zaterdag 27 juli 2024

Weer blauwe mandjes klaar.

Het is een feestje om er aan te werken, dus het ene na het andere blauwe mandje wordt gemaakt.
Er zijn er weer 6 bijgekomen: 





Zie nu pas dat deze een beetje scheef is, dus die moet even worden losgehaald en opnieuw vastgenaaid, fluitje van een cent.



Leuk om de stofjes te kiezen voor de bloemetjes.


Kijk, zover is ie nu. Nog lang niet klaar natuurlijk, maar nu eerst eens even aan het quilten en ook nog werken aan een oud project, dus de mandjes liggen even stil.

Wat niet stil ligt zijn mijn rondje park en genieten van wat er bloeit.
Momenteel is het een Berenklauwfeest.
Ik vind ze prachtig, en jammer genoeg groeien hier in het park niet de Reuzen Berenklauwen, die nog indrukwekkender zijn.
Ik weet het.... je moet er niet aankomen en ze zeker niet plukken, maar alleen kijken en genieten doe ik graag.



Het is ook een echte bijenplant, dus heel waardevol.



Mooi zoals de grote knop langzaam uitkomt.


Kijk eens wat een bijen er op zitten!



Er staan er echt honderden in het park.

Onderstaande enige foto's kwam ik op Facebook tegen:


Heerlijk die jaren 60, toen we op deze manier nog plaatjes gingen luisteren in de platenwinkel voordat we ze kochten.


We gingen natuurlijk ook op dansles.
Onze netste jaren-60 jurkjes aan en de jongens ook op hun best.
Moet wel zeggen dat we meer met aandacht trekken van de jongens bezig waren dan met de lessen.


En deze dan, op de kermis en dan lekker in de botsautootjes, en flirten met de jongens natuurlijk 😋
Niet te geloven hè, dat de jongens toen in hun nette pak met stropdas naar de kermis gingen.
Natuurlijk om indruk te maken op de meisjes....
Er is veel veranderd in die tijd, maar dat alles om jongens draait als je een pubermeisje bent, is zo gebleven.


Zo snel het weer het toelaat eet ik buiten mijn boterhammetje.
Gelukkig was die net op toen ik bezoek kreeg van één van de duizenden slakken in mijn tuin.
De huisjesslakken mogen er zijn, die eten geen planten, maar deze... geen plant is veilig voor ze.
We hopen nu nog op een beetje zomer met matige temperaturen.
Liefs,
Floor



15 opmerkingen:

  1. Gezellig om jullie reacties te lezen!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your little blue baskets are so cute, uour quilt will be very beautiful. Happy stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige mandjes maak je Floor. Mooi die berenklauw. T zijn er wel veel bij jullie in het park.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,
    Altijd een feestje voor het oog , jouw applicatiewerk. Zoals nu deze prachtige blauwe mandjes 💙
    Het moet zo'n zalig werkje zijn om de stofjes voor ieder nieuw mandje uit te zoeken.
    De stofjes zijn zo mooi en je weet er verrassende resultaten uit te halen.
    Mij overkomt het ook dat ik een fout pas ontdek wanneer ik mijn werk op foto bekijk. Gelukkig kon het snel opgelost worden.
    Zalig om jouw vaste rubriek "huis-tuin en park" weetjes te kunnen volgen.
    Ik steek er weleens wat van op 👌
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie mandjes. Echt superschattig. En de tuinfoto’s zijn ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi de blauwe mandjes , en ook de tuin foto's
    Dat er nog zoveel Berenklauw bij jullie in het park staat. Ik zie er hier niet heel veel.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je gezellige mandjes met bloemen... In gedachten zie ik je bezig, vol enthousiasme ... Je gebruikt ook prachtige stofjes en tja, ik houd ook erg van blauw!
    Het is fijn dat je zo snel in het park bent vanuit je huis; daar is veel moois te zien en je hebt groot gelijk om daar steeds even een kijkje te nemen. Prachtige foto's, goed scherp ook!
    De oude foto's zijn leuk om te zien, maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat je in kostuum naar de kermis ging, hahahaha....
    Die botsauto's vond ik altijd het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och lieve Floor wat zit ik hier te genieten van je prachtige mandjes. Jij werkt zooooooo mooi dat het gewoon lijkt of je de bloemen zo uit het mandje kan tillen. Het leeft gewoon. En wat zou het geweldig zijn als al die soorten bloemen die jij ontwerpt met die prachtige stofjes in wekelijkheid in je tuin konden staan. Kan mee heel goed voorstellen dat je met heel veel plezier aan deze quilt werkt. Wowww het berenklauw feest in het park is zeker een lust om te bekijken. Je ziet bijna groeien, en zeker heel mooi om het ontkrullen van de bloemen te bewonderen. Dat is zo fijn in deze periode van het jaar. Die oude foto's dacht eerst dat het foto's van jezelf waren, ja leuk om te zien inderdaad zo in de platenwinkel alles beluisteren, het had zeker wel wat in die tijd. heel leuk dat je doe foto's tegen kwam, mijn gevoel ging ook weer even terug naar die tijd. Heb je nit even wat kruimeltjes bewaard voor het lieve naaktslakje Foor, haha bahhh zo'n vieze slijmjurk op je tafel. Geniet volop van de mooie dagen die voor ons liggen als we de weergoden moeten geloven. En wens je heel veel plezier bij het maken van de volgende mandjes serie. Hoe groot zijn deze mandjes nu ongeveer???

    Liefs, 🧡
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaat dit een mooie quilt worden. Zulke mooie manden met bloemen. Leuk die oude foto's van jongeren op de kermis. Ik herinner me deze dingen nog wel van de oudere jongens en meisjes. Een paar oudere nichten zagen er ook uit zoals op de foto's petticoats en getoupeerde haren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat moet dat leuk zijn om te maken al die verschillende mandjes. Ook heel leuk (vind ik) is het kijken naar bijen, ik kan het ook uren doen, vooral als ze zo helemaal onder het stuifmeel zitten en een een beetje 'high' lijken erdoor. En ja, plaatjes luisteren bij de platenzaak en dan de moeilijke keus maken.....want je had natuurlijk nooit geld voor meer dan één plaatje. Toch waren dat leuke tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor. Wat een lief blogje heb je weer geschreven.
    Prachtige blauwe mandjes met heel veel liefde gemaakt dat is te zien. Mooie foto's van de natuur en foto's die heel veel herinneringen oproepen. Hele bekende plaatjes ook voor mij uit de tijd dat wij nog jong waren. Helaas zijn wij niet meer zwierig en slank maar mogen nog steeds gezien worden!!!!
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat worden de mandjes prachtig.
    Dansen was niet mijn ding. Ooit een verkorte cursus bij de Rijk gehad. Maar mijn coördinatie muziek en benen is om te janken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige mandjes heb je zo al bij elkaar. Blauw doet het altijd goed

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn deze mandjes mooi geworden Floor,vooral de laatste 2 vind ik prachtig.
    Alles wat bloeit daar kan ik ook zo van genieten en dan de bijtjes en vlinders-- daar kun je nooit genoeg van krijgen.
    En heerlijk die jaren 60 foto's met de petticoat onder je rok en sommige waren zo hard en dat schuurde over je benen....leuk deze jeugdsentiment!
    Een mooi weekend en groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen