugels.... maar deze vliegt niet meer ๐Ÿ˜ข


Om dit korte blogje niet te verdrietig te eindigen, laat ik deze foto zien die ik laatst maakte hier in mijn park.
Zag zo mooi de zon en de wolken weerspiegeld in het water!
Ben heel blij met deze prachtige foto, gewoon gemaakt met mijn goedkope mobieltje.


Dit had ik de laatste tijd al vaak kunnen plaatsen, maar nu is het te laat.
De langste dag is al geweest, maar de zon gaat nu eindelijk komen!
Hopelijk niet te warm zodat we er lekker van kunnen genieten.

Liefs,
Floor




18 opmerkingen:

  1. Bedankt voor jullie het lezen. En leuk als ik een reactie krijg.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie stofjes heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Those new blues will look lovely in baskets. I've had birds fly into my windows also which is rather strange. My windows are NOT that clean! Happy stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige lapjes Floor. En gelukkig lijkt het eindelijk wat zomer te worden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het opsporingsbevel hoef je niet meer te plaatsen want hij is er, de zon! Heerlijk buiten zitten de komende dagen. Je klosjesquilt heeft een mooi plekje gekregen. Triest van zo'n klein vogeltje, was het een vinkje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was me niet helemaal duidelijk welk soort vogeltje het was Truus, was pas net uitgevlogen en had nog weinig kleur.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtIge stofjes heb je gekocht. Spannend om via internet te bestellen , maar je bent echt heel goed geslaagd. Heerlijk om met zo’n nieuwe set aan de gang te gaan. De klosjes zijn enig en hangen daar goed. Zielig van de dode vogels die je zag, maar het hoort bij de natuur hรจ.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat zielig die vogeltjes... Daar kan ik dus ook niet tegen! Maar bij ons gebeurt het ook wel eens. We hebben hele grote ramen...
    Je mandjesquilt hangt daar prachtig te pronken; wat een mooi plekje!
    Enig, die blauwe stofjes... alleen al om te hebben... Je weet ook wel wat mooi is, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn mooie stofjes. Het klosjeskleed heeft een mooi plekje boven je laptop.
    Altijd sneu dat dierenleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk al die stofjes. Dat wordt ongetwijfeld weer heel erg mooi. Net als de klosjesquilt. Ik zou niet op het idee zijn gekomen om liguster in een vaas te doen. Waarom weet ik ook niet, het staat geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige blauwtjes heb je besteld, gaan mooie blauwe mandjes worden. De klosjes hebben een mooi plekje gekregen. Bij ons in de buurt was laatst een nest uit de boom gekieperd, waarschijnlijk door de ekster. 2 Jonge tortels hebben het niet overleefd. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind dit echt een heerlijke post Floor, waar ik ook op het einde ook flink moest lachen om dat opsporingsbericht, echt eden giller. Maar negin nu toch maar even met het begin. Je voltooide klosjesquilt hangt daar echt heel mooi boven je laptop, zo kan je er dagelijks van genieten. Grappig te lezen datje letterlijk ieder klosje tijdens de bee hebt gemaakt. De quilt heeft een prachtige warme uitstraling. En wat zal je ontzettend in je sas zijn met je prachtige lapjes pakket, heel mooi uitgezocht, en daar kan je voorlopig een behoorlijke tijd mee voort denk ik maar zo. Prachtig ook je Liguster boeketje, den k ook dat veel mensen dat niet weten want omdat deze plant heel snel groeit snoeien de mensen vaak alles weg waar het juist net zo ongeveer uitbundig gaat bloeien. En de bloemen zijn echt prachtig. Wat een bloemenweelde heb je daar van de Erigeron Karvinskianus , [inderdaad een mond vol] wel erg mooi en sprankelend. Ach gossie, die kleine vogel lijkjes, wat jammer dat ze het niet gered hebben, je kan de schoonheid van de verenpracht nu wel even rustig bewonderen. En die laatste foto is echt een TOPPER om een prijs mee te winnen, prachtige weerspiegeling en de randen rondom lijken wel op kant. Mooi om in te lijsten ook. Heb genoten van je post lieve Floor, wens je veel geniet momenten nu de zomer even tevoorschijn komt en we lekker in de tuin en buiten kunnen scharrelen. Gaat alles goed met de caafjes, geef ze maar een knuffel van mij. Geniet volop ☼☼☼☼☼

    Liefs,
    Josephine
    ๐Ÿงก๐Ÿ’œ๐Ÿงก

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,
    Een quilt waarvan elk blokje op de bee gemaakt werd, dat is toch wel bijzonder hoor! Je moest dus nooit nadenken over welk werkje er mee naar de bee moest. Nu hangt het quiltje boven je laptop en kan je wegdromen naar al die bee bijeenkomsten waar de blokjes gemaakt werden. Mooi!!!
    Spannend om lapjes via de post te bestellen. Mijn ervaring is dat de lapjes in het echt nog veel mooier zijn dan wanneer je ze via het scherm bekijkt. Dat was bij jou niet anders denk ik.
    Ik vind dat ze er fantastisch uitzien. Een meer dan geslaagde bestelling!!!
    Dat waren dus twee pechvogels op korte tijd in jouw buurt.
    Neen, die zie je liever niet liggen. Vogels horen rond te vliegen. Zo jammer!!
    Met de laatste foto heb ik eens goed moeten lachen.
    Zoals het ernaar uitziet is ze helemaal terecht!!
    Gelukkig maar!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige stofjes heb je gekocht.
    En je klosjes hangen daar prachtig.
    Zo sneu die dode vogels, niks aan te doen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellig blogje weer Floor, mooie klosjes en heerlijke blauwe stofjes voor je mandje. Nu maar hopen dat volgende week de zon ook weer wat meer te zien is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer even bij gelezen,want ook al sta ik aangemeld voor volgen,krijg helaas geen melding meer. Dus dan maar kijken of je weer wat gepost hebt.
    Mooi zijn je blauwe lapjes en vind het altijd spannend om ze te bestellen-- soms valt het tegen,soms zijn ze mooier dan op de plaatjes.
    Zo mooi je grote bak vol met de bloemetjes met de mondvol naam. En de liguster staat hier ook in de tuin-- de bonte-- en heb daar ook wat takken vanaf gehaald voor binnen.
    Ach arme vogeltjes... maar dan weer die prachtige foto van wolken en zon-- dat is het leven hรจ.
    Mooi weekend met hopelijk weer meer zon.
    groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen